کد خبر : 104316
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
-

پایان عملیات انتقال ساکنان فوعه و کفریا به حلب سوریه

پایان عملیات انتقال ساکنان فوعه و کفریا به حلب سوریه

به گزارش قائم آنلاین، از بامداد پنجشنبه (روز گذشته) روند انتقال ساکنان شهرکهای شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه آغاز شد. بر اساس توافق با تروریستها، قرار بود که ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به هفت هزار نفر می‌رسید، با ۱۲۱ اتوبوس از این شهرکها خارج و به مراکز اقامت موقت «جبرین»

به گزارش قائم آنلاین، از بامداد پنجشنبه (روز گذشته) روند انتقال ساکنان شهرکهای شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه آغاز شد.

بر اساس توافق با تروریستها، قرار بود که ساکنان فوعه و کفریا که تعدادشان به هفت هزار نفر می‌رسید، با ۱۲۱ اتوبوس از این شهرکها خارج و به مراکز اقامت موقت «جبرین» در حلب منتقل شوند.

روند اجرای توافق تا شامگاه گذشته ادامه داشت و نزدیک به شش هزار نفر طی سه مرحله از ادلب وارد مرکز اقامت موقت جبرین شدند.

تروریستها اما در اخرین مرحله خروج اتوبوسها،  نزدیک به ۹۰۰ نفر از اهالی این شهرک‌ها را گروگان گرفتند و به آن‌ها اجازه حرکت ندادند.

صبح امروز جمعه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که آخرین گروه از اتوبوسهای حامل ساکنان فوعه و کفریا از ریف ادلب وارد منطقه جبرین شدند.

منابع خبری اعلام کردند که تعداد این اتوبوسها ۲۳ عدد بوده که نزدیک به ۹۰۰ نفر در آن حضور داشته‌اند و علت گروگان گرفته شدن آنان نیز، اختلاف میان تروریستها بوده است.

این افراد به مراکز اقامت موقت انتقال یافتند و خدمات اولیه نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

با رسیدن این اتوبوسها، عملیات انتقال ساکنان فوعه و کفریا از ریف ادلب به صورت کامل به پایان رسید.

در واقع از آغاز عملیات انتقال در روز گذشته تا بامداد امروز، ۱۲۱ اتوبوس وارد حلب شدند و حدود هفت هزار نفر از فوعه و کفریا انتقال یافتند و دیگر در این شهرکها هیچ شخصی حضور ندارند.

در مقابل انتقال این افراد، دولت سوریه نیز شماری از تروریستهای در بندِ زندانهای خود را برای انتقال به ادلب آزاد کرد، ولی تعدادی از آنان نپذیرفتند که عازم ادلب شوند.

در واقع این افراد که تعدادشان به صدها نفر می‌رسد و بر اساساین توافق از زندانهای سوریه آزاد شدند، ترجیح دادند که به جای انتقال به ادلب، به وضعیتشان رسیدگی شود و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه باقی بمانند.

تروریستها مدعی بودند که بر اساس توافق با دولت سوریه قرار بود که هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی حاضر در زندانهای سوریه آزاد شوند، ولی آمار دقیقی از تعداد کسانی که آزاد شدند، منتشر نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 20 =