کد خبر : 108126
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۱۰
-

تشخیص به موقع آلزایمر از طریق فناوری ایرانی

تشخیص به موقع آلزایمر از طریق فناوری ایرانی

به گزارش قائم آنلاین،  عامل ایجاد آلزایمر پروتئینی به نام بتا آمیلوئید است که اگر میزان آن در سرم خونی یا مایع نخاعی افراد از حدی تجاوز کند فرد به آلزایمر مبتلا می شود. حسین حلی مجری پروژه ساخت بایوسنسور برای آلزایمر با بیان اینکه این طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

به گزارش قائم آنلاین،  عامل ایجاد آلزایمر پروتئینی به نام بتا آمیلوئید است که اگر میزان آن در سرم خونی یا مایع نخاعی افراد از حدی تجاوز کند فرد به آلزایمر مبتلا می شود.

حسین حلی مجری پروژه ساخت بایوسنسور برای آلزایمر با بیان اینکه این طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است، گفت: در این طرح هدف ساخت بایوسنسوری است تا اندازه گیری این پروتئین در مایع نخاعی یا سرم خونی افراد انجام شود و به نوعی موفق به تشخیص وقوع این بیماری شویم. این بایو سنسور به صورت کمی و کیفی تشخیص را انجام می دهد.
حلی همچنین بیان کرد: این بایو سنسورها ابزاری الکتروشیمیایی هستند که در اثر وجود این پروتئین در بدن سیگنال الکتریکی تولید می کنند و بر اثر شدت این سیگنال می توان میزان این پروتئین را تشخیص داد. ساخت سه مدل از این بایو سنسور را در این طرح انجام می شود که از نظر عملکرد هر یک مکانیسم متفاوتی دارند. در حال حاضر یک مدل ساخته شده است و ساخت مدل های دیگر در حال انجام است.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آلزایمر یکی از بیماری های رایج در دنیا است که تشخیص زود هنگام آن اهمیت بسیاری دارد. در ایران نیز در آینده نزدیک به علت افزایش سن شاهد افزایش این بیماری می شویم که با تشخیص به موقع می توان گامی برای کنترل آن برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =