کد خبر : 104634
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۵
-

پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی در حرم مطهر رضوی تشییع شد

پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی در حرم مطهر رضوی تشییع شد

به گزارش قائم آنلاین،  مراسم تشییع پیکر آیت الله مرتضی تهرانی با حضور مسؤولان استانی، خدام بارگاه منور رضوی و زائران حرم رضوی و دوستداران این عالم گرانقدر و معلم اخلاق و معرفت در بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) برگزار شد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در

به گزارش قائم آنلاین،  مراسم تشییع پیکر آیت الله مرتضی تهرانی با حضور مسؤولان استانی، خدام بارگاه منور رضوی و زائران حرم رضوی و دوستداران این عالم گرانقدر و معلم اخلاق و معرفت در بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع حضرت آیت الله مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو  گفت: آیت‌الله مرتضی تهرانی از خانواده علم و فضیلت بودند، در تهران متولد شدند و برای تحصیلات به قم رفتند، بعد از اتمام دروس سطح، دروس خارج را بخشی در خدمت آیت‌الله بروجردی و امام گذراندن بعد از تبعید امام خمینی(ره) به نجف رفتند و مدتی در آنجا تحصیلات خود را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: بعد از تحصیلات در نجف به تهران بازگشتند، تدریس و تبلیغ فرهنگی انجام دادند و در بازار تهران توانستند تأثیرات زیادی قبل و بعد از انقلاب داشته باشند، جمعیت زیادی از کسبه تحت تأثیر رفتار او بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله آقا تهرانی عاشق اهل بیت(ع) و بسیار اهل توسل بودند و به‌ صورت هفتگی و مرتب جلساتی را برگزار می‌کردند و معارف الهی را آموزش می‌دادند، در فضایی که هجمه زیادی بر ولی‌فقیه بود ایشان حامی جریان ولایت بودند و در مسائل نقش مؤثری داشتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دو شب گذشته برای آقاتهرانی حادثه‌ای رخ داد که به  بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند، حال عمومی خوبی داشتند، اما با توجه به ناراحتی قلبی و کلیوی که داشتند و عوارض جانبی، با وجود همه تلاش‌ها  به دیدار حق شتافت.

گفتنی است؛ پیکر آیت‌الله مرتضی آقاتهرانی پس از طواف حرم مطهر امام رضا(ع) و تشییع در صحن آزادی به تهران منتقل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =