کد خبر : 110928
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۳۰
-

رشد اقتصادی در افزودن دودکش‌ها یا واحدهای صنعتی تعریف نمی‌شود

رشد اقتصادی در افزودن دودکش‌ها یا واحدهای صنعتی تعریف نمی‌شود

به گزارش قائم آنلاین، سورنا ستاری در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده  است که این ظرفیت با مساعدسازی محیط کسب و کار می‌تواند زمینه ایجاد کسب و کار دانش‌بنیان را فراهم

به گزارش قائم آنلاین، سورنا ستاری در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده  است که این ظرفیت با مساعدسازی محیط کسب و کار می‌تواند زمینه ایجاد کسب و کار دانش‌بنیان را فراهم کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، ایجاد محیط  مساعد برای دانشجویان خلاق را عنصر کلیدی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان استارتاپی  دانست و افزود:  خوشبختانه در مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی از جمله دانشگاه‌های تبریز، علوم پزشکی و سهند،  محیط بسیار خوبی برای ایجاد نطفه‌ها و رونق این کسب و کارها فراهم شده است که  می‌تواند الگویی مناسب برای جذب افراد خلاق  و جذب نخبگان بومی برای توسعه استان باشد.

ستاری، شکل گرفتن زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه صنعتی شریف و تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق را نمونه‌ای موفق از ایجاد محیط کسب و کار دانش بنیان دانست و افزود: بیش از ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی اطراف دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته‌اند تا این فضا را به یک محیط مساعد فناوری دانشگاهیان تا رساندن محصول به ارزش افزوده و اشتغال بدل کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر ضرورت اندیشه دانش‌بنیان و استارتاپی در جامعه و فرهنگ عمومی، افزود: بر اساس این تفکر تمام محیط استان به یک پارک علم و فناوری بدل می‌شود و امکانات نرم‌افزاری را برای رونق و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی فراهم می‌کند.

ستاری با اشاره به تمایز نسل جدید کارآفرینان و صنایع ارزش‌آفرین نسبت به صنایع پیشین، گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان خلاق با میانگین سنی زیر ۳۰ سال به بازار نوآوری فناوری کشور تزریق می‌شود که این جوانان خلاق بی‌شک کسب و کارهای  سنتی را دستخوش تحول خواهند کرد.

وی ادامه داد: ساختار فرهنگی اقتصاد متکی به منابع زیرزمینی کارآمد نیست و رشد اقتصادی در افزودن دودکش‌ها یا واحدهای صنعتی تعریف نمی‌شود، بلکه نوآوری و خلاقیت، معیار و مبنای ارزش‌گذاری اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های علمی و نخبگانی استان آذربایجان شرقی افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا افراد تحصیل کرده‌ای که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، بتوانند توانمندی و ظرفیت‌های خود را به شکوفایی برسانند.

وی ادامه داد: حمایت از نخبگان استانی در راستای ایجاد انگیزه‌های لازم در آنان به منظور پیشرفت کشور و رشد اقتصادی کشور ضروری است که عزم جدی همگانی از جمله مسئولین دولتی را طلب می‌کند.

ارائه خدمات پزشکی و سلولی با تکمیل پروژه شهر سلول

معاون علمی و  فناوری رئیس جمهوری در  نخستین بخش سفر به استان آذربایجان شرقی  با حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان فرآیند احداث و تکمیل پروژه شهر سلول قرار گرفت.

این مرکز  که با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز احداث می‌شود، توانمندی ارائه خدمات بالینی و تخصصی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ظرفیت  ارائه خدمات بالینی و تخصصی سلول‌های بنیادی ضمن ارائه خدمات پزشکی زمینه، حمایت‌های مالی شرکت‌های دانش بنیان باشگاه و موزه سلولی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بانک سلول، اتاق‌های تمیز و  و همچنین مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌های تخصصی را دارا خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در ادامه سفر به   تبریز،  ضمن بازدید از  ساختمان‌های در حال احداث مرکز رشد واحدهای فناور، مرکز رشد و مرکز نوآوری دانشگاه تبریز، در جریان فرآیند تکمیل و توسعه این مراکز قرار گرفت.

بازدید از دستاوردهای شرکت تراکتورسازی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از سایت گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در زمینه بومی‌سازی دانش فنی، آزمایش، استانداردسازی، ساخت و تولید انبوه قطعات  تراکتور دیدن کرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، تولید و طراحی تمامی قطعات تراکتور از جمله پیشرانه، محورهای جلو و عقب تراکتورهای تک و دو محوره و همچنین تولید تراکتورهای سنگین توسط این گروه تولیدی، ضمن کاهش قیمت تمام شده محصول و خودکفایی در زمینه تولید مجموعه‌های راهبردی، ارزآوری به واسطه صادرات و جلوگیری از خروج ارز را در کنار ایجاد اشتغال متخصصان و  کارشناسان بومی به دنبال داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 15 =