کد خبر : 108799
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
-

۲۷ مرکز عرضه دام زنده در ۲۲ منطقه تهران در نظر گرفته شده است

۲۷ مرکز عرضه دام زنده در ۲۲ منطقه تهران در نظر گرفته شده است

به گزارش قائم آنلاین، علی عفتی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز عرضه دام زنده در منطقه ۲ تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۲۰ سال است شهرداری اقدامات لازم را برای پاسخگوی نیازهای شهروندان در ایام عید قربان است. وی افزود: مراکز موقت عرضه دام زنده در سطح شهر تهران برپا شده است و تاکنون

به گزارش قائم آنلاین، علی عفتی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز عرضه دام زنده در منطقه ۲ تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۲۰ سال است شهرداری اقدامات لازم را برای پاسخگوی نیازهای شهروندان در ایام عید قربان است.

وی افزود: مراکز موقت عرضه دام زنده در سطح شهر تهران برپا شده است و تاکنون ۲۷ جایگاه عرضه دام در مناطق ۲۲ گانه تهران تشکیل شده است.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۱۷ جایگاه خیریه نیز به این مراکز اضافه شده است، گفت: قطعاً در مراکز ایجاد شده بحث بهداشتی دام را پیگیری خواهیم کرد چرا که پراکندگی دام در سطح شهر آسیب محیط زیستی و انتشار بیماری‌های مشترک میان دام و انسان ایجاد می‌کند.

عفتی گفت: لازم است برای حفظ سلامتی جامعه از مکان‌های بهداشتی و زیر نظر دامپزشک ذبح دام انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۰۰ گروه ذبح کننده در مراکز عرضه دام زنده شهر تهران حضور خواهند داشت و دام‌ها در ابتدا به آغل‌های مراکز منتقل می‌شوند و مردم پس از خرید دام خود و تأیید سلامت دام می‌توانند نسبت به ذبح دام در مراکز تشکیل شده اقدام کنند.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: لاشه دام‌ها نیز در این مراکز معاینه می‌شوند و پس از تاییدات لازم به خریدار تحویل داده خواهد شد.

عفتی با اشاره به اینکه هر دام ۳۰ درصد ضایعات دارد، گفت: بنابراین پیشنهاد می‌دهیم برای جلوگیری از بیماری و دیگر مشکلات زیست محیطی دام‌ها در مراکز عرضه دام ذبح شوند.

وی بیان داشت: ۲۸۰ دکتر دامپزشک و کارشناس گوشت در مراکز عرضه دام زنده حضور دارند و به شهروندان ارائه خدمات می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 3 =