کد خبر : 105123
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
-

اطلاعات غلط از حرف‌های روحانی به ترامپ داده‌اند

اطلاعات غلط از حرف‌های روحانی به ترامپ داده‌اند

به گزارش قائم آنلاین،  فواد ایزدی در گفت و گو به واکنش ترامپ به سخنان اخیر رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: آقای روحانی آمریکا را تهدید نکرده بود؛ بلکه آقای روحانی گفته بود که شما ایران را تهدید نکنید و با دم شیر بازی نکنید. وی تصریح کرد: ترامپ موضوع را یا نفهمیده

به گزارش قائم آنلاین،  فواد ایزدی در گفت و گو به واکنش ترامپ به سخنان اخیر رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: آقای روحانی آمریکا را تهدید نکرده بود؛ بلکه آقای روحانی گفته بود که شما ایران را تهدید نکنید و با دم شیر بازی نکنید.

وی تصریح کرد: ترامپ موضوع را یا نفهمیده است یا برایش بد ترجمه کرده اند، یا اینکه ترجمه درست بوده و او درست نفهمیده است که این بر می گردد به اینکه مشاوران ترامپ ظاهراً نمی توانند ترامپ را توجیه کنند؛ مشاورین، وزرای خارجه و حتی دبیر شورای امنیت ملی آمریکا همه چهره های به شدت ضد ایرانی هستند که نتیجه اش این اشتباهی بود که ترامپ کرده است و معلوم نیست عمدی بوده یا نه.

ترامپ محدودیتی در صحبت های نابخردانه و تند خویش ندارد

کارشناس مسائل منطقه به صحبت های اخیر ترامپ علیه رهبر کره شمالی که همین مضمون را داشت اشاره کرد و افزود: از این حرفی که آقای ترامپ می زند مشخص است که محدودیتی در صحبت های نابخردانه و تند خویش ندارد و در همین چند ماه گذشته هم سه امتیاز بزرگ به کره شمالی داد و این حرف ها، حرف های صفیحی است و ریشه و عمق ندارد و در نهایت ترامپ در این یک سال و نیمی که رئیس جمهور آمریکا است، نشان داده که در حوزه سیاست خارجی آنقدر گاف های بزرگی دارد که همه را در آمریکا چه دمکرات و چه جمهوری خواه از خودش بیزار کرده است.

ایزدی ضمن اشاره به مذاکره رهبر کره شمالی و ترامپ، اظهار داشت: عملکرد ترامپ در رابطه با کره شمالی و روسیه به شدت زیر سوال رفته است تا حدی که ترامپ بعد از آن کنفرانس خبری که با پوتین داشت آمد و به غلط کردن افتاد و پس از آن گفت که من اشتباه صحبت کردم و اشتباه فکر می کردم.

وی خاطر نشان کرد: باید حرف های نابخردانه ترامپ را ذیل حرف هایی که در ماه های گذشته زده است، گذاشت و در حقیقت کسی که تهدید کرده است آقای ترامپ است نه آقای روحانی.

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: حرفی که رئیس جمهور ایران زده این بود که ما نمی نشینیم تا عدم فروش نفت ایران را در شرایطی که سایر کشورهای دیگر دارند نفتشان را می فروشند، تماشا کنیم.

ایزدی بیان داشت: کاری که آقای ترامپ کرده است نوعی تهدید محسوب می شود که با یک ادبیات تندی بر خلاف منشور سازمان ملل است صحبت میکند؛ در واقع در سایت منشور سازمان ملل استفاده از این صحبت ها نباید اتفاق بیفتد مگر اینکه مجوز شورای امنیت داشته باشد.

حرف های آقای روحانی تهدید نبوده است/ تنگه هرمز یکی از اهرم های فشار ایران است

وی در پاسخ به اینکه “آیا بستن تنگه هرمز نوعی تهدید است یا خیر” گفت: خیر این تهدید آمریکا نیست؛ این یک واقعیت است که جمهوری اسلامی را نمی توان خفه کرد، نمی شود نابود کرد و نمی شود فروش نفتش را به صفر رساند؛ واقعیت است که ایران ابزارهایی دارد که می تواند از این ابزار ها استفاده کند و این تهدید آمریکا محسوب نمیشود.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد حالتی ایجاد کند که ایران مجبور شود، ممکن است جمهوری اسلامی ایران از این ابزار ها استفاده کند، که این هم تهدید آمریکا محسوب نمی شود؛ فاصله آمریکا با ایران ۱۰ هزار کیلو متر است و قاعدتاً نباید کاری با ما داشته باشد و باید سیاست هایش را با ایران اصلاح کند و اگر اصلاح کند مشکلی با آمریکا نداریم، مشکل این است که آمریکا سیاست هایش در قالب تحریم است که در نهایت منجر به این شده است که آقای روحانی که خودش سردمدار بحث تعامل با امریکا بود و امتیازهای گسترده ای در برجام به طرف مقابل داد که همین طرف آمریکایی در حال حاظر بگونه ای با خودش برخورد کرده است که الان از ادبیات صحیح تری دارد استفاده می کند.

تغییر موضع روحانی نسبت به امنیت و بحث موشکی

فواد ایزدی در رابطه با تغییر موضع رئیس جمهور نسبت به موضع نظامی و دفاعی گفت: آقای روحانی زمانی که جنگ تمام شد طرفدار ادغام سپاه و ارتش بود؛ اینکه دیروز گفت که جنگ به ما کمک کرد که ارتقا نظامی پیدا کردیم، قبلا یک ارتش داشتیم و بعد سپاه هم به ما اضافه شد، البته این صحبت های بهتری است نسبت به ادبیاتی که وی در ۳۰ سال گذشته داشت.

وی افزود: این را باید ما به فال نیک بگیریم و باید رئیس جمهور کشور حمایت شود و این صحبت ها باید حمایت شود و ان شا الله این تفاوت صحبت های آقای روحانی نگرش جدی و عمیقی داشته باشد؛ تاریخ نشان داد که اگر ترامپ سودی برای ما نداشته حداقل این سود را داشته که سیاسیون کشور را با واقعیت های آمریکا آشنا کرده است.

کارشناس مسائل منقطه اظهار داشت: در داخل کشور هم بعد از سال ها که ظاهراً به فرمایشات مقام معظم رهبری توجهی نمی کردند که همین حرف ها را مثل پامپئو می زدند الان متوجه شده اند که حرف های رهبری راجع به آمریکا صحیح بوده و آمریکا واقعی را شناختند و امید داریم که این شناخت واقعی و عمیق بوده باشد.

۳ پیش بینی رهبری محقق شد

فواد ایزدی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مقام معظم رهبری ۱۴ خرداد سخنرانی داشتند و این صحبت های پامپئو سندیتی ایجاد کرد برای آن تحلیل و صحبت هایی که مقام معظم رهبری داشتند.

وی افزود: رهبری در آن جا فرموندند که آمریکایی می خواهند در سه حوزه ۱- اقتصادی که اقای پامپئو این موضوع را تائید کرد و گفت که میخواهیم فروش نفت ایران را به صفر برسانیم، ۲- فشار روانی که پامپئو نیز این موضوع را تائید کرد و گفت برنامه ای ۲۴ ساعته فارسی هم در ماهواره و هم در فضای مجازی ایجاد خواهیم کرد و ۳- فشار عملی که همین کاری که آمریکایی ها در همین ماه های گذشته کردند و ممکن است بعضی از همین اعتراضاتی که مشاهده شد، اعتراضات به حقی باشد، علیه ایران اقدام کنند؛ منتهی کاری که آمریکایی ها می کنند این است که از این اعتراضات سوء استفاده می کنند و می خواهند سوار این اعتراضات شوند و اعتراضات را به خشونت بکشند.

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: مشکلی که دولت آمریکا پیدا کرده این است که تحلیل گروهک منافقین و نیروهای سلطنت طلب را در آمریکا (که اکثر تحلیلشان هم غلط بوده نسبت به جمهوری اسلامی ایران)، به عنوان سیاست خارجه خودش عنوان کرده است و به صورت علنی و شفاف بحث سرنگونی جمهوری اسلامی را مطرح می کند، آقای “جولیانی” وکیل ترامپ نیز در سخنرانی نشست منافقین رسماً از گروه منافقین و نیروهایشان در آلبانی که به آمریکا کمک می کنند، تشکر کرد.

ایزدی خاطر نشان کرد: مشاهده کردید در همین سخنرانی یک خانم آمریکایی شروع به اعتراض کردن کرد و جلسه را بهم ریخت و شعارش هم این بود که رژیم شما کودک ربایی می کند و اشاره اش به این سیاست آمریکا بود که برای کاهش مهاجرت به آمریکا بچه های خردسال را از مادرانشان جدا می کند و جالب این بود که عنوان سخنرانی پامپئو گوش دادن به صحبت های مردم ایران بود و بعد از آن سخنرانی اعتراضی، فرد آمریکایی را خفه کردند و آن خانم را با تندی از جلسه بیرون بردند و افرادی را هم که به اسم ایرانی تبار آن جا بودند شروع به سر دادن شعار USA کردند و یک صحنه جالبی ایجاد شده بود که آقای پامپئو صحبت از حقوق بشر و آزادی بیان می کند ولی با مردم خودش اینگونه برخورد کرد.

وی تصریح کرد: ضایع شدن آقای پامپئو هم برای خودش نکته جالبی بود و نشان داد، آمریکا واقعاً در جایگاهی نیست که بخواهد در مورد حقوق بشر صحبت کند.

دعوت پامپئو از کشورهای دیگر به کارزار آمریکا برای فشار علیه ایران

فواد ایزدی به دعوت از کشورهای دیگر به کارزار آمریکا جهت اعمال فشار اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت: در بحث تائید تحلیل مقام معظم رهبری در رابطه با فشار اقتصادی، آمریکایی می دانند که به تنهایی(چون رابطه اقتصادی میان ایران و امریکا وجود ندارد) نمی توانند خواسته هایشان را در حوزه اقتصادی محقق کنند و نیاز دارند کشورهای دیگر را همراه خودشان کنند و آقای ترامپ در ایجاد اجماع ضعیف است و موفق نیست.

وی افزود: آمریکایی ها فشارهایی را اعمال خواهند کرد و شاید موفقیت هایی هم در حوزه اقتصادی داشته باشند، ولی در عمل نکته مثبتی که در دولت فعلی آمریکا و صحبت هایی که پامپئو وجود دارد این است که واقعیت های آمریکا را برای مخاطب ایرانی کاملا مشخص می کند، یعنی در آن فشار اقتصادی معلوم نیست چقدر موفق باشند.

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: در فشار روانی هم، هر فردی که هوش متوسطی هم داشته باشد متوجه می شود، با این وضعیتی که خودشان در حقوق بشر دارند، آمریکایی ها حق صحبت کردن در حوزه حقوق بشر در ایران و خارج از ایران را ندارند.

فواد ایزدی در پایان گفت: مسیری که آقای ترامپ می رود اشتباه است و احساس غلطی هم دارد که تصور می کند به ایران ضربه می زند، ولی حقیقت امر این است که به خودش ضربه می زند و در خلاف مسیر هدفی که آمریکایی ها برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، حرکت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − شش =