کد خبر : 105781
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
-

مسئولان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند

مسئولان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه عقل نخستین آفرینش و یا صادر اول الهی است، کرد: حقیقت دین همان علم و ایمان و جانمایه دین و دل مایه عقل نیز از عقل ریشه می‌گیرد. وی افزود: خداوند با عقل عبادت می‌شود و بهشت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه عقل نخستین آفرینش و یا صادر اول الهی است، کرد: حقیقت دین همان علم و ایمان و جانمایه دین و دل مایه عقل نیز از عقل ریشه می‌گیرد.

وی افزود: خداوند با عقل عبادت می‌شود و بهشت با عقل به دست می‌آید، اگر در جامعه‌ای عقلانیت حاکم نباشد با مشکلات مختلفی مواجه می‌شویم، اکنون این سوال مطرح است که چرا جامعه ایران با داشتن منابع مختلف باید دچار نیرنگ، سرقت و کلاهبرداری، مسائل حقوقی و نجومی شود و آیا جز این است که عقلانیت و تدبیر بر جامعه حاکم نیست؟

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: چرا توهین و افترا، فقر و بیکاری، چرا هر روز دروغ و شایعه و چرا تحریم از دوست و دشمن داریم و چرا به ارکان نظام، به جایگاه رهبری و همه شئونات نظام حمله می‌شود؟

یوسف پور ادامه داد: جامعه از وحدت، تدبیر و درایت عاقلانه فاصله گرفته و تفرقه، تشت، که نشان بی‌عقلی است، حاکم شده است.

خطیب جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ابراز داشت: در سال‌های دور سازمان حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر تاسیس شد اما هیچ‌گاه این حقوق را در دستور کار قرار ندارند و این اعلامیه سبب شد که به‌ویژه آمریکا آن را بهانه‌ای برای مبارزه و انتقام‌گیری از کشورها قرار داده و هر زمان که می‌خواهد کشورهایی را تحریم کند؛ آنها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و انسانی نیز به همین مشکل دچار شده است و می‌بینیم که ائتلاف عربستان چه جنایت‌هایی را به نام حقوق بشر اسلامی در یمن انجام می‌دهد و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد.

یوسف‌پور بیان کرد: البته این‌هفته اتفاقاً تاریخ حمله آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی است و حالا این جنایتکار جهانی و خون‌آشام طرفدار حقوق بشر شده است و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه از این تریبون مقدس، اعلام می‌کنم که از این وضعیت فرهنگی و اقتصادی در جامعه رنج می‌برم، اظهار کرد: «از قوای قضائیه، مقننه، مجریه و از شخصیت‌های نافذ و متنفذ تقاضا می‌کنم به‌خاطر خدا و خون‌های شهیدان و نظر رهبری بیاییم همدلی و هم‌سویی و وحدت و اتحاد را علم کنیم و بیاییم از تفرقه و چنددستگی دوری کنیم.»

وی گفت: این شرایط دیگر بس است! بیایید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، تا کی این‌همه شعبده‌بازی و اخلال‌گری کنند، باید با همه آنها برخورد شود و تا دیر نشده مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم را حل کنیم و کار را به جایی نرسانیم که دشمن اعتراض مردم را تبدیل به مسئله ناامنی و از آن بهره‌برداری کند، بیاییم این مسئله را جدی بگیریم و جدی حل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 10 =