کد خبر : 111252
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
-

وجود ۷ هزار چاه آب بدون پروانه و مجوز در آمل

وجود ۷ هزار چاه آب بدون پروانه و مجوز در آمل

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌اله ولی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت آب که در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد با اشاره به احداث آب‌بندان در مناطق بالادست دشت‌سر اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان خشکسالی ۳۰ ساله شروع شده که ۱۲سال از آن گذشته و باید برای سالیان آینده به دنبال چاره‌ای بود. وی

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌اله ولی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت آب که در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد با اشاره به احداث آب‌بندان در مناطق بالادست دشت‌سر اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان خشکسالی ۳۰ ساله شروع شده که ۱۲سال از آن گذشته و باید برای سالیان آینده به دنبال چاره‌ای بود.

وی با بیان اینکه پساب‌های کشاورزی، خانگی و صنعتی موجب آلودگی شدید منابع آبی می‌شود، عنوان کرد: مدیریت صحیح و اصولی منابع آب در کشت برنج باید دارای اهمیت باشد که متاسفانه با انجام کشت دوم این مهم رعایت نمی‌شود.

مدیر امور منابع آب آمل و محمودآباد با اشاره به اینکه راغب نبودیم تا کشت دوم در آمل انجام شود، اظهار کرد: متولی امر باید کشت جایگزین غیر از شالی پیش بینی می‌کرد که این امر رخ نداد.

این مسئول با بیان اینکه سمومی که در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود قابل کنترل نیست، تاکیدکرد: نیاز به کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌های آمل وجود دارد.

ولی‌پور با بیان اینکه به علت بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی احتمال آلودگی شدید منابع آبی وجود دارد، ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بخش مهمی از مشکلات را حل می‌کند.

وی با عنوان اینکه نباید برای کشت دوم از منابع آبی زیرزمینی استفاده شود، اظهار کرد: شوری آب در برخی مناطق آمل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر امور منابع آب آمل و محمودآباد با اشاره به اینکه استفاده از کود باید کارشناسی شده باشد، تاکیدکرد: مخالف کشت دوم برنج نیستیم اما اینکه به چه بهایی این امر رخ دهد مهم است.

این مسئول با بیان اینکه ۷ هزار چاه بدون پروانه و مجوز در آمل وجود دارد، یادآور شد: چاه‌های فاقد پروانه در سال آینده سوخت دریافت نمی‌کنند و تا آذرماه مهلت دارند تا مجوز کسب کنند.

ولی‌پور به آب فروشی در برخی شهرک‌های صنعتی آمل اشاره کرد و افزود: برای مصرف بهداشتی و آشامیدن، مجوز حفر چشمه به برخی شهرک‌های صنعتی داده می‌شود اما در برخی شهرک‌های صنعتی آب چشمه بسته بندی و به فروش می‌رسد.

وی در پایان گفت: باید بر میزان مصرف آب چشمه‌ها نظارت جدی شود تا در صورت وجود تخلف پلمب شوند.

پلمپ ۴ واحد پذیرایی متخلف در محور هراز

رئیس اداره محیط زیست آمل نیز گفت: به ۳۶ واحد پذیرایی در محور هراز اخطار داده شد که ۴ مورد به دلیل تمکین نکردن پلمپ شدند.

بهمن صادق‌نژاد با بیان اینکه برخی چشمه‌ها در جنگل‌ها نیز خشک شدند, گفت: به ۳۶ واحد پذیرایی در محور هراز اخطار داده شد که ۴ مورد به دلیل تمکین نکردن پلمپ شدند.

وی با اشاره به اینکه دیگر واحدهای پذیرایی نیز پیگیر حل مشکل و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هستند, اظهار کرد: مشکلات مزارع پرورش ماهی داخلی است که باید توسط شیلات حل شود.

رییس محیط زیست آمل با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ تمامی واحدهای پذیرایی در محور هراز ساماندهی می‌شوند، تاکید کرد: مشکلاات معادن در محور هراز فیزیکی است و آلودگی شیمیایی نداریم.

این مسئول با اشاره به نظارت بر میزان استفاده از سهمیه آب در محور هراز عنوان کرد: میزان استفاده بیشتر از آب به معنای تولید پساب بیشتر است.

صادق‌نژاد در پایان گفت: زمان به بهره برداری رسیدن پروژه‌ها در محو هراز، اجرای الزامات زیست محیطی الزامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 1 =