کد خبر : 109752
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
-

بازسازی غدیرخم با حضور ۲۵۰ هنرمند و بسیجی در ۴ شهر مازندران

بازسازی غدیرخم با حضور ۲۵۰ هنرمند و بسیجی در ۴ شهر مازندران

به گزارش قائم آنلاین، عسکر مجیدی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم بازسازی واقعه تاریخی و اعتقادی غدیر با هدف انتقال پیام غدیر و ارائه الگوی مناسب حکومت اسلامی در تعدادی از شهرهای استان اجرا می‌شود. وی هدف از بازسازی این واقعه تاریخی را انتقال پیام غدیر و ارائه الگوی مناسب حکومت اسلامی، ایجاد

به گزارش قائم آنلاین، عسکر مجیدی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم بازسازی واقعه تاریخی و اعتقادی غدیر با هدف انتقال پیام غدیر و ارائه الگوی مناسب حکومت اسلامی در تعدادی از شهرهای استان اجرا می‌شود.

وی هدف از بازسازی این واقعه تاریخی را انتقال پیام غدیر و ارائه الگوی مناسب حکومت اسلامی، ایجاد پیوند ارزشی ولایت و امامت، آشنا سازی نسل حاضر با این عید بزرگ و تعمیم و گسترش فرهنگ امامت و ولایت در جامعه عنوان کرد.

رئیس ستاد دهه غدیر سپاه کربلا با اشاره به اینکه واقعه غدیر ضامن بقای اسلام و عظیم‌ترین واقعه جهان اسلام است، تصریح کرد: غدیر تمام چکیده ادیان الهی و ثمره نبوت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان تا قیامت است، غدیر تنها موضوع تاریخی نیست، نتیجه دین اسلام و عصاره خلقت است.

این مسئول با بیان اینکه غدیر ادامه رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، خاطرنشان کرد:در حکومت‌داری باید اصول حکومت‌داری و ارزش‌های دینی مورد نظر حضرت علی(ع) در اداره امور را بشناسیم و در اداره کشور به کار گیریم.

مجیدی با اعلام اینکه اصول سیاست و تلاش امیر المومنین (ع) در جهت حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی و قرانی حاکم بر جامعه اسلامی بود، ادامه داد: غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‏‌ای تاریخی نیست. این نام مقدس، عنوان عقیده ما و اساس دین است.

وی در بخش دیگری برگزاری جشن بزرگ غدیر در سطح شهرستان‌های مازندران، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، فضاسازی محیطی شهرستان٬ها با موضوع و محوریت غدیرشناسی ، اجرای مسابقات کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر، عیادت از جانبازان در منازل و آسایشگاه‌های استان، تجلیل از خانواده معزز شهدا، دعوت از خطبا، وعاظ، شعرا و مداحان اهل بیت(ع) در برگزاری باشکوه آیین‌های غدیر، اجرای و راه‌اندازی کاروان غدیر به منظور بازسازی واقعه غدیر، اجرای مراسم خطبه‌خوانی غدیر، نشست‌های معرفتی با موضوعات غدیر، امامت، ولایت، مباهله، نزول آیات زیارت غدیر، شرح نهج البلاغه را از برنامه‌های دهه غدیر در مازندران برشمرد.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران گفت: واقعه غدیرخم توسط بیش از ۲۵۰ نفر از هنرمندان بسیجی، همزمان بادهه ولایت و امامت در چهار شهر استان بازسازی می‌شود.

*استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان در نمایش‌ بازسازی واقعه غدیرخم

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست با اشاره به مهم بودن دهه امامت و ولايت كه از عيد قربان تا غدير است، اظهار كرد: پس از توحيد و نبوت هيچ موضوعی در فرهنگ اسلامی به اهميت مسئله ولايت نيست، ولايت عصاره انديشه‌های دينی و جلوه‌گاه پذيرش توحيد و نبوت است، قبول ولايت به معنای پذيرش رهبری آسمانی، رهبری خدا و پيامبر و جانشين رسول اعظم(ص) در زندگی فردی و اجتماعی است.

محمد عباسپور با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: غدیر، عصاره و چکیده تمام ادیان الهی، ثمره نبوت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان و تمام بشریت تا آخرین روز دنیا است.

وی با اشاره به اهمیت مردمی برگزار شدن همایش بازسازی غدیرخم تصریح کرد: مردمی بودن و اتکا به ظرفیت‌های مردمی ‏محوری‌ترین سیاست در امر بازسازی واقعه غدیرخم است.‏

عباسپور با بیان اینکه امسال بازسازی واقعه غدیرخم در شهرهای چالوس (۴ شهریور)، محمودآباد (۵شهریور)، سیمرغ (۶ شهریور)و ‏ساری (۷ شهریور) برگزار می‌شود، ادامه داد: تاریخ شروع این بازسازی‌ها از روز یکشنبه ۴ شهریور الی ۷ شهریور ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ انجام می‌شود.‏

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شبیه‌سازی واقعه غدیر در ساری در امامزاده یحیی(ع) برگزار می‌شود، افزود: در سال گذشته این برنامه در پنج شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت بسیج هنرمندان در اجرای این نمایش‌ها استفاده شده است، گفت: اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم از سال ۹۳ در استان شروع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =