کد خبر : 111206
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۲۵
-

ولگاگراد دریچه‌ای به سوی صادرات یا دروازه‌ای برای واردات کالاهای روسیه

ولگاگراد دریچه‌ای به سوی صادرات یا دروازه‌ای برای واردات کالاهای روسیه

به گزارش قائم آنلاین، در زمان تصدی‌گری ربیع فلاح در استانداری مازندران خبرهای زیادی از توسعه ارتباط مدیران استانی با استاندار آستراخان شنیده می‌شد، رفت و آمدهای تجاری زیادی در این ارتباط انجام شده و نتایج آن هم چندان حداقل به صورت کلی ملموس نبوده است. با آمدن محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران با

به گزارش قائم آنلاین، در زمان تصدی‌گری ربیع فلاح در استانداری مازندران خبرهای زیادی از توسعه ارتباط مدیران استانی با استاندار آستراخان شنیده می‌شد، رفت و آمدهای تجاری زیادی در این ارتباط انجام شده و نتایج آن هم چندان حداقل به صورت کلی ملموس نبوده است.

با آمدن محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران با همکاری اتاق بازرگانی استان دریچه جدیدی از توسعه تجاری به روی مازندران گشوده شده است.

در همین ارتباط عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در پاسخ به این سئوال که شما در بحث تجاری با استان آستراخان روسیه به چه نتایجی رسیده‌اید که بحث ارتباط با ولگاگراد روسیه را در دستور کار دارید، اظهار کرد: ولگراد نقطه مرکزی و ثقل جنوب روسیه است.

وی با اعلام اینکه آستراخان یک بندری است که در آن کشتیرانی انجام می‌شود، افزود: ولگاگراد یک منطقه‌ای است که چهار استان دیگر به آن متصل هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: ولگراد روسیه بیش از ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از استان‌های کشاورزی‌خیز منطقه است.

وی ادامه داد: از طرفی ولگاگراد به اروپا متصل هست و همین موضوع مزیت بسیار مناسبی است، شرایط تولید این استان بیشتر در زمینه غلات و تولید روغن بوده و می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها در شرایط تحریم نیازهای کشور از این بابت را به خوبی تامین کنیم.

مهاجر در پاسخ به این سوال که می‌توانیم در حوزه واردات ورود جدی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ما بیشتر به دنبال توسعه صادرات هستیم اما در بحث واردات ما نیاز به غلات و روغن تولیدی این استان داریم.

وی مهم‌ترین مشکل ما برای مبالات خارجی بحث تبادل پولی و مالی بوده است، افزود: برای رفع این مشکل می‌توانیم تهاتر داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: ظرفیتی که ولگاگراد با آستراخان دارد قابل قیاس نیست، آستراخان تنها یک بندر در کنار خودش دارد اما ولگاگراد علاوه بر بندر ظرفیت بسیار مناسب تولیدی در حوزه کشاورزی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که مازندران در حال حاضر چه محصولاتی می‌تواند به روسیه صادر کند، گفت: لبنیات، آبزیان، طیور و همچنین مرکبات محصولات صادراتی مازندران به روسیه هست و می‌توانیم استانداردهای مورد نیاز این کشور را رعایت کنیم.

مهاجر یادآور شد: دو سال زمینه تقویت ارتباط روسیه با مازندران فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی بحث توافقات با ولگاگراد روسیه عملیاتی می‌شود، افزود: برای صادرات محصولات نیاز به حمایت‌های مسئولان استانی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: محصولات تولیدی استان مورد درخواست آنها است و ما هم به غلات و روغن روسیه داریم.

تحقق هدف ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری مازندران و ولگاگراد با توجه به عزم دو طرف

استاندار مازندران نیز در نشست مشترک اخیر استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران جمهوری اسلامی ایران گفت: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ مهم‌ترین بخش تفاهمات صورت گرفته فی مابین است.

محمد اسلامی یادآور شد: دسترسی سریع تر، آسان‌ترو ارزان‌تر برای تجار، خط کشتیرانی منظم، پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی موجود که مازندران را به روسیه متصل می کند، زیرساخت هایی هستند که حجم تفاهمات و همکاری‌ها را می تواند گسترش دهد.

استاندار مازندران با بیان این که حجم مبادلات دو کشور به نحوی که امروز پایه گذاری شد می تواند به سرعت رشد و توسعه پیدا کند، افزود: با توجه به عزم دو طرف؛ معتقدم هدف ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری فی مابین را پست سر خواهیم گذاشت.

اسلامی با اشاره به این که کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و کمیسیون مشترک مجلس دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی بر همکاری مشترک اقتصادی تاکید موکد دارند، عنوان نمود: ، تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد در راستای این تأکید منعقد شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، تفاهمات صورت گرفته بین دو استان مازندران و ولگاگراد را آغاز حرکت مشترک برای تعامل و توسعه روابط دانست و یادآور شد: ولگاگراد و مازندران با هدف دسترسی به بازار یکدیگر و یا برای ترانزیت کاهای صادراتی و وارداتی برنامه ریزی می‌کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف و آغاز همکاری تلقی و اظهار داشت: سرفصل‌ها و محورها برای آغاز همکاری‌ها شناخته شده است و‌ هیئت‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است.

وی در اشاره به تراز اقتصادی دو استان مازندران و ولگاگراد، خاطرنشان کرد: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش داشته باشد.

به گزارش بلاغ، بعد از مانورهای متعدد زیادی در ارتباط با تقویت ارتباط با آستراخان روسیه این روزها در استان مطرح شده است، آیا ولگاگراد می‌تواند شریک تجاری مناسبی برای مازندران باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 8 =