کد خبر : 103961
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
-

مسؤولان از لشکر نیروی علمی غافلند

مسؤولان از لشکر نیروی علمی غافلند

به گزارش قائم آنلاین، پروفسور مجتبی شمسی پور در بیستمین کنگره شیمی ایران که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید براینکه متاسفانه وضعیت صنعت در ایران مطلوب نیست، زیرا تنها به فروش نفت متکی هستیم، تصریح کرد: حدود ۵۰۰ انجمن علمی در ایران فعالیت دارند، یعنی یک لشکر نیروی علمی رایگان در

به گزارش قائم آنلاین، پروفسور مجتبی شمسی پور در بیستمین کنگره شیمی ایران که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید براینکه متاسفانه وضعیت صنعت در ایران مطلوب نیست، زیرا تنها به فروش نفت متکی هستیم، تصریح کرد: حدود ۵۰۰ انجمن علمی در ایران فعالیت دارند، یعنی یک لشکر نیروی علمی رایگان در خدمت اداره کشور است که از آن‌ها استفاده نمی‌شود و این مشکل دانشگاه نیست، بلکه مشکل مسؤولان کشوری است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود منابع فسیلی، غیرفسیلی و کانی‌های مختلف در ایران، علم شیمی اولویت و مزیت اصلی کشور ما محسوب می‌شود، لذا می‌تواند برای صنعتگران ما مفید واقع شود.

رئیس انجمن شیمی ایران با بیان اینکه از دانشگاه‌های ما ایراد گرفته می‌شود که چرا دانشجوی کارآفرین تربیت نمی‌کنید؟، افزود: نه یک استاد دانشگاه هیچگاه می‌تواند وارد صنعت شود، نه یک دانشجو استطاعت مالی لازم را برای ورود به صنعت و کارآفرینی دارد، ولی توانایی آن در وی وجود دارد.

شمشی‌پور تاکید کرد: بر اساس شنیده‌ها بیش از ۷۰ هزار دانشجوی دکتری در کشور وجود دارند و از طرفی ما نیازمندیم که نیروی جوان اداره کشور را به دست بگیرند و به قانون‌گذاری‌ها کمک کنند. این جمعیت سالخورده که اکنون مسئولیت‌ها را برعهده دارند، اهداف دیگری دارند و توان بدنی لازم را دیگر ندارند و فکر نمی کنم بتوانند مشکل کشور را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما قبل از انقلاب پنج صدم تولید علم دنیا را دارا بود، اما اکنون با همین شرایط دشوار و به برکت انقلاب بالای دو درصد تولید علم دنیا یعنی دو برابر سهممان تولید  علم داریم و اخیرا از ترکیه نیز در خاورمیانه جلو افتاده‌ایم که این آمارها نشان می‌دهد بدنه ایران قوی است، اما مسئولین باید کمک کنند که صنعت از این منابع علمی بهره ببرد.

رئیس انجمن شیمی ایران با اشاره به بیستمین کنگره شیمی ایران، یادآور شد: این کنگره هر دوسال یکبار برگزار می‌شود. برگزاری این کنگره‌ها می‌تواند به شناسایی توانایی علمی کشور کمک ‌کند و فرصتی را برای استفاده صنعتگران از این علم فراهم آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =