کد خبر : 104292
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۲۵
-

کمبود ذخیره نیروگاهی و افزایش بیش از اندازه مصرف سبب بروز خاموشی‌ها می‌شود

کمبود ذخیره نیروگاهی و افزایش بیش از اندازه مصرف سبب بروز خاموشی‌ها می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، یعقوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خاموشی‌های اخیر فقط مربوط به این شهرستان نیست و با توجه به کمبود تولید ذخیره نیروگاه‌ها و فولواری خطوط انتقال (استفاده حداکثری از ظرفیت) در تمام کشور به وجود آمده است. وی با اشاره به اینکه برق در حال حاضر توسط سه

به گزارش قائم آنلاین، یعقوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خاموشی‌های اخیر فقط مربوط به این شهرستان نیست و با توجه به کمبود تولید ذخیره نیروگاه‌ها و فولواری خطوط انتقال (استفاده حداکثری از ظرفیت) در تمام کشور به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه برق در حال حاضر توسط سه شرکت تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید برق توسط نیروگاه‌ها انجام شده و از خطوط انتقال زیر نظر شرکت برق منطقه‌ای به شرکت توزیع می‌رسد که از خروجی پست‌ها تحویل می‌گیرد و به مشترکان انتقال می‌دهند.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال مشکلاتی از منبع تولید که همان نیروگاه و خطوط انتقال است وجود دارد و همچنین افزایش بیش از حد گرما و مصرف زیاد موجب شد که این خاموشی‌ها رخ دهد که به هیچ عنوان تحت کنترل امور توزیع نیست.

حیدری یادآور شد: طبق روال سالیانه قبل از شروع فصل تابستان با گزارش‌های به دست آمده از سال قبل مبنی بر شناسایی مناطق دارای ضعف برق و پربار شدن ترانس اقدام به تقویت یا تعویض ترانس می‌شود.

وی افزود: افزایش مقطع شبکه‌ها و اضافه کردن سیم‌ها از اقدامات دیگری است که برای تقویت جریان برق انجام می‌شود و در مناطق فیروزآباد و شهرک اسدی افزایش خروجی‌های ترانس صورت گرفته است.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: یک قسمت مجزا در قسمت بازرسی فعال هستند که بر اساس گزارش‌های مردمی و پایش‌های صورت گرفته از سوی اداره مدام در حال رصد هستند که متاسفانه در فریدونکنار تخلفات صورت گرفته زیاد است و همین امر موجب تلفات زیاد انرژی و پایین بودن سطح کیفی برق می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در برخی از مناطق مشاهده می‌شود که کنتورها دستکاری شده یا برق آزاد استفاده می‌شود که دارای خطرات زیادی است و احتمال برق گرفتگی در این موارد بسیار بالا است که در صورت مشاهده تخلف با جریمه سنگین رو به رو شده و اگر تمیکن نشود به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حیدری گفت: مناطق شهرک اسدی، ولیعصر، شهرک شهید رجایی و فیروزآباد به دلیل ساخت و ساز بدون مجوز و مشخص نبودن خدمات دارای مشکلات بیشتری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =