کد خبر : 111142
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۵۰
-

انتقاد از دستگیری برخی وکلا

انتقاد از دستگیری برخی وکلا

به گزارش قائم آنلاین، نخستین جلسه‌ی درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال تحصیلی جدید، با حضور جمعی از فضلا و طلاب علوم دینی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد. فرمانده کل قوا همچنین  در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش این قرارگاه را بخشی بسیار حساس از

به گزارش قائم آنلاین، نخستین جلسه‌ی درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال تحصیلی جدید، با حضور جمعی از فضلا و طلاب علوم دینی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.

فرمانده کل قوا همچنین  در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش این قرارگاه را بخشی بسیار حساس از نیروهای مسلح و در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران خواندند و بر افزایش آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان آن تأکید کردند. ایشان افزودند: قرارگاه پدافند هوایی در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران است.

محمدرضا تابش، نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دستگیری برخی وکلا گفت: هرآنچه در این شرایط بهانه به دست دشمن بدهد نوعی بدسلیقگی و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

همچنین غلامرضا کاتب، رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از مصوبه جدید این کمیسیون خبر داد که براساس آن شعبه‌ای از دادسرای عمومی تهران برای بررسی خارج از نوبت رونده‌های تخلفات ارسالی مجلس شورای اسلامی اختصاص می‌یابد.

در حاشیه نشست پیام چهل سالگی انقلاب اسلامی در آیینه دیپلماسی رسانه‌ای، سخنگوی وزارت خارجه در مورد گفت‌وگوی تلفنی ظریف با همتای فرانسوی‌ خود، گفت: این گفت‌وگو در ادامه تماس‌های مستمر و مکرری که بین مقامات ما و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه وجود دارد، انجام شده است. قاسمی درباره نتایج سفر هیات انگلیسی به تهران نیز افزود : هیات انگلیسی مذاکرات مفصلی را با آقای عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه داشت. دو طرف پیرامون طیف وسیع از موضوعات مورد علاقه بحث و گفت‌وگو کردند. در مورد مسائل دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، کنسولی رایزنی شد. وی با بیان این‌که موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای رایزنی مقامات دو کشور بود، تصریح کرد: در مورد برجام و وظایفی که در این توافق‌نامه متوجه کشورهای اروپایی است نیز بحث و رایزنی  شد و در مجموع فکر می‌کنم از این رایزنی‌ها دستاورد خوبی حاصل شده است.

وزارت دفاع عراق  با اعلام اینکه نشست چهارجانبه امنیتی ایران-روسیه- عراق -سوریه در بغداد برگزار شده است، افزود که در این نشست به فعالیت های ستاد امنیتی مشترک به منظور تقویت همکاری های امنیتی و اطلاعاتی میان چهار کشور پرداخته شد.

سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است، درباره اهداف و برنامه‌های این اجلاس گفت: در اجلاس بغداد، ضمن بررسی آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه، عملکرد کمیته چهارجانبه هماهنگی بین نیروهای مسلح چهار کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. وی از  تاکید ایران، عراق، روسیه و سوریه بر تجمیع امکانات برای نابودی تروریسم داعش خبر داد.

همچنین مایک پمپئو وزیر، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود در واکنش به ادعای انتقال موشک‌های ایران به عراق گفت که بغداد باید درباره آنچه در عراق اتفاق می‌افتد تصمیم بگیرد، نه تهران.

اسفندیار رحیم‌مشایی برای شرکت در دومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده اتهاماتش در دادگاه حاضر شد. در این جلسه مشایی که به گفته رئیس دادگاه در پایان جلسه قبل از قرائت کیفرخواست خودداری کرده بود ،  امروز هم پیشنهاد دادگاه برای مهلت یک ماهه جهت قرائت کیفرخواست و معرفی وکیل را نپذیرفت و نهایتا با اخذ آخرین دفاعیات ، ختم رسیدگی به این پرونده اعلام و مقرر شد که رای در مهلت قانونی صادر شود.

در بخشی از این جلسه رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب خطاب به مشایی، گفت: چرا از پاسخ به سوالات درباره ارتباط خود با عوامل مرتبط با سرویس‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل طفره می‌روید و از آن واهمه دارید؟ من حاضرم ۲۰ جلسه دیگر هم این دادگاه ادامه پیدا کند اما بی‌فایده است زیرا پاسخگو نیستید. مشایی پاسخ داد: باید شرایط من را بپذیرید و اظهارات من پخش شود. غضنفرآبادی افزود: در حال حاضر اصحاب رسانه در دادگاه حضور دارند و اظهارات شما را منعکس می‌کنند تا همه مردم مطلع شوند.

در ادامه مشایی گفت: من این را قبول ندارم! من باید با کت و شلوار در دادگاه دفاع کنم که رئیس دادگاه پاسخ داد: اینجا سفارت انگلیس نیست، دادگاه است!

همچنین ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار  شد. در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی و با حضور متهم حمید باقری درمنی، وکلای وی، شکات پرونده برگزار شد،  متهم ردیف با حضور در جایگاه گفت: اتهامات وارده را قبول ندارم.

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع اولیای دم مرحومه فرزانه پور رجبی هم گفت: در جهت اطمینان و تحقیقات بیشتر قرار شده که روز دوشنبه – ۱۲ شهریورماه _  از  دو نفر  شاهد که یکی جوان دانشجو و اهل قزوین است و  دیگری مرد مسنی است-  تحقیق به عمل آید و اظهاراتشان را درجهت تکمیل پرونده بیان کنند.

* گزارش کامل ایسنا از حضور محمد جواد ظریف، وزر امور خارجه کشورمان در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان مشهد، ارومیه و تهران و مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) یازدهم شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 7 =