کد خبر : 109650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۰
-

مرغ روی مدار گرانی

مرغ روی مدار گرانی

به گزارش قائم آنلاین، با وجود آنکه هر ساله و با فرا رسیدن فصل گرما شاهد کاهش محسوس قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار کشور بودیم اما طی سال‌جاری، این قانون نانوشنه شکسته شد و شاهد افزایش بی‌رویه شقیمت در بازار بودیم. در حالیکه افزایش دما، بازار را با کاهش تقاضا و متعاقبا کاهش

به گزارش قائم آنلاین، با وجود آنکه هر ساله و با فرا رسیدن فصل گرما شاهد کاهش محسوس قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار کشور بودیم اما طی سال‌جاری، این قانون نانوشنه شکسته شد و شاهد افزایش بی‌رویه شقیمت در بازار بودیم.

در حالیکه افزایش دما، بازار را با کاهش تقاضا و متعاقبا کاهش تولید مواجه می‌کند، لذا عدم فروش تخم مرغ طی این ایام در بازار موجب کاهش قیمت این محصول می‌شد که طی ماه جاری شاهد افزایش محسوس مرغ و تخم مرغ در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در این باره و در خصوص علت این افزایش نامتعارف در بازار گفت: در حال حاضر قیمت توزیع مرغ درب واحد صنفی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت فروش ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

کامران هاشمی افزود: دلیل این افزایش قیمت عمدتا به این دلیل است که تعادل عرضه و تقاضا به هم خورده است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران اظهار کرد: البته این افزایش قیمت هم در بازار مرغ رخ داده است و هم در بازار تخم مرغ که جدای برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا متاثر از عوامل دیگری نیز هست که اعتصاب رانندگان کامیون و نرسیدن جوجه به مرغداران  جهت جوجه ریزی یکی از آن عوامل است که موجب شد تا عرضه با تقاضا همخوانی پیدا نکند و قیمت‌ها دچار شیب تند شود.

هاشمی بیان کرد: باید اضافه کنم که گرمای هوا و قطعی برق نیز موجب شد تا مرغداران از ظرفیت حداکثری خود در جهت سلامت دام‌ها بکاهند و این موضوع نیز خود موجب وارد آمدن شوک به بازار شد که اثرات روانی افزایش قیمت این کالا را ملتهب تر کرد.

وی متذکر شد: از نکات برجسته دیگر در این افزایش قیمت می‌توان به نوسانات قیمتی ارز و متعاقبا افزایش قیمت دارو و نهاده‌های دامی اشاره کرد که ارتباط مستقیمی با قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ در بازار دارد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ یادآور شد: البته قیمت مرغ در خیلی از استان‌های کشور از قیمت ۱۰  هزار و ۸۰۰ تا ۱۱ هزار تومانی حال حاضر مازندران نیز بالاتر است و این روند افزایشی فعلا و تا روزهای آینده ادمه‌دار خواهد بود.

ایمانی یکی از فعالان بازار مرغ و تخم‌مرغ مازندران که سال‌های متمادی در حوره توزیع این کالا در استان فعالیت دارد، گفت: بی شک مرغداری که نهاده‌های دامی خود را با ارز ۴ زار و ۲۰۰ تومانی وارد و یا خرید می‌کرد قیمت تمام شده‌اش با ارز ۱۱ هزار تومانی متفاوت است.

به گفته ایمانی قیمت حال حاضر مرغ در بازار مازندران حدود ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ شانه‌ای ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان است.

قیمت هر دانه تخم مرغ در بازار امروز استان، ۶۵۰ تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 7 =