کد خبر : 109669
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
-

تورم واقعا یک درصد افزایش یافته است؟!

تورم واقعا یک درصد افزایش یافته است؟!

به گزارش قائم آنلاین، مرکز آمار، در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹/۳ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۱۹/۳ درصد بیشتر از مرداد ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به همین آمار در ماه قبل (۱۳/۸ درصد) ۵/۵

به گزارش قائم آنلاین، مرکز آمار، در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹/۳ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۱۹/۳ درصد بیشتر از مرداد ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به همین آمار در ماه قبل (۱۳/۸ درصد) ۵/۵ واحد درصد افزایش داشته است.
همچنین شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۹/۱ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ۳/۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه ۱۳۹۷ برای این دو گروه به ترتیب ۱۲/۱ و ۸/۸ درصد بوده است.
ادعای افزایش یک درصدی نرخ تورم به نسبت یک سال پیش درحالی است که مردم در همین یک سال تورم‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد و بالاتر را در برخی اقلام نظیر ارز و سکه و خودرو و گوشی موبایل و … تجربه کرده‌اند.
آقای روحانی به هنگام انتقاد از دولت دهم گفته بود معیار تورم، جیب مردم است نه آمارهای کاغذی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + بیست =