کد خبر : 107207
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۰
-

قلمی که روی کاغذ می‌آید باید گویا باشد

قلمی که روی کاغذ می‌آید باید گویا باشد

به گزارش قائم آنلاین،  مجتبی حبیب‌نژاد در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه، اظهار کرد: عدم اطلاع‌رسانی دقیق یکی از ضعف‌ها و آسیب‌هایی است که در کل کشور مشاهده می‌شود که باید تدبیری در این حوزه اتخاذ شود. وی افزود: عدم تشکیل شورای اطلاع‌رسانی شهرستان یکی

به گزارش قائم آنلاین،  مجتبی حبیب‌نژاد در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه، اظهار کرد: عدم اطلاع‌رسانی دقیق یکی از ضعف‌ها و آسیب‌هایی است که در کل کشور مشاهده می‌شود که باید تدبیری در این حوزه اتخاذ شود.

وی افزود: عدم تشکیل شورای اطلاع‌رسانی شهرستان یکی از ضعف‌های عمده‌ای است که داریم و لازم است رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در اولین فرصت این شورا را تشکیل دهد.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه قلمی که روی کاغذ می‌آید باید گویا باشد، تصریح کرد: شما خبرنگاران به‌گونه‌ای مؤثر واقع می‌شود که می‌توانید توطئه‌های که دشمنان برای نظام و مملکت ایجاد کردند را با قلم خود خنثی کنید.

وی با تأکید بر اینکه در بحث اطلاع‌رسانی نباید نگاه سیاسی حاکم باشد، گفت: خبرنگاران به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه این انتظار ماست تا دوستان در بحث توسعه شهرستان گام بردارند، اظهار کرد: اخلاق در قلم‌فرسایی باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌ها و مشکلات عمده جامعه بی‌توجهی به اخلاقیات از سوی همه اقشار است.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه بیداری جامعه وظیفه خبرنگاران است، تصریح کرد: شما خبرنگاران باید به جامعه خوراک داده و جامعه را آگاه و بیدار کنید.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه ایجاد روحیه تعامل و همکاری دوسویه می‌توانند کمک‌کار خبرنگار باشد و خبرنگاران با روابط عمومی‌ها تعامل سازنده داشته باشند، اظهار کرد: به شهرستان خود توجه و افتخار کنید.

وی ادامه داد: مدیران در کنار استفاده از ظرفیت خبرنگاران شهرستانی برای معرفی سیمرغ از ظرفیت خبرنگاران فراشهرستان هم استفاده کنند.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه سیمرغ نیاز به معرفی دارد و نیاز به این داریم در میان شهرستان‌های مازندران حرفی برای گفتن داشته باشیم، تصریح کرد: شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها به شکلی در حال رقابت با سایر شهرستان‌های بسیار قدرتمند ازنظر ساختارهای سیاسی و اجتماعی است درصورتی‌که این ساختارها در شهرستان ما هنوز کامل نشده است.

وی افزود: قلم شما به توسعه شهرستان کمک می‌کند.

به دنبال تقویت فرهنگ باشد

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: انبیا و پیامبران از اولین خبرنگاران عالم هستند که خبر از دنیای حال، گذشته و آینده را برای ما نقل کردند.

وی ادامه داد: خبرنگار برای انتخاب الگو و اسوه باید در مسیر پیامبران و ائمه قدم بگذارد.

امام‌جمعه سیمرغ بابیان اینکه مشکلاتی که خبرنگاران مطرح کردند درست است و نارسایی‌های اولیه‌ای در شهرستان داریم، تصریح کرد: خبرنگاران مطالعه داشته باشند که چه عواملی باعث رشد است و قلم خود را روی دو موضوع عمران و آبادانی و یافتن چهره‌های خدمت گذار بچرخانید.

وی افزود: خبرنگاران در کنار توجه به مسائل عمرانی و آبادانی به دنبال تقویت فرهنگ و محبت هم باشند.

یوسفی در پایان گفت: تقویت فرهنگ و محبت باعث ایجاد وحدت بیشتر می‌شود.

رفتار خبرنگاران باید واقع‌بینانه و همراه باانصاف باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه، اظهار کرد: ۱۷ مرداد بر اساس تقویم جمهوری اسلامی ایران به دلیل سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در سال ۷۷ در منطقه مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان و ارج نهادن مقام شامخ خبرنگار به‌عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به دو سال در سطح شهرستان مستقرشده و در طی این دو سال برنامه‌هایی به مناسبت هفته خبرنگار و تجلیل از مقام خبرنگاران در شهرستان برگزار شد.

صادق زارعی بابیان اینکه دیدار خبرنگاران با امام‌جمعه سیمرغ، عطرافشانی گلزار شهدای خوش‌نام، برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستانی و اعزام خبرنگاران شهرستان به مراسم تجلیل از خبرنگاران استانی ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته خبرنگار برگزار شد، تصریح کرد: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و درواقع پل ارتباطی بین مردم و مسؤولین هستند.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران ادارات و مسؤولان روابط عمومی‌های ادارات این تعامل سازنده را با خبرنگاران داشته باشند با اتفاقات خوبی در شهرستان رقم بخورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیمرغ با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی حرفه خبرنگاری داشتن عشق، علاقه، تجربه و جسارت است، اظهار کرد: دقت، سرعت و صحت سه اصل مهم در کار خبری است.

وی در پایان گفت: رفتار خبرنگاران باید واقع‌بینانه و همراه باانصاف و عدالت باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =