کد خبر : 105179
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
-

ادامه واکنشها به اظهارات ترامپ

ادامه واکنشها به اظهارات ترامپ

به گزارش قائم آنلاین، ناوهای موشک‌انداز جوشن و پیکان برای شرکت در بخش تیراندازی شناورها و ناوهای موشک‌انداز مسابقات نظامی روسیه ۲۰۱۸ از سواحل شمالی کشورمان عازم بندر باکو شدند. همچنین در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه همه برنامه ها و سیاست های دولت قابل اصلاح است

به گزارش قائم آنلاین، ناوهای موشک‌انداز جوشن و پیکان برای شرکت در بخش تیراندازی شناورها و ناوهای موشک‌انداز مسابقات نظامی روسیه ۲۰۱۸ از سواحل شمالی کشورمان عازم بندر باکو شدند.

همچنین در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه همه برنامه ها و سیاست های دولت قابل اصلاح است و نخبگان کشور می توانند نظرات اصلاحی خود را به دولت ارائه دهند، افزود: تیم دولت نیز قابل اصلاح است و هر کس که فکر می کند نمی تواند در این دوران سخت در جهت حل مسائل مردم تلاش کند بهتر است مسئولیتش را به دیگری بسپارد. همه باید با انگیزه پای کار باشیم تا اداره کشور مختل نشود. معاون اول رییس جمهور  تاکید کرد: در هر شرایط نیازهای اصلی مردم را تامین می‌کنیم.

تغییر آری، استیضاح…؟

چند ماهی است که در راهروهای مجلس زمزمه استیضاح برخی از وزرای دولت دوم روحانی شنیده می‌شود. نمایندگان از عملکرد تعدادی از اعضای کابینه دوازدهم راضی نیستند. عده‌ای از تغییرات در تیم اقتصادی دولت سخن می‌گویند و بعضی‌ها مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از ضعف عملکرد مردان روحانی می‌دانند.

در همین رابطه علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: به نظر می رسد حداقل آقایان سیف و کرباسیان عوض خواهند شد. از آقای شریعتمداری در وزارتخانه صمت هم که در موضوع تخصیص ارز زیر سوال رفت نیز اسم برده می شود. آقایان آخوندی و ربیعی و حتی وزیر علوم را هم بعضی ها نام می‌برند. در این بین نمی‌دانم چرا نام وزیر علوم مطرح شده است. وی افزود: طرح موضوع ترمیم کابینه ابتدا توسط خود دولت چند ماه پیش صورت گرفت اما در انجامش تعلل شد.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز خبر داد که در آخرین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سه موضوع شرایط اقتصادی، امنیت مرزها و بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

امیر خجسته در نشستی به توضیح اقدامات فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت و با بیان این‌که پرونده تخلفات بنیاد شهید در شعبه ویژه‌ای در دستگاه قضایی رسیدگی شده است، اظهار کرد: قرار است در آینده نزدیک نتیجه پرونده بنیاد شهید اعلام شود؛ تخلفاتی که حاصل بررسی ۳۶ پرونده و موضوع بانک دی است.

در ادامه یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از وظایف و تکالیف مجلس در کنار نظارت، قانون‌نویسی است، از تصویب ۱۱۲ فقره قانون در دو سال اول مجلس دهمخبر داد و گفت که از این میان ۲۱ فقره قانون نیازمند تصویب آیین‌نامه اجرایی است.

یک عضو هیات نظارت بر صداوسیما  نیز از احتمال بررسی اتهامات وارده به احسان علیخانی و مهران مدیری در جلسه آتی این هیات خبر داد و گفت: ما به طور کلی از صداوسیما خواسته‌ایم که موضوع کمک‌های مالی را در بخش بازرگانی و حوزه اداری و مالی سازمان متمرکز کند تا شاهد انسجام و انضباط مالی در حوزه برنامه‌سازان باشیم.

رییس کمیته مخابرات مجلس از احتمال رفع فیلتر تلگرام طی چند ماه آینده خبر داد و آن را مشروط به بهبود و افزایش امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های داخلی دانست.

در همین رابطه عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور درامور فضای مجازی در مطلبی تاکید کرد که تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور علیه ایران پاسخ داد و نوشت:«ما را بی‌خیال (نسبت به تهدیدات آمریکا) تصور کنید! دنیا لاف‌های تندتر از این را چند ماه پیش شنیده است. ایرانیان هم ۴۰ سال است مشابه این‌ها را – البته با لحن متمدنانه‌تری – شنیده‌اند. ما هزاران سال است که در اینجا بوده‌ایم و سقوط امپراطوری‌ها را دیده‌ایم، از جمله امپراطوری خودمان که از عمر برخی کشورها طولانی‌تر بود. مراقب باشید! »

بهرام قاسمی نیز با بیان اینکه سخنان ترامپ  قابل اعتنا نیست گفت: این نوع سخن گفتن در جهان امروز گزافه گویی و قابل اعتنا نیست و توصیه من به ترامپ این  است که از عصبانیتش کم کند و با آرامش سخن بگوید.سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: آنچه که واشنگتن در مورد جلوگیری از صدور نفت ایران مطرح می کند یک بلوف است و تحلیل‌های قبلی هم نشان داده که آمریکا حتی با داشتن قطعنامه های شورای امنیت نیز در این خصوص موفق نبوده است.

در همین راستا حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نیز با انتشار توئیتی، به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی به‌ویژه توئیت ترامپ علیه ایران پاسخ داد و گفت: بزرگترین تهدید علیه آمریکا، ترامپ است.

همچنین معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری نوشت: رفتار ترامپ نشان می‌دهد هوش او از اوباما که هیچ، از آیزنهاور هم کمتر است.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اطلاعیه آزمون جذب تصدی منصب قضا سال ۹۷ را منتشر و از آغاز ثبت نام آزمون قضاوت ۹۷ از نهم مرداد خبر داد.

معاون اول قوه قضاییه  در نشست خبری از بازداشت مدیرکل سازمان توسعه تجارت و معاونش، مسئول ثبت سفارش و طراح سامانه در ماجرای واردات خودرو خبر داد. محسنی اژه‌ای همچنین از احضار  مدیرعامل شستا درباره شرکت‌های وابسته به آن خبر داد و گفت:  مدیرعامل گفت خبر ندارد و رفت تحقیق کند که ما البته به تحقیقات او اکتفا نخواهیم کرد. وی در بخش دیگری از این نشست  در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تاکنون در پرونده‌های اقتصادی اخیر آقازاده‌ ای دستگیر شده‌است یا خیر؟ اظهار کرد: تاکنون آقازاده‌ای دستگیر یا بازداشت نشده و ممکن است در ادامه تحقیقات ما به مواردی برسیم یا نرسیم. اما تاکنون به هیچ آقازاده‌ای نرسیده‌ایم و البته تحقیقات ما از شرکت‌ها ادامه داشته و ممکن است با ادامه تحقیقات در مورد ثبت سفارش‌ها و … و بررسی اعضای هیات مدیره مواردی وجود داشته باشد اما در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطع درباره آن اظهارنظر کرد.

جعفری دولت‌آبادی هم در هشتمین جلسه دادستانی تهران با اشاره به محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی گفت: دو متهم اصلی این پرونده به پانزده سال حبس و رد مال به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون یورو محکوم شده‌اند و جالب توجه این است که مبلغ فوق صرفاً نیمی از رد مال است چرا که نیمی دیگر در مرحله‌ی رسیدگی مسترد شده بود. دادستان تهران با اشاره به دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی ابراز امیدواری کرد که عملکرد قوه قضاییه در پرونده واردات خودرو، مصداقی برای اطمینان دادن به مردم باشد که بدانند دستگاه قضایی با هیچ کس عقد اخوت نبسته است. وی همچنین در حاشیه نشست خبری معاون اول قوه قضاییه در جواب به سوالی درباره اینکه آیا خانمی که در رابطه با ثبت سفارش خودرو بازداشت شده همان فردی است که از کشور خارج شده بود؟ گفت: آن خانمی که در مصاحبه‌های قبلی به آن اشاره کردم فرشته تنگستانی نام دارد که پرونده وی در تاریخ ۱۹ تیر ماه به دادستانی آمد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) دوم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + سه =

تولید کننده لباس کار چهارشنبه , ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۵۳

کی قراره این اوضاع درست بشه …

سمعک نامرئی شنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۱۶

من نمیدونم چرا باید این جنگ لفظی به وجود بیاد؟

تلویزیون شهری سه شنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

فعلا داریم اثرات با دم شیر بازی کردن ترامپ ما مردم بدبخت می دیم

اجاره خودرو دوشنبه , ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

خدایا خودت کمکمون کن وضعیت معیشتی مردم خیلی سخته

خرید ماشین کنترلی دوشنبه , ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

درست میشه

قیمت ظرفشویی بوش دوشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

حالا حالاها سرکاریم با این صحبت ها

ثبت رایگان کانال در تلگرام سه شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

قراره اینستاگرام هم فیلترکنند ؟!

یرویس برتر شنبه , ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

سایته بسار جذابی دارید
سرافراز باشید