کد خبر : 109339
تاریخ انتشار : جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۳۰
-

اختصاص اعتبار ۲۱ هزار میلیاردی دولت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

اختصاص اعتبار ۲۱ هزار میلیاردی دولت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

به گزارش قائم آنلاین، پرویز فتاح بعد از در نشست بررسی وضعیت خانواده‌های تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد در این شهرستان که با حضور نوروزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان شهری همراه بود، اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس وظایف محوله در بخش‌های مختلف

به گزارش قائم آنلاین، پرویز فتاح بعد از در نشست بررسی وضعیت خانواده‌های تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد در این شهرستان که با حضور نوروزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان شهری همراه بود، اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس وظایف محوله در بخش‌های مختلف فعالیت دارد و در راستای ایجاد اشتغال بین مددجویان میزان ۲۱ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی با اعلام اینکه این اعتبار از سوی دولت برای سال جاری برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد لحاظ شده است، افزود: با این تسهیلات برای ۱۳۵ هزار نفر پرونده اشتغال ایجاد می‌شود و شرایط کار و شغل حدود ۲۰۰ هزار مددجوی زیرپوشش مهیا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیون دلار تسهیلات حمایتی از محل صندوق توسعه ملی برای مددجویان روستایی و مناطق محروم اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: این تسهیلات به در قالب ۱۰۰ هزار فقره به نیازمندان اختصاص می‌یابد.

این مسؤول با اعلام اینکه کمک هزینه جهیزیه هم‌اکنون به میزان دو برابر افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سقف پرداخت کمک هزینه جهیزیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزان ۲۵ میلیون ریال است البته با توجه به منابع مالی اختصاص یافته در سال جاری سعی داریم این میزان کمک هزینه را به حدود ۵۰ میلیون ریال برای نوعروسان دم بخت برسانیم.

فتاح متذکر شد: سهم مستمری پرداخت شده به هر یتیم به صورت میانگین حدود ۲۲۰ هزار تومان است هر چند با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید تلاش شود تا سهم مستمری ایتام بیشتر از گذشته شود.

وی با انتقاد شدید از پایین بودن رقم پرداختی سهم هر یتیم در آمل به میزان حدود ۱۹۰ هزار تومان، خاطرنشان کرد: باید مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل تا پایان امسال سهم مستمری هر یتیم در این شهرستان را به بیش از ۲۲۰ هزار تومان ارتقا دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اعلام خانه‌دار شدن ۶۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد تا اواخر سال جاری، یادآور شد: پس از انعقاد تفاهم با وزارت راه وشهرسازی، سپاه پاسداران و خیران نیک‌اندیش تا پایان سال جاری حدود ۶۰ هزار خانه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساخته و تحویل آنها می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: در این بین ۵۰ هزار واحد مسکن مهر با ابلاغ دولت به وزارت راه و شهرسازی در شهرهای بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت برای مستمری‌بگیران تحت حمایت نهاد بهزیستی و کمیته امداد شاخته و تحویل نیازمندان می‌شود.

فتاح با اعلام اینکه ساخت ۱۰ هزار مسکن دیگر در روستاها با تلاش سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیران آغاز شده است، گفت: انتظار داریم حداقل تا پایان امسال این مسکن‌ها به متقاضیان نیازمند تحویل داده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مخالف جدی توسعه اداری و ساختمانی کمیته امداد امام خمینی هستیم باید هزینه‌های اضافی را حذف و به مشکلات مددجویان توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تنها با سنگرهای بدون تشریفات بر دشمن پیروز شدیم، افزود: این پیام الگوی امروز باشد که از تجملات اداری دوری کنیم، تنها راه موفقیت مومن بودن است، معاملات را اشتباه نگیرید امروزه ساختمان‌ها را پر زرق و برق ساختیم اما کارهای اساسی می‌لنگد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در کمیته امداد امام خمینی مخالف توسعه اداری هستیم، تصریح کرد: ایثارگری یعنی به خود سخت بگیریم تا مددجویان ما در آسایش باشند، اگر این روند در کشور الگو شود جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی گرفته می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: ملک کمیته امداد امام خمینی را فروختیم و پول آن را در قالب وام کارگشایی به مستمندان این دادیم، این یعنی هزینه را کاهش دادیم تا رفاه افراد زیرپوشش را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت اقتصادی سبب شده که مراجعات مردمی به کمیته امداد امام خمینی بیشتر شود، یادآور شد: برای پوشش این افراد باید تمرکز به درآمد و هزینه‌ها بیشتر شود و برای موفقیت باید درآمد مردمی را افزایش داده، ارتباط با خیران و حامیان را بیشتر و با اعتمادسازی به مردم نزدیک‌تر شویم.

فتاح از افزایش ۵۰ درصدی درآمد کمیته امداد امام خمینی کشور در چهارماه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: اینکه فضای مجازی تخریب را در دستور کار خود قرار داده است واقعی نیست، مبادا عقل را به فضای مجازی بدهید، فضای مجازی را دشمن هدایت می‌کند، واقعیت کشور این است که مردم ما پایبند نظام، امام و رهبر هستند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع ادامه داد: این مردم فهیم زمانی که فهمیدند کشور توسط دشمن تحریم شده و نیازمندان دچار مشکل هستند، میزان کمک خود را افزایش دادند، این پاسخ مردم ما به کمپین دشمن علیه نظام است.

وی افزود: در کشور متوسط کمک ماهانه به ایتام ۲۲۰ هزار تومان است  که این آمار در بابل به ۲۶۰ هزار تومان رسید.

فتاح از حمایت دولت دوازدهم به حوزه کمیته امداد امام خمینی خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت از کمیته امداد حمایت می‌کند، بودجه ما در مرداد ماه امسال ۱۰۰ درصد پرداخت شد، یک روز حقوق کارمندان و مستمری مددجویان عقب نیفتاد.

فتاح با اشاره به اتفاقات خوبی که در این دولت در حوزه کمیته امداد امام خمینی  ایجاد شد، اظهار کرد: در سال گذشته میزان مستمری مددجویان چند برابر شد و امسال نیز ۱۴ درصد افزایش یافت، تا آخر مهرماه امسال همه پشت نوبتی‌های کمیته امداد جذب می‌شوند و دیگر پشت نوبتی نخواهیم داشت.

وی از پرداخت وام ضروری به تمام مددجویان کشور تا پایان مهر ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: پرداخت جهیزیه به مددجویان به روز است لذا به تمام کسانی که در صف انتظار دریافت جهیزیه هستند به‌زودی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در کل کشور ۳۲۰ هزار دانش‌آموز زیرپوشش داریم که تا ۲۰ شهریور پکیج دانش‌آموزی به تمام دانش‌آموزان تحت پوشش کشور پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه ۳۰ سهمیه به مسکن بابل اضافه می‌کنیم،خاطرنشان کرد: سهم کشور در حوزه کمک به مسکن روستایی ۱۰ هزار مورد بوده که سهم مازندران ۸۴۰ سهمیه و سهم بابل نیز ۸۹ مسکن بود.

وی با بیان اینکه امسال کمیته امداد امام خمینی ۵۰  هزار واحد مسکن مهر را تحویل می‌دهد، افزود: اختیار تقسیم بودجه را از مرکز به استان دادیم تا براساس نیاز منطقه توزیع شود و تنها باید لیست کمک، به سازمان ارسال شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور از تقویت کمک‌های موردی در بودجه به بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال سال گذشته ۱۰۰ درصد جذب بودجه داشتیم و امسال نیز میزان آن دو برابر می‌شود که امیدواریم شهرستان‌ها قادر به جذب باشند.

فتاح ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده پرداخت وام اشتغال به مددجویان را تک‌ضامنی کردیم، وام توسعه روستایی ما نیز ۵۰ میلیون تومانی است.

  رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی جای بداخلاقی و بی‌احترامی به افراد نیست، گفت: اجر ما در صبوری و اخلاق نیکوست باید مواظب رفتار خود در برخورد با مددجویان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =