کد خبر : 110385
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
-

ارز و عدم واردات دلیل گرانی موز در بازار

ارز و عدم واردات دلیل گرانی موز در بازار

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، در خصوص گرانی این روزهای موز در بازار میوه و تره‌بار اظهار کرد: علت اصلی گرانی موز عدم واردات آن به کشور و نرخ حال حاضر دلار است که اثرات آن، موجب افزایش قیمت این میوه در بازار شده است. وی افزود: قیمت امروز هر کیلو

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، در خصوص گرانی این روزهای موز در بازار میوه و تره‌بار اظهار کرد: علت اصلی گرانی موز عدم واردات آن به کشور و نرخ حال حاضر دلار است که اثرات آن، موجب افزایش قیمت این میوه در بازار شده است.

وی افزود: قیمت امروز هر کیلو موز در میادین میوه و تره‌بار مازندران ۱۱ الی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب ۲۵ درصد سود خرده‌فروشی بین ۱۲ الی ۱۳ هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در خصوص قیمت سایر میوه‌های وارداتی نظیر آناناس گفت: میوه‌های نظیر آناناس به‌دلیل گرانی با عدم استقبال مردم مواجه است و در مجموع مصرف چندانی هم در میان عامه مردم ندارد.

این مسئول با بیان اینکه میوه به اندازه کافی در میادین میوه وجود دارد، خاطرنشان کرد: به‌دلیل نوسانات ارزی و متعاقبا افزایش قیمت میوه در بازار، مردم استقبال کمتری می‌کنند و در واقع مصرف میوه مردم کاهش یافته است.

فخرآوران در خصوص قیمت سایر میوه‌های پرمصرف در میادین میوه و تره‌بار استان بیان کرد: قیمت امروز خیار یک هزار و ۵۰۰ الی یک هزار و ۸۰۰ تومان، گوجه ۲ الی ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، سیب زمینی و هندوانه هر کیلو هزار تومان، پیاز یک هزارو ۲۰۰ تومان، هلو دشت مغان ۵ الی ۶ هزار تومان، سیب گلاب ۶ الی ۷ هزار تومان، گلابی درجه یک کرج یا همان شاه میوه ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان، گلابی ۳ الی ۴ هزار تومان و انار ۴ الی ۵ هزار تومان است.

وی متذکر شد: طی ماه‌های اخیر به جز افزایش سرسام‌آور موز در بازار قیمت سایر میوه‌ها متعادل و ثبات خود را حفظ کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران تصریح کرد: قرار است تا پیمانکار، میدان میوه و تره‌بار جدید مرکز مازندران را تا پایان مهرماه به سهامداران تحویل دهد و به احتمال قوی کار جابه‌جایی حجره‌داران به میدان جدید تا پایان سال‌جاری اتفاق خواهد افتاد.

فخرآوران یادآور شد: میدان میوه و تره‌بار جدید با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار که ۷ هکتار آن به‌طور تخصصی به میدان میوه و مابقی به پارکینگ، سورتینگ، ترمینال، ساختمان اداری، پمپ بنزین و غیره با ظرفیت ۱۵۰ غرفه در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا بیش از ۳۰ میلیارد هزینه را در بر داشته باشد.

به گفته وی، میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران در روز عید غدیر تعطیل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + دوازده =