کد خبر : 107156
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
-

واکنش کدخدایی به حمله تازه ضدانقلاب به بهانه سن آیت الله جنتی؛ شرایط سنی برای نهادهایی که در حوزه فکری فعالیت دارند اهمیت کمتری دارد

واکنش کدخدایی به حمله تازه ضدانقلاب به بهانه سن آیت الله جنتی؛ شرایط سنی برای نهادهایی که در حوزه فکری فعالیت دارند اهمیت کمتری دارد

به گزارش قائم آنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در مورد این که انتخاب مجدد آیت الله جنتی به سمت دبیر شورای نگهبان بهانه ای برای تخریب ایشان توسط ضد انقلاب شده است، اساسا وظیفه دبیر شورای نگهبان تا چه

به گزارش قائم آنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در مورد این که انتخاب مجدد آیت الله جنتی به سمت دبیر شورای نگهبان بهانه ای برای تخریب ایشان توسط ضد انقلاب شده است، اساسا وظیفه دبیر شورای نگهبان تا چه اندازه وابسته به فاکتور تجربه می باشد گفت: در شورای نگهبان ما یک هیئت رئیسه شامل دبیر، قائم مقام دبیر و سخنگو داریم و یک مقام اجرایی که بخش های مختلف را اداره می کنند.

وی افزود: براین اساس سه نفر اول توسط آرای اعضای شورای نگهبان انتخاب می شوند و در خصوص اداره جلسات شورای نگهبان نیز باید گفت دبیر اداره جلسات را به عهده دارد و در صورت عدم حضور وی قائم مقام دبیر حضور دارد و جلسه را اداره می کند.

کدخدایی با بیان اینکه معاون اجرایی نیز طی اساسنامه توسط دبیر انتخاب می شود گفت: مسئولیت این سمت را یک دوره بنده و در شرایط فعلی نیز دکتر لبیک برعهده دارند.

وی در خصوص مسئله سن آیت الله جنتی نیز گفت: نهادهایی که در حوزه فکری فعالیت می کنند معمولا شرط سنی در آنها اهمیت کمتری دارد.

کدخدایی افزود: این در حالی است که در کشورهایی مانند مالزی حتی مسئولیت های اجرایی این کشور را (ریاست جمهوری) توسط فردی مثل مهاتی محمد اداره می شود که ۹۴ ساله است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که افراد می توانند در حوزه تخصصی و مشورتی فعالیت کنند و منع قانونی وجود ندارد فکر نمی کنم اشکالی در این زمینه وجود داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − پانزده =