کد خبر : 111083
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
-

پایان خوش ورزشکاران مازندرانی در جاکارتا

پایان خوش ورزشکاران مازندرانی در جاکارتا

به گزارش قائم آنلاین، هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ با کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز برای ورزشکاران مازندرانی‌ به پایان رسید. ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های انفرادی خوب عمل کردند و در نهایت در رشته‌های انفرادی، مازندران بهترین استان کشور در این رقابت‌ها شد. در ادامه مروری می‌کنیم بر افتخارآفرینی ورزشکاران

به گزارش قائم آنلاین، هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ با کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز برای ورزشکاران مازندرانی‌ به پایان رسید.

ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های انفرادی خوب عمل کردند و در نهایت در رشته‌های انفرادی، مازندران بهترین استان کشور در این رقابت‌ها شد.

در ادامه مروری می‌کنیم بر افتخارآفرینی ورزشکاران مازندرانی در روزهای پایانی این رقابت‌ها

* عالمیان تاریخ‌ساز شد/مدال برنز بر گردن نابغه ایرانی

در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و در مرحله نیمه نهایی مسابقات انفرادی نوشاد عالمیان به مصاف لیوگایوآن از چین رفت.

عالمیان گیم اول را خوب شروع کرد و پایاپای با حریف قدرتمند خود در امتیازگیری بالا آمد ولی در نهایت این گیم را با نتیجه ۱۲-۱۰ واگذار کرد.

گیم‌های دوم و سوم نیز با نتیجه ۱۱-۷ و ۱۱-۶ به سود پینگ‌پنگ‌باز چینی به پایان رسید.

در گیم چهارم و گیم نهایی حریف چینی موفق شد با نتیجه ۱۱-۳ نوشاد عالمیان را شکست دهد و به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند.

عالمیان برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی ابتدا مقابل ورزشکار ویتنامی به پیروزی رسید.

در مرحله یک هشتم مقابل حریفی از کره جنوبی به برتری دست یافت و سپس در مرحله یک‌چهارم مقابل پینگ‌پنگ بازی از هنگ‌کنگ پیروز شد.

عالمیان در پایان مشترکاً در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت و توانست مدال برنز را کسب کند.

بعد از سال ۱۹۶۶ این سومین مدال برنز ایران است که در رشته تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی به‌دست آمد تا این ورزشکار مازندرانی تاریخ‌ساز شود.

* پایان خوش جاکارتا با طلای علی شفیعی در والیبال

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ کره جنوبی را در فینال شکست داد تا برای دومین مرتبه متوالی به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست پیدا کند.

ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، امیر غفور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی آغاز کرد و در ست اول توانست با نمایش مقتدرانه و بدون اشتباه در شرایطی که در تمام امتیازات از حریف خود پیش بود، به برتری ۲۵ بر ۱۷ دست پیدا کند تا با قدرت نمایی این دیدار را آغاز کرده باشد.

ایران ست دوم را نیز بدون اشتباه آغاز کرد و سرویس‌های خوب ملی‌پوشان در کنار بازی هوشمندانه شاگردان کولاکوویچ از اولین امتیاز، ایران را از حریف خود پیش انداخت.

هر چند در برخی از امتیازات تیم کره بهتر از ایران کار کرد اما در نهایت ملی‌پوشان ایران در شرایطی که در امتیازات پایانی بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاده بود توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده مسابقه شود.

تیم ملی ست سوم را نیز بدون تغییر آغاز کرد، هر چند تیم ملی در ابتدای ست ۲ امتیاز از حریف خود عقب افتاد اما ملی‌پوشان والیبال ایران خیلی زود با سرویس‌های غفور به جریان بازی برگشتند و از حریف خود پیش افتادند.

تیم ایران در ادامه این ست نیز مانند دو ست قبلی بدون اشتباه عملکرد و در نهایت توانست در این ست نیز برنده باشد تا به مدال طلای این دیدارها دست پیدا کند.

علی شفیعی در ترکیب تیم ملی بود و بازی های درخشانی را انجام و به‌طور ثابت حضور یافت.

* بوداغی در کایاک برنزی شد

تیم ملی قایقرانی کایاک ایران چهار نفره با حضور امین بوداغی دلاورمرد قایقرانی بابلسر مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.

در آغاز دور فینال مسابقات آب‌های آرام بازی‌های آسیایی تیم کایاک چهارنفره مردان کشورمان با ترکیب امین بوداغی پاروزن شایسته بابلسری، احمدرضا طالبیان، پیمان قوی‌دل و علی آقامیرزایی در رقابت فینال با حریفانی از ازبکستان، ژاپن، قزاقستان، کره، اندونزی، تایلند، تاجیکستان و هند روبه‌رو شدند و در پایان با زمان ۱:۲۶.۲۱۷ دقیقه مقام سوم را به‌دست آوردند و مدال برنز کسب کردند.

این دومین مدال امین بوداغی در بازی‌های آسیایی است، وی پیش از این در سال ۲۰۱۰ و در بازی‌های آسیایی گوانگجو چین در کایاک چهارنفره نیز صاحب مدال برنز شده بود.

امین بوداغی به همراه علی آقامیرزایی با وجود شایستگی در کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر مسابقات آب‌های آرام بازی‌های آسیایی با زمان ۳:۳۵.۳۳۹ دقیقه ششم شدند و از کسب مدال بازماند.

* رضایی فاتح اولین مدال انفرادی قایقرانی مازندران

سومین مدال آب‌های آرام ایران با درخشش جوان اول قایقرانی بابلسر و کشور محمدنبی رضایی در کانوی یکنفره ١٠٠٠ متر رقم خورد.

سومین مدال آب‌های آرام ایران با درخشش جوان اول قایقرانی بابلسر و کشور محمدنبی رضایی در کانوی یکنفره ١٠٠٠ متر رقم خورد.

محمدنبی رضایی کانوسوار شایسته تیم ملی در فینال کانوی یکنفره ١٠٠٠ متر مردان با حریفانی از چین، ازبکستان، تاجیکستان، کره، ژاپن، تایلند و کامبوج رقابت کرد و در پایان با زمان ۴:٠۶.۴٣۴ دقیقه در جایگاه سوم بازی‌های آسیایی ایستاد و مدال برنز گرفت.

ایمان پورعزیز مربی لایق بابلسری در این مسابقات، محمدنبی رضایی را هدایت می‌کرد و نقش ارزنده‌ای در موفقیتش داشت.

رضایی جوان بااخلاق و محجوب قایقرانی در نخستین تجربه حضور در بازی‌های آسیایی، اولین مدال تک‌نفره قایقرانی پرافتخار ورزش مازندران را در پالمبانگ اندونزی کسب کرد.

* عنوان چهاردهم مسعود جانی‌نسب در بادبانی

نمایندگان کشورمان در دو کلاس بادبانی با هدایت عمار رئوفی در بازی‌های آسیایی شرکت کردند.

سیلورهای کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشتند که مسعود جانی‌نسب ورزشکار مازندرانی در کلاس Laser Standard بود.

جانی‌نسب در پایان ۱۲ دور مسابقه در رده چهاردهم کلاس Laser Standard قرار گرفت، در این کلاس نمایندگان کره، مالزی و سنگاپور صاحب مدال شدند.

* تیم دونفره کانوی ایران با حضور مجللی و دیوسالاری چهارم شد

تیم دونفره عادل مجللی و پژمان دیوسالاری با ثبت زمان ۳۸.۳۹۹ در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

در ادامه رقابت‌های قایقرانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، عادل مجللی و پژمان دیوسالاری در قایقرانی کانو دو نفره ۲۰۰ متر مردان، با ثبت زمان ۳۸.۳۹۹ در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

* نایب‌قهرمانی میثم میرزایی با تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در دور گروهی این رقابت‌ها به‌دلیل انصراف تیم‌های فیلیپین و امارات فقط یک مسابقه مقابل سوریه در پیش داشت که آن را با پیروزی ۶۸ بر ۵۵ پشت‌سر گذاشت.

ملی‌پوشان بسکتبال ایران در دیدار فینال مقابل تیم ملی چین به میدان رفتند و با شکست مقابل این تیم برای دومین‌بار پیاپی به نایب‌قهرمانی و مدال نقره بازی‌های آسیایی بسنده کردند.

امتیازات بازیکنان ایران مقابل چین:

حامد حدادی (۲۷ امتیاز)، محمد حسن‌زاده (۱۰ امتیاز)، سجاد مشایخی (۸ امتیاز)، میثم میرزایی (۲ امتیاز)، صمد نیکخواه‌بهرامی (۱۳ امتیاز) و بهنام یخچالی (۱۲ امتیاز)

میثم میرزایی با شماره ۴ در ترکیب تیم ملی بازی کرد و حضور راضی‌کننده‌ای داشت.

کاروان ورزش کشورمان در حالی در این بازی‌ها به مقام ششم رسید که ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۰ برنز کسب کرد که در این میان مازندرانی‌ها در بین کل استان‌ها از نظر تعدد مدال و کسب جایگاه میان برترین‌ها بودند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 4 =