کد خبر : 109860
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
-

تاکید رؤسای قوا بر پیگیری زلزله تازه آباد

تاکید رؤسای قوا بر پیگیری زلزله تازه آباد

به گزارش قائم آنلاین، وزیر دفاع کشورمان که در صدر هیئت ارشد دفاعی نظامی به سوریه سفر کرده است هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دو جانبه در شرایط جدید اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مشارکت فعالی در بازسازی سوریه داشته باشیم. رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمانشاه،

به گزارش قائم آنلاین، وزیر دفاع کشورمان که در صدر هیئت ارشد دفاعی نظامی به سوریه سفر کرده است هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دو جانبه در شرایط جدید اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم مشارکت فعالی در بازسازی سوریه داشته باشیم.

رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمانشاه، در جریان تازه ترین گزارش ها درباره زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز منطقه تازه آباد استان کرمانشاه قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد تا همه امکانات برای ارائه کمک های امدادی فوری به زلزله زدگان این منطقه هماهنگ شوند.

در همین ارتباط رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به کمیسیون عمران برای پیگیری  زلزله تازه آباد کرمانشاه ماموریت داد و با قدردانی از استاندار کرمانشاه برای تشکیل فوری ستاد بحران بعد از زلزله بامداد تازه آباد این استان گفت: سهم استان کرمانشاه از نفت و مالیات و رانت‌های عجیب و غریب و اختلاس هیچ است و به جای آن در زلزله سهم دارد. خدایا ما راضی به رضایت هستیم. اما چرا؟

با اشاره به توهین‌های اخیر به روحانی، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: به دلیل متزلزل شدن احساس امنیت عمومی و جلوگیری از مایوس شدن مردم و محرز بودن جرم مشهود از هتاکان به رئیس جمهور شکایت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه گاهی برخی اقدامات جرم است و تنها جنبه شخصی ندارد بلکه مضر به اعتماد و امید عمومی است، افزود: بنابراین از جایی که جرم عمومی می‌شود و وجدان اجتماعی، احساس امنیت و اعتماد را متزلزل و امید جامعه را تضعیف می‌کند، نقطه‌ای است که به منفعت عمومی لطمه می‌زند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز در یادداشتی در پاسخ به اتهامات وارد شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مورد صحبت‌های او در نمایشگاه صنعت دفاعی کشور؛ به انتشار بخش‌های تقطیع شده صحبت‌های روحانی توسط آن نماینده پرداخت.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «چرا خیانت» در واکنش به اظهارات اخیر منصور ارضی در مراسم روز عرفه، سخنان او را شامل توهین به مرحوم آیت الله هاشمی و رییس‌جمهور دانست و گفت که این کوتاهی روحانیت بوده که کرسی تعلیم و تربیت را به دست اینگونه مداحان سپرده‌اند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با هشدار نسبت به انتشار خبر افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت این اقدام را غیر حرفه ای دانست و گفت: شورای رقابت نباید از تصمیمات آینده‌ای که برای خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان خواهد گرفت، به عوامل حاشیه‌ساز بازار پیش‌آگاهی دهد چون واسطه‌ها و دلالان بازار خودرو اصلی‌ترین افراد و جریان‌هایی هستند که از پیش‌آگاهی‌های شورای رقابت نهایت سوء استفاده را می‌کنند.

همچنین گزارش کامل ایسنا ازاستیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد به عنوان دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای دفاع از وی برگزار شد را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

در حاشیه این جلسه الیاس حضرتی با اشاره به اینکه از عضویت از فراکسیون امید استعفا داده‌ام اظهار کرد: بیش از یک ماه از امضای من راجع به استیضاح آقای کرباسیان می‌گذرد. دوستان زیادی از من خواستند امضایم را پس بگیرم، اما در مقابل‌شان ایستادم. آخرین نقطه هم فراکسیون امید بود. وی اضافه کرد: من نمی‌خواستم خلاف تشکیلات عمل کنم یا باید دست از استیضاح برمی‌داشتم یا استعفا می‌دادم که راه دوم را انتخاب کردم.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در برنامه تلویزیونی حالا خورشید با بیان این که برجام یک پروژه‌ای بود که در کشور در سطح بالا در ارتباط با آن توافق شده بود، اظهار کرد:‌ برجام یک سری امکانات را برای کشور فراهم کرده بود و ما می‌توانستیم از امکانات برجام استفاده کنیم ولی دعوای سیاسی را انتخاب کردیم و این دعوای سیاسی باعث یاس و ناامیدی شد. وی با تاکید بر اینکه  مردم بزرگترین سرمایه ما هستند و مردم بودند که پشت ما آمدند، ادامه داد: آنچه که اوباما را مجبور به مذاکره با ایران کرد این پشتوانه حضور مردم بودم چون آنها با مشاهده این حضور ناامید شده بودند. این پشتوانه می‌تواند ترامپ را هم ناامید کند. ما به مردم نیاز داریم. مردم در طول ۴۰ سال گذشته همراهی خوبی کردند و با توجه به امکانات کشور پیشرفت‌های خوبی در کشور صورت گرفته است.

یک منبع عراقی در واکنش به اظهارات یکی ازفرماندهان هوا فضای سپاه مبنی بر همکاری ایران با عراق در زمینه هواپیما از جمله سوخوی ۲۵ گفت: با ایران همکاری تسلیحاتی داریم اما نه در زمینه هواپیما. وی  که گفته است نامی از آن ذکر نشود اعلام کرد: هیچ پروتکل همکاری در زمینه هواپیما میان ایران و عراق وجود ندارد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از اخلالگران اقتصادی در شعبه اول ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی موحد و با حضور  هیات دادرسان برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست در ۵ بخش اعم از مقدمه و مشخصات متهمان و تشریح اقدامات مجرمانه و ادله اثبات جرم و مستندات قانونی پرداخت.

همچنین وکیل مدافع پریسا رفیعی دانشجوی دانشگاه تهران که در اسفند ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود از محکومیت موکلش به ۷ سال حبس در دادگاه انقلاب تهران خبر داد. سعید خلیلی افزود: شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خانم پریسا رفیعی دانشجوی ۲۱ ساله رشته هنر دانشگاه تهران را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی جمعا به ۷ سال حبس محکوم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 4 =