کد خبر : 104995
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
-

تشرف بیش از ۷۰۰ هزار زائراولی به حرم امام رضا(ع)

تشرف بیش از ۷۰۰ هزار زائراولی به حرم امام رضا(ع)

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای رضوی ضمن تبریک ولادت امام هشتم (ع)، گفت: توفیقی است در محضر آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی و دیگر مسؤولان در این مراسم باشیم. تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از ابتدای ورود بنده به‌ آستان قدس رضوی در اجرای

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای رضوی ضمن تبریک ولادت امام هشتم (ع)، گفت: توفیقی است در محضر آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی و دیگر مسؤولان در این مراسم باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از ابتدای ورود بنده به‌ آستان قدس رضوی در اجرای منویات رهبری و در راستای خدمت‌رسانی به زائرین، چهار کمپ در مشهد مقدس فعالیت داشت، متذکر شد: ما به‌ این نتیجه رسیدیم که این کمپ‌ها محل مناسب و در شان زائرین امام هشتم (ع) نیست.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان برای زائرین اماکن اسکان را ایجاد کردند، یادآور شد: بخشی از زائران در اطراف حرم اسکان یافتند.

رئیسی با اشاره به‌ آمار مربوط به‌زائرین زیارت اولی در سال جاری، بیان کرد: بهره‌برداری از این زائرسراهای رضوی می‌تواند بخشی از نیازهای زائرینی که امکان اسکان در اقامتگاه‌های دیگر را ندارند، فراهم کند.

تولیت آستان قدس رضوی، هزینه‌های این آستان را از موقوفه‌ها و فعالیت‌های خیرین دانست و ادامه داد: امیدوارم بهره‌برداری از این زائرسراها، گامی برای تسهیل زیارت برای زائران باشد.

وی با اشاره به‌زیارت بیش از ۷۰۰ هزار زائر اولی در حرم مطهر رضوی، مطرح کرد: زائرسرای رضوی ظرفیتی برای زائران به‌ویژه زائران نیازمند است.

رئیسی بیان کرد: همه تلاش ما این است که فضا را برای بخش خصوصی در نظر بگیریم، امیدوارم در راستای تسهیل زیارت برای زائران به‌ ویژه اقشار نیازمند، بخش خصوصی نیز به‌ساخت چنین زائرسراهایی توجه کرده و پروژه‌های مختلفی در این بخش ساخته شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌اینکه ۵۰ مهمان‌پذیر در اجاره آستان قدس رضوی است، اضافه کرد: به‌ طور میانگین، روزانه یک هزار زائر اولی وارد مشهد می‌شود که بخشی از آنها در زائرشهر و بخش دیگر نیز در مهمان‌پذیرهای اطراف حرم اسکان پیدا می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =