کد خبر : 110502
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
-

از افتتاح عکس‌های انقلابی با نوای سه‌تار تا تصاویری از شاهنامه

از افتتاح عکس‌های انقلابی با نوای سه‌تار تا تصاویری از شاهنامه

به گزارش قائم آنلاین، نمایشگاه عکس‌های علیرضا بهرامی از انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین، به‌عنوان آخرین انقلاب رخ داده در این کشور، در قالب یکی از برنامه‌های روزهای گفت‌وگوی فرهنگی ایران و اوکراین برگزار می‌شود. این نمایشگاه با نام «کی‌یف؛ شهر انقلاب و زندگی» که جمعه (نهم شهریور ماه) ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور چهره‌های

به گزارش قائم آنلاین، نمایشگاه عکس‌های علیرضا بهرامی از انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین، به‌عنوان آخرین انقلاب رخ داده در این کشور، در قالب یکی از برنامه‌های روزهای گفت‌وگوی فرهنگی ایران و اوکراین برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با نام «کی‌یف؛ شهر انقلاب و زندگی» که جمعه (نهم شهریور ماه) ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای افتتاح می‌شود، شامل ۲۷ عکس رنگی و سیاه و سفید است.

در جریان افتتاحیه این نمایشگاه که در گالری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود، حمید اسماعیل‌زاده ـ آهنگساز و نوازنده ـ نیز بداهه‌نوازی سه‌تار در محوطه گالری انجام خواهد داد.

هفته فرهنگی ایران ـ اوکراین از ششم تا یازدهم شهریور ماه در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

نگارخانه امام علی(ع)

۱۹ اثر فرشته علیجانی با سبک رئال، مذهبی با موضوع حادثه کربلا و امام حسین(ع) با عنوان «مسیر بهشت» در نگارخانه امام علی(ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه  از ١٠ الی  ١٥ شهریور ماه  از ساعت ١٠ الی ١٨ در شهرک اندیشه، فاز۳، روبرو شهرداری، فرهنگسرا، نگارخانه امام علی (ع) پذیرای هنردوستان خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

«نگارستان» عنوان نخستین نمایشگاه نقاشی‌های احسان ابراهیم نژاد است که در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. تم نقاشی‌های این مجموعه اساطیر ایران است که به گفته این هنرمند «در نگارستان، قهرمانان چه انسان چه حیوان در بعد متضادی از پاکی گذشته به سر می‌برند، در واقع اسطوره‌ها در برزخی میان خیر و شر سرگردان هستند.»

نمایشگاه نقاشی‌های احسان ابراهیم نژاد جمعه (۹ شهریور) ساعت ۱۷ در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

***

ذبیح‌الله محمدی نیز نقاش خود آموخته‌ای است که مجموعه‌ای از آثارش در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید. «شهر ایران» عنوان این نمایشگاه است که از شاهنامه فردوسی انتخاب شده است.

این هنرمند ۷۷ ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد.

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح ‌الله محمدی جمعه ۹ شهریور ساعت ۱۷ در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

***

از سویی انجمن هنرمندان سفالگر با همکاری مرکز هنرهای تجسمی هفته پیشکسوتان را با مروری بر آثار «محمد مهدی انوشفر» در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد کرد. محمد مهدی انوشفر سفالگر معاصر ایران است که بعد از پایان تحصیلات در رشتۀ مجسمه‌سازی، دربارۀ آجرهای لعاب‌دار دوران ساسانی، سفال نیشابور و کاشی‌های سلجوقی پژوهش‌هایی کرد و در ۱۳۵۴شمسی کتابی دربارۀ کاشی‌سازی و سفالگری نوشت.

مروری بر آثار «محمد مهدی انوشفر» از ۹ تا ۲۰ شهریور  در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از این آثار دیدن کنند.

پژوهشکده هنرهای سنتی تهران همزمان با خانه هنرمندان از ۱۰ تا ۲۰ شهریور میزبانی این نمایشگاه را بر عهده خواهد داشت.

نمایشگاه همه روزه به جز (پنجشنبه و جمعه) از ساعت ۹ تا ۱۵ در پژوهشکده هنرهای سنتی تهران به نشانی: خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام، ساختمان ارگ آزادی برپا خواهد بود.

