کد خبر : 103430
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
-

نفیو: ترامپ حرفی نزند که پوتین بخندد ایران از سوریه خارج نمی‌شود

نفیو: ترامپ حرفی نزند که پوتین بخندد ایران از سوریه خارج نمی‌شود

به گزارش قائم آنلاین، همزمان با دیدار امروز پوتین و ترامپ در هلسینکی، المانیتور در گزارشی نوشت: خروج ایران از سوریه می‌تواند توازن قدرت را به زیان مسکو در منطقه تغییر دهد. به این ترتیب فرضیه پذیرش خواسته‌های ترامپ توسط پوتین بر سر خروج ایران از سوریه غیرواقعی است و پوتین منافع ایران را در

به گزارش قائم آنلاین، همزمان با دیدار امروز پوتین و ترامپ در هلسینکی، المانیتور در گزارشی نوشت: خروج ایران از سوریه می‌تواند توازن قدرت را به زیان مسکو در منطقه تغییر دهد. به این ترتیب فرضیه پذیرش خواسته‌های ترامپ توسط پوتین بر سر خروج ایران از سوریه غیرواقعی است و پوتین منافع ایران را در هلسینکی فدا نمی‌کند.
هلسینکی پایتخت فنلاند روز ۱۶ ژوئیه (۲۵تیرماه) میزبان نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او خواهد بود.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا اذعان کرد که بخش مهمی از گفت‌وگو میان پوتین و ترامپ درخواست از روسیه برای خروج ایران از سوریه خواهد بود.
براساس گفته‌های بولتون، واشنگتن ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت را پذیرفته است و در مقابل مسکو باید ارتباط خود با تهران بر سر سوریه را قطع کند و به واشنگتن در خروج ایران از سوریه کمک کند.
در واکنش به این اخبار، برخی مطبو‌عات ایران، روسیه را متهم به خیانت به تهران کرده و اینگونه تفسیر کردند که قرار است مسکو از ایران به عنوان وسیله‌ای برای چانه‌زنی در برابر واشنگتن استفاده کند.
اما مقامات روسی دست از صحبت درخصوص حضور قانونی ایران در سوریه برنداشته‌اند. روز ۲۸ ژوئن (۷تیرماه)، «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، حضور ایران در سوریه را «قانونی و غیرقابل انکار» نامید و تاکید کرد: «هیچکس نمی‌تواند این مسئله را رد کند چه دوست داشته باشد یا نه». ۴ روز بعد، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: «حضور ایران در سوریه ماهیت مستشاری دارد و اساسا در راستای مبارزه با تروریسم است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =