کد خبر : 103842
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
-

ردّ پای عربستان در مهندسی انتخابات پاکستان؛ حضور تروریست‌ها با کدام منطق و قانون؟

ردّ پای عربستان در مهندسی انتخابات پاکستان؛ حضور تروریست‌ها با کدام منطق و قانون؟

به گزارش قائم آنلاین، «سید ناصر عباس شیرازی» معاون دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: تلاش برای پیوستن گروه‌های تروریستی به روند سیاسی و صلح هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد. وی افزود: بسیاری از اعضای گروه تکفیری سپاه صحابه در انتخابات شرکت و سعی دارند به

به گزارش قائم آنلاین، «سید ناصر عباس شیرازی» معاون دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: تلاش برای پیوستن گروه‌های تروریستی به روند سیاسی و صلح هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

وی افزود: بسیاری از اعضای گروه تکفیری سپاه صحابه در انتخابات شرکت و سعی دارند به عضویت مجلس ایالتی و مرکزی درآیند.

شیرازی تأکید کرد: تروریست‌ها طبق کدام قانون مجوز شرکت در انتخابات را دریافت کردند و چرا از یک سو پرونده این افراد در دادگاه جریان دارد و از طرف دیگر نامزد انتخابات هستند.

وی افزود: روی کار آمدن سیاستمداران با افکار تکفیری که از قدرت سیاسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند چیزی جز نا‌امنی به دنبال ندارد که نسل‌های آینده باید تاوان آن را پرداخت کنند.

معاون دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین تأکید کرد: از زمان ژنرال «ضیا الحق» رهبران سیاسی با افکار تکفیری وارد عرصه سیاسی پاکستان شدند که نتایج آن تا امروز ادامه دارد.

وی افزود: تا حدودی امنیت در پاکستان برقرار شده بود اما دولت با یک سناریوی از پیش تعیین شده مقدمات قدرت‌نمایی دوباره تروریست‌ها را فراهم کرد که این روند ادامه دارد.

شیرازی اظهار داشت: تکفیری‌ها سعی دارند جامعه پاکستان را اسیر خود کنند و آن‌ها را مجبور به اطاعت از خود نمایند.

وی افزود: جامعه پاکستان نیاز به ثبات دارد و همه مردم از همه اقشار،قبایل،اقوام و ادیان باید بتوانند با صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند.

شیرازی گفت: نباید ظرفیت حضور در عرصه سیاسی را در اختیار برخی افراد سودجو قرار دهیم که به دنبال ترویج افکار تکفیری و بی‌نظمی در جامعه هستند.

وی افزود: در گذشته نتیجه به قدرت رسیدن گروه‌های تکفیری در پاکستان را تجربه کرده‌ایم و اگر اشتباهات خود را تکرار کنیم کشور تبدیل به یک ذخیره باروت خواهد شد که هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد.

شیرازی بیان کرد: متأسفانه تدوین کنندگان سیاست پاکستان تحت فشار عربستان هستند و به همین دلیل برخی گروه‌های تکفیری از پشتوانه این افراد برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: نهادهای پاکستانی باید بدون در نظر گرفتن فشارهای عربستان و آمریکا با در نظر داشتن منافع کشور درباره آینده تصمیم‌گیری کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 7 =