***

نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلان فیلم محمدعلی باطنی نیز با عنوان «۱۳۵۰بود» از نهم تا ۲۰ شهریور در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۱۶۰ پوستر محمدعلی باطنی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد و به نوعی مروری بود بر پوسترهای سینمایی محمدعلی باطنی از سال ۱۳۵۰ تاکنون خواهد بود. همزمان با برپایی این نمایشگاه ۲۰ پوستر و آرت ورک محمد علی باطنی در سالن استاد ممیز موزه گرافیک ایران نیز در معرض دید قرار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

فرهنگسرای سرو

دومین نمایشگاه گروهی «عکس نگاشت» با موضوع «ایران در آستانه ۱۴۰۰» در فرهنگسرای سرو افتتاح می‌شود. این نمایشگاه دربرگیرنده ۳۱۰ اثر برگزیده از ۴۷ عکاس در قالب ۳۹ مجموعه عکس و ۱۳ تک فریم با موضوع شرایط کشور در آستانه ورود به قرن جدید مشکلات زیست محیطی، خشک شدن دریاچه‌ها، سنت و فرهنگ‌های محلی، میراث فرهنگی و همچنین زندگی ایرانیان خارج کشور است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می‌توانند ۹ تا ۱۶ شهریور ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگ سرای سرو به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند.

گالری کاما

ویدا جیلانچی در تازه‌ترین نمایشگاهش با عنوان «آرامش معاصر» ۱۲ اثر نقاشی با موضوع کافه‌های شهر تهران را در معرض دید عموم قرار داده است.

نمایشگاه نقاشی «آرامش معاصر» اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که تا تاریخ ۱۳ شهریور ماه در گالری کاما واقع در تهران، خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم از ساعت ۱۱ تا  ۲۱ دایر است.

گالری بهارستان

نمایشگاه آثار اسکیس گروهی از هنرمندان جوان معماری روز جمعه ۹ شهریور ماه در گالری بهارستان افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «منحنی آزاد» می‌توانند تا ۱۴ شهریور ماه به گالری بهارستان واقع در میدان بهارستان بعد از ایستگاه مترو پلاک ۶ مراجعه کنند.

گالری شلمان

گالری شلمان نیز نمایشگاه گروهی نقاشی «لندسکیپ» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه نهم شهریور ماه افتتاح می‌شود و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

موسسه صبا

با حضور ۵۵ اثر در گرایش‌های نقاشی، عکاسی، حجم و لمپ ورکینگ از ۴۰ هنرمند، نمایشگاه «تصویر و تصور» در موسسه صبا برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا ۱۳ شهریور ماه همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به این نگارخانه فرشچیان واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

موزه فلسطین 

در نمایشگاه «نقش رنگ» که در موزه فلسطین افتتاح شده است، ۸۴ هنرمند با ۱۳۰ اثر در انواع قالب‌ها از نقاشی ایرانی، مینیاتور و نذهیب، نقاشی، عکس، تصویرسازی، حجم و هنرهای مفهومی و جدید، حضور دارند.

نقاشیخط، حجم با خمیر، حجم های فلزی و چوبی، آبرنگ و اکرلیک، میکس مدیا، راپید وگراف، ورق طلا روی بوم، رنگ روغن، اکرلیک وحکاکی روی چوب، پاستل گچی و… از جمله قالب‌هایی است که هنرمندان این گروه برای ارائه آثار خود برگزیده‌اند.

«نقش رنگ» با نشان دادن طیف وسیعی از گرایش‌های هنرمندان جوان سراسر ایران، همه روزه بجز ایام تعطیل تا ۱۲ شهریور، میزبان تمامی علاقمندان و بازدید کنندگان خواهد بود.

فرهنگسرای گلستان

نمایشگاهی از مجموعه آثار نقاشی شهلا حسین‌زاده واحدی در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برگزار شده است.

این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر با تکنیک آبرنگ و سبک رئال است که تا دهم شهریور ماه برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ از این آثار در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک دیدن کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =