کد خبر : 110409
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۰۰
-

روند صعودی تولیدات علمی ایران در سال‌های اخیر

روند صعودی تولیدات علمی ایران در سال‌های اخیر

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در آیین بزرگداشت هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز گفت: رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه و حوزه آموزش عالی و به ویژه قطب‌های علمی کشور است. وی افزود: دانشگاه تبریز نقش فعالی در توسعه همکاری‌های

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در آیین بزرگداشت هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز گفت: رشد و توسعه علمی کشور مدیون دانشگاه و حوزه آموزش عالی و به ویژه قطب‌های علمی کشور است.

وی افزود: دانشگاه تبریز نقش فعالی در توسعه همکاری‌های علمی و فناوری‌ و همچنین نقش ویژه‌ای در منطقه و عرصه بین‌الملل دارد که دانشگاه‌های متعددی از بطن این دانشگاه بیرون آمده و توانسته‌اند به حوزه آموزش عالی کشور کمک کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار داشت: بستر آذربایجان همواره بستر مهد، فرهنگ و علم بوده که دانشگاه تبریز در این زمینه نقش موثری داشته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم جمعیت جمهوری اسلامی ایران از کل دنیا یک درصد است و تولیدات علمی ما ۱.۸۸ درصد است. رتبه ما در سال‌های گذشته توانسته روند صعودی داشته باشد به طوری که در سال ۲۰۱۷ توانسته‌ایم رتبه پانزدهم دنیا را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه رشد کیفی علم در ایران ۲.۸۸ درصد دنیا است، گفت: باید تولیدات علمی کشور به سمت توسعه و رفع مشکلات جامعه منتهی شود که این امر همتی مضاعف از سوی دانشگاهیان را می‌طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + چهار =