کد خبر : 110383
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
-

پروژه‌های عمرانی اوقاف مازندران با اعتبار ۲۶۰ میلیاردی اجرا می‌شود

پروژه‌های عمرانی اوقاف مازندران با اعتبار ۲۶۰ میلیاردی اجرا می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه اوقاف همواره در تلاش است تا بهره‌وری اقتصادی موقوفات از طریق ساخت و نوسازی موقوفات با انواع کاربری مسکونی، تجاری، خدماتی و غیره افزایش پیدا کند، اظهار کرد: ۲۲ پروژه عمرانی و ۱۱۱ ریزفضا توسط اوقاف مازندران با بیش از ۲۶۳ میلیارد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه اوقاف همواره در تلاش است تا بهره‌وری اقتصادی موقوفات از طریق ساخت و نوسازی موقوفات با انواع کاربری مسکونی، تجاری، خدماتی و غیره افزایش پیدا کند، اظهار کرد: ۲۲ پروژه عمرانی و ۱۱۱ ریزفضا توسط اوقاف مازندران با بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی از اجرای ۸ پروژه بازسازی، نگهداری و تعمیر موقوفات و رقبات عرصه و اعیان وقف در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با مساحت ۴ هزار مترمربع و با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: تهیه، بررسی و تصویب ۳۰ طرح جامع بقاع متبرکه، با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اجرا و سرمایه‌گذاری در ۱۴ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۸۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال در سال‌جاری عملیاتی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه درآمد هزینه هستند؛ بیان کرد: درآمد حاصل از نذورات و هدایای مردمی جهت اجرای برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و هزینه‌های جاری همان بقعه هزینه می‌شود.

حیدری با اشاره به تکمیل برنامه‌های عمرانی نیمه‌تمام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، از تکمیل ۶۲ ریز فضا با بیش از ۲۵ هزار متر مربع و برآورد هزینه ۱۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و اعلام کرد: توسعه این اماکن نیز با ۱۹ ریزفضا در بقاع و اماکن متبرکه و با برآورد هزینه بیش از ۲۵ میلیارد ریالی به ۵ هزار مترمربع افزوده خواهد شد.

وی پروژه‌های عمرانی امامزاده عباس ساری، امامزاده عبدالله آمل، بی‌بی زینب گلوگاه را از جمله پروژه‌های شاخص عمرانی استان برشمرد و تصریح کرد: با بازسازی ۳۰ ریز فضا در بقاع و اماکن متبرکه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، میزان مرمت، مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری به بیش از ۲۵ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان بر نظام‌مندی و برنامه محوری اوقاف در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: اجرای هرگونه پروژه عمرانی در سطح امامزادگان باید برابر طرح مصوب و قوانین و موازین موجود باشد تا آسیب‌های جانی و مالی به کمترین میزان برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =