کد خبر : 110008
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۵۰
-

بهره‌برداری بیش از ۶۶۰۰ پروژه آب و برق طی هفته دولت

بهره‌برداری بیش از ۶۶۰۰ پروژه آب و برق طی هفته دولت

به گزارش قائم آنلاین، با حضور وزیر نیرو در رشت پروژه‌های زیربنایی و ملی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به ارزش ۶۰۲ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. وزیر نیرو در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اشاره به موفقیت‌های حاصل‌شده در صنعت برق اظهار کرد: طی هفته اخیر شاهد بهره‌برداری سه نیروگاه به

به گزارش قائم آنلاین، با حضور وزیر نیرو در رشت پروژه‌های زیربنایی و ملی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به ارزش ۶۰۲ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اشاره به موفقیت‌های حاصل‌شده در صنعت برق اظهار کرد: طی هفته اخیر شاهد بهره‌برداری سه نیروگاه به ظرفیت ۵۲۲ مگابایت با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ یورو بوده‌ایم.
رضا اردکانیان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ پروژه طی هفته دولت به بهره‌برداری رسیده افزود: ۱۱ پروژه در هفته دولت امسال مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر است که ۱۵۵ مگابایت به ظرفیت برق کشور افزوده است.
وی با اشاره به پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب گفت: بالغ‌بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده که بیانگر تلاش مهندسان، مسئولان و نمایندگان مجلس است.
وزیر نیرو با بیان اینکه تابستان امسال شاهد خشکسالی و کاهش تولید برق بودیم خاطرنشان کرد: کمبود برق در تابستان امسال مرهون همکاری و زحمات مهندسان و مسئولان است و حدود دو هزار نیروگاه مجازی که حاصل کاهش مصرف مردم بود را کسب کردیم.

اردکانیان با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های نیروی استان گیلان نیازمند توجه بیشتری است افزود: برنامه یک سال آینده جدید و برنامه پیک برق در گیلان باید توسط مسئولان گیلان مرور شود تا سرعت طرح‌های جاری بیشتر شود.

کمبود برق در گیلان برای صنایع

استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اتکا گیلان به برق، آب و راه‌های مواصلاتی اظهار کرد: گیلان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت نیازمند آب و برق است.

مصطفی سالاری با بیان اینکه باید کمبود تولید برق در گیلان ازجمله صنایع حل شود افزود: تاکنون حمایت‌های ویژه‌ای در تولید برق شده اما لازم است نیازهای استان با در نظر گرفتن اولویت‌های یک‌ساله از برنامه پنج‌ساله تصمیم‌گیری و رفع مشکل شود.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف در ساعات پیک در تابستان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های امروز ظرفیت ولتاژ برق از شرق تا غرب گیلان افزایش پیدا می‌کنند.

عبدالعظیم بلبل آبادی با اشاره به پربار بودن تولید و توزیع برق در گیلان افزود: در کنار سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق مدیریت مصرف نیز دنبال می‌شود که معادل ۱۰ درصد پیک مصرف طی تابستان امسال کاهش مصرف داشته‌ایم.

به گزارش فارس، احداث پست ۲۰ /۶۳ کیلو ولت GIS گلسار و اتصالات مربوطه، افزایش ظرفیت بخش انتقال پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلو ولت آستارا، افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع در پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت آستارا و لاهیجان، استقرار پست ۶۳ کیلوولت سیار در پست شهید رحیم آبادی کلاچای و احداث خط ۶۳ کیلوولت رشت شمالی _ شهید قلی پور از پروژه های صنعت برق گیلان بود که توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =