کد خبر : 106248
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
-

هشدار معاون استاندار سمنان مبنی بر خطر پیوند برخی نارضایتی‌ها با تهدیدات بیرونی

هشدار معاون استاندار سمنان مبنی بر خطر پیوند برخی نارضایتی‌ها با تهدیدات بیرونی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «سعید ناجی» در شورای اطلاع‌رسانی استان هرگونه غفلت از افکار عمومی را غیرقابل پذیرش دانست و با اشاره به اهمیت جلب رضایت عمومی و توجه به افکار عمومی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که در هر حوزه‌ای که غفلتی صورت گرفته آن را جبران و ترمیم کنیم. وی به نقش

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «سعید ناجی» در شورای اطلاع‌رسانی استان هرگونه غفلت از افکار عمومی را غیرقابل پذیرش دانست و با اشاره به اهمیت جلب رضایت عمومی و توجه به افکار عمومی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که در هر حوزه‌ای که غفلتی صورت گرفته آن را جبران و ترمیم کنیم.

وی به نقش مهم و محوری مدیران کارآمد در این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت کسانی که توانمندی مدیریت، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این حوزه را دارند، استفاده کنیم.

کم‌توجهی به مطالبات مردمی از سوی مدیران پذیرفتنی نیست

وی با اذعان به این‌که کم‌توجهی به خواست و مطالبه مردم از سوی مدیران استان پذیرفتنی نیست، افزود: مدیران در این شرایط حساس باید در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات دولت و نظام برنامه‌ریزی ویژه کنند چرا که در این شرایط عده‌ای با همه توان در تلاشند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان با بیان این‌که متأسفانه در مقطعی عده‌ای با هدف ضربه زدن به دولت مرتکب غفلت‌هایی شدند ادامه داد: با غفلت این گروه که بیشتر جنبه سیاسی داشت، زمینه برای بهره‌برداری‌های دشمن نیز فراهم شد تا از این فضای گل‌آلود «ماهی خود را بگیرد.»

وی با بیان این‌که در جمهوری اسلامی، دولت شاکله اصلی نظام را تشکیل می‌دهد، افزود: در چنین ساختاری هر برنامه‌ای که با هدف ضربه‌زدن به دولت طراحی شود، خود به خود به مجموعه نظام نیز آسیب می‌رساند.

ناجی با بیان این‌که امروز بدخواهان نظام مدام بر طبل نارضایتی مردم می‌کوبند، گفت: آن‌ها از این طریق می‌کوشند با تشویش افکار عمومی به گسترده‌تر شدن نارضایتی‌های مردمی دامن بزنند.

وی با اشاره به پیوند امنیت و میزان رضایت‌مندی عمومی از دولت و نظام گفت: به هر میزان که به ترمیم افکار عمومی و حوزه‌های آسیب‌دیده کمک کنیم در حقیقت توانسته‌ایم در جهت تعمیق‌بخشی به امنیت ملی و گسترش امنیت و احساس امنیت در جامعه کمک کنیم.

معاون استاندار سمنان وجود اختلاف‌نظرهای سیاسی را طبیعی برشمرد و گفت: بدیهی است که در یک جامعه مردم‌سالار افراد سلایق سیاسی متفاوتی دارند اما باید مراقبت شود که در این برهه حساس، هوشیاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که بسیاری از دلسوزان نظام پیوسته بر ضرورت توجه به خواست و مطالبات مردمی تأکید داشتند، در ادامه خاطرنشان کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان در زمینه شکل‌دهی ذهنی افکار عمومی در این برهه خاص، رسالت و وظیفه مضاعفی دارد.

ناجی با بیان این‌که باید در زمینه ارائه تصویری درست و مبتنی بر حقیقت از دولت فعال شویم، افزود: باید هرچه سریع‌تر به ترمیم نقاطی که از آن‌ها غفلتی صورت گرفته بپردازیم و این مهم از طریق ایجاد ارتباط صحیح و منطقی با مردم و افکار عمومی ممکن می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان این‌که اطلاع‌رسانی نکردن به‌هنگام سبب می‌شود که مردم و مخاطبان به مجاری اطلاع‌رسانی و رسانه‌های دیگر مراجعه کنند، گفت: متأسفانه در برخی مواقع هدف‌گذاری‌ها در این بخش صحیح و منطقی نبوده و خوراک اطلاعاتی ما از طریق فضا و مجاری بیان شده که مخاطبان و مردم در آن حضور نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که این مردم هستند که افکار عمومی را می‌سازند، افزود: شوربختانه در مقاطعی ما اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی‌مان را در جایی ارائه داده‌ایم که گاه قاطبه مردم و مخاطبان در آن حضور نداشته‌اند و همین سبب شده که دشمن با بهره‌گیری از این شرایط در جهت شکل‌دهی به افکار عمومی فعال و مقاصد خود را دنبال کند.

دکتر ناجی با بیان این‌که باید افکار عمومی را تسخیر کنیم، افزود: اگر ما نتوانیم که در این حوزه درست عمل کنیم حتماً جامعه ما به مشکل جدی برخواهد خورد، چون دشمن با ابزار پیچیده ارتباطی همواره در پی تسخیر افکار عمومی و بهره‌برداری خود از آن است.

وی با بیان این که ما در حوزه پیوند برخی نارضایتی‌های عمومی با تهدیدات بیرونی مرتکب غفلت شدیم، ادامه داد: متأسفانه مادامی که دولت به‌درستی بر برخی مولفه‌های مهم همچون توجه به حقوق شهروندی، حقوق زنان و جوانان، توجه به نشاط اجتماعی و… تأکید و اصرار می‌کرد برخی با مانع‌تراشی به شکل‌گیری برخی مشکلات امروزی کمک کردند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به برخی حساسیت‌های زمانی گفت: ما در دوره‌های مختلف مشکلات مختلف و از جمله مشکلات اقتصادی داشتیم اما به سادگی توانستیم از آن عبور کنیم این در حالی است که مشکلات اقتصادی فعلی در کمترین سطح قرار داشته و با گذشته قابل مقایسه نیست اما پیوند این نارضایتی اقتصادی با مسائل دیگر سبب شده که در این شرایط با برخی دشواری‌ها روبرو باشیم.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردمی در برخی بخش‌ها خاطرنشان کرد: نقش شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها در چنین شرایطی برجسته و مهم است، از این‌رو این شورا باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و به‌هنگام و انتقال آنها به مردم به ایجاد آرامش بیشتر در فضای اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

ضرورت ارائه تصویر درستی از چهل‌سالگی انقلاب

ناجی آسیب‌زدن به اعتماد عمومی مردم را زیان‌بار ارزیابی و خاطرنشان کرد: آسیب‌زدن به اعتماد عمومی موجب تعمیق بی‌اعتمادی و ضربه زدن به منافع کشور می‌شود.

وی با انتقاد از برخی رویکردهای جناحی گفت: باید از غوغاسالاری در این بخش جلوگیری شود و اگر کسی حقیقت قصد اصلاح دارد، بهتر است انتقادات خود را با مدیران در میان بگذارند تا برای رفع و اصلاح آن‌ها اقدام کنند نه این‌که با کوبیدن بر طبل نارضایتی به تشویش اذهان عمومی و ناامیدی مردم بپردازیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم‌چنین با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید همه مسئولان بکوشند تا تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای دولت و نظام، تصویر درستی از چهل‌سالگی نظام اسلامی ارائه دهند تا از این طریق به تقویت اذهان و امیدآفرینی در جامعه نیز کمک کنیم.

دکتر ناجی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست همه توان خود را به کار گیرند تا در همکاری و همراهی با ستاد جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب، به افزایش نشاط و امید در جامعه مدد رسانند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هم‌چنین با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، به  نقش و جایگاه بی‌بدیل رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران اجرایی ضمن ارتباط بهتر با رسانه‌ها و تشریح خدمات دولت، در این ایام به طور شایسته از خدمات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تجلیل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =