کد خبر : 110231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۳۵
-

فضای شهری آمل برای حضور معلولان و سالمندان مناسب نیست

فضای شهری آمل برای حضور معلولان و سالمندان مناسب نیست

به گزارش قائم آنلاین، کبری اسفندیاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه ۲۱ مورد جدید به حوزه آسیب‌های اجتماعی اضافه شد، گفت: ۷۴۰ خانواده به صورت مستمر و غیرمستمر تحت پوشش بهزیستی شهرستات آمل قرار دارند. وی با بیان اینکه شناسایی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به

به گزارش قائم آنلاین، کبری اسفندیاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه ۲۱ مورد جدید به حوزه آسیب‌های اجتماعی اضافه شد، گفت: ۷۴۰ خانواده به صورت مستمر و غیرمستمر تحت پوشش بهزیستی شهرستات آمل قرار دارند.

وی با بیان اینکه شناسایی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به مردم از دغدغه‌های مهم بهزیستی است، اظهار کرد: شهروندان مشکلات خود را درون خانه خفه نکنند و طی تماس با اورژانس اجتماعی آن را مطرح کنند.

رئیس بهزیستی آمل با عنوان اینکه کودک آزاری و خشونت علیه زنان و سالمندان از بیشترین آمار تماس‌ها است، افزود: کلیه طلاق‌ها باید به مرکز اورژانس اجتماعی ارجاع شود که یک تا سه ماه جلسه جهت مشاوره و بازگشت به زندگی انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اجباری شدن طرح سه درصد استخدامی معلولان در نهادهای دولتی تاکیدکرد: استعدادیابی معلولان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در آمل با کمک ستارگان ورزش شهر که اعلام حضور در این طرح کردند اجرا می‌شود تا همه بدانند که معلولیت محدودیت نیست.

اسفندیاریان با بیان اینکه فضای شهری آمل برای حضور معلولان و سالمندان مناسب نیست، گفت: با توجه به اینکه جامعه رو به سالمندی است باید در این راستا تلاش کرد.

وی به شناسایی ۶ هزار معلول در آمل اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۵۰۰ معلول ذهنی، ۷۰۰معلول شنوایی، ۶۰۰ معلول بینایی، ۲ هزار و ۶۰۰ معلول جسمی و ۷۰۰ معلول اعصاب و روان در آمل شناسایی شدند.

رئیس بهزیستی آمل با بیان اینکه کودکان اوتیسم را در خانه‌ها زندانی نکنیم، یادآور شد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان خانواده‌ها را آگاه‌تر ساخت.

این مسئول با اشاره به اینکه یک دهم جمعیت آمل سالمند هستند، خاطرنشان کرد: مبلمان شهری باید برای حضور سالمندان آماده شود.

اسفندیاریان در پایان به حضور ۳۲ خانواده دارای ۲ معلول و فاقد مسکن در آمل اشاره کرد و گفت: ۱۷۰مسکن نیمه کاره در آمل وجود داشت که پس از اولویت بندی ۹۷ منزل برای تعمیر و تجهیز انتخاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 5 =