کد خبر : 104614
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۰
-

کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط دانش‌‌آموزان ایرانی

کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط دانش‌‌آموزان ایرانی

به گزارش قائم آنلاین، آیین اختتامیه بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار  شد. در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، معاونان وزیر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نخبه زیست‌شناسی ۷۰ کشور

به گزارش قائم آنلاین، آیین اختتامیه بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار  شد.

در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، معاونان وزیر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نخبه زیست‌شناسی ۷۰ کشور جهان برگزار شد، برترین‌ها تجلیل شدند.

در تیم ایران پارمیدا سادات پزشکی و نیکان امیرخانی موفق به کسب مدال طلا، سارا محمدی موفق به کسب مدال برنز و مهدی مسرور موفق به کسب مدال برنز شدند.

همچنین مدال نفر اول این دوره از المپیاد جهانی زیست‌شناسی به neguyen phuong thao از ویتنام اختصاص یافت؛ نتایج تیمی این مسابقات تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

در این مراسم از برگزیدگان بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی تقدیر شد.

در بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی حدود ۲۸۰ دانش‌آموز شرکت‌کننده در دو آزمون نظری و ۴ آزمون علمی به رقابت پرداختند.

ایران از سال ۱۳۷۷ به عضویت المپیاد جهانی زیست‌شناسی درآمد و نخستین حضور دانش‌آموزان ایرانی در دهمین المپیاد زیست‌شناسی بود که در سال ۱۹۹۹ در سوئد برگزار شد و از آن زمان تاکنون دانش آموزان ایرانی موفق به کسب ۷۲ مدال در المپیاد جهانی زیست‌شناسی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =