کد خبر : 103420
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
-

فساد مالی در شهرداری‌های کشور زیاد است

فساد مالی در شهرداری‌های کشور زیاد است

به گزارش قائم آنلاین، پرویز سالاری با انتقاد از کم‌کاری‌های صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد، تصریح کرد: باید دید کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه کارهایی انجام داده است؟ وی ادامه داد: وقتی بحث مفاسد اقتصادی به میان می‌آید اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، و هر دو باید

به گزارش قائم آنلاین، پرویز سالاری با انتقاد از کم‌کاری‌های صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد، تصریح کرد: باید دید کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه کارهایی انجام داده است؟

وی ادامه داد: وقتی بحث مفاسد اقتصادی به میان می‌آید اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، و هر دو باید مجازات شوند و نباید مفاسد اقتصادی را سیاسی و جناحی کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه شهرداری‌ها در ایران علمدار فساد هستند، گفت: شهرداری‌ها از تهران تا بندرعباس در زمینه فساد اداری و رانت‌خواری و… از بقیه دستگاه‌های اداری جلوترند و این نکته به این برمی‌گردد که شهرداری از سال ۶۲ از بودجه‌های وزارت کشور حذف و برای درآمد بیشتر به سمت تراکم‌فروشی، عوارض سالیانه، عوارض ساخت و ساز و… رفتند و عملاً افراد برای تراکم بیشتر و… آلوده فساد شدند.

سالاری با بیان اینکه ما به عنوان ناظر شهرداری باید عملکرد خودمان را مورد بازبینی قرار دهیم گفت: باید ببینیم که در نظارت بر شهرداری چه کرده‌ایم؟

وی خطاب به آبتین امیری و اسماعیل بواشه به‌عنوان دو نماینده شورای بندرعباس در کمیسیون توافقات گفت: باید دید تغییر کاربری و تراکم‌فروشی به عنوان کانون بروز فساد در شهرداری در کجا صورت می‌گیرد؟ مگر نه این که در شورای فنی و شورای توافقات صورت می‌گیرد و شورا نیز در این شوراهای تخصصی در شهرداری عضو دارد اما شاهد هستیم که پرونده‌های قطور و عظیم در شهرداری مناطق به توافق نمی‌رسد و به شهرداری مرکزی ارجاع می‌شود اما نمایندگان عضو در شورای فنی در شهرداری مرکزی حضور نمی‌یابند، این موضوع را چه کسی باید جوابگو باشد؟

وی گفت‌: بسیاری از ادارات و دستگاه‌های دولتی بندرعباس برای ساخت و ساز حتی پروانه و پایان کار از شهرداری نگرفته‌اند و حتی سند هم ندارند و این در حالی است که اگر یک پیرمرد و پیرزن ضعیف در یک محله محروم یک خانه ۴۰ متری بدون پروانه بسازند، آن را روی سرش خراب می‌کنند!

عضو شورای شهر بندرعباس با گلایه از استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی جدید در بیمارستان شهید محمدی، گفت: چرا در این بیمارستان که فضای سبز خوبی دارد کلنگ‌زنی می‌شود؟ مگر زمین در این شهر و در جای دیگر نیست؟ وی افزود: فضای سبز نباید به راحتی نابود شود و جای آن را ساختمان بگیرد. سازمان فضای سبز ما باید جلوی این کارها را بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − شش =