کد خبر : 102812
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
-

تهیه بسته جامع فرهنگی برای اقدام عملی در حوزه عفاف و حجاب

تهیه بسته جامع فرهنگی برای اقدام عملی در حوزه عفاف و حجاب

به گزارش قائم آنلاین، طی مراسمی از بسته تعالی فرهنگ عفاف و حجاب؛ رویکردها و روش‌ها و سایت خبری جبهه فرهنگی حجاب و عفاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعایی مدیرعامل شبکه موضوعی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب رونمایی شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با بیان اینکه وجه تسمیه نامگذاری هفته عفاف و

به گزارش قائم آنلاین، طی مراسمی از بسته تعالی فرهنگ عفاف و حجاب؛ رویکردها و روش‌ها و سایت خبری جبهه فرهنگی حجاب و عفاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعایی مدیرعامل شبکه موضوعی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با بیان اینکه وجه تسمیه نامگذاری هفته عفاف و حجاب هم‌زمانی آن با واقعه دردناک مسجد گوهرشاد است، اظهار کرد: مردم مشهد مقدس در برابر یک عنصر مزدور و واداده غرب که می‌خواست با جلادی حجاب را از زنان مسلمان ایران بگیرد، ایستادگی کردند و ۲۰۰۰ نفر از آنها شربت شهادت نوشیدند.

وی افزود: در عصر رضاخان دیکتاتور و مزدور که ماموریت اجرای نقشه‌های دشمنان اسلام در ایران را داشت در مقطعی با اسلحه و رفتارهای خشن، حجاب از سر زن مسلمان ایرانی برداشته شد اما چون نقشه حیازدایی نتیجه نداد و جامعه در برابر آن مقاومت کرد اکنون با تغییر تاکتیک، دشمن در حال اجرای همان نقشه سابق برای حیازدایی از جامعه است.

مدیرعامل شبکه موضوعی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب اضافه کرد: کسانی که به ارزش‌ها ایمان دارند و برای اصالت‌ها دل می‌سوزانند باید متوجه باشند که اگر در برابر تهاجم خشن رضاخانی نیاز به گذشتن از جان بود اکنون هم برای مقابله با همان اردوگاه شیطانی و استعماری باید از جان مایه گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با بیان اینکه آنچه در مسئله مقابله با دشمن برای خنثی‌سازی شیطنت‌های نرم لازم است داشتن برنامه جامع است، خاطرنشان کرد: برای بازپس‌گیری بخش‌های تصاحب شده فرهنگی باید عملیات نرم فرهنگی را مدیریت کرد و این عملیات نیاز به طرح و برنامه و منابع انسانی باورمند دارد و جبهه فرهنگی عفاف و حجاب نیز با همین منظور تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تولید بسته پیشنهادی تعالی فرهنگ عفاف و حجاب؛ رویکردها و رویش ها از اقدامات جبهه فرهنگی است که ۳ بخش دارد و بخش اول آن شامل ۶۰ برنامه پیشنهادی است که از تجزیه و تحلیل ایده‌های فعالان فرهنگی عرصه حجاب و عفاف استخراج شده است که ۵۰ برنامه ترویجی و  ۱۰ برنامه محوری در آن آمده است و این برنامه‌ها کاملا نو و خلاقانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی بیان داشت: برای اینکه اصالت فرهنگ عفاف و غیرت برای جامعه مخاطب مورد قبول نسل جوان قرار بگیرد باید برنامه‌های فرهنگی اجرا کرد، در بخش دوم این برنامه جامع،  بالغ بر ۳۰۰ ایده از طریق مرتبطین با جبهه گردآوری و توسط فارغ‌التحصیلان رشته سیاست گذاری فرهنگی تبدیل به برنامه‌های فرهنگی و اجرایی شد و برای تمام کسانی که می خواهند قالب‌های فرهنگی موثری را برای تعمیق و بسط ارزش‌های عفاف و حجاب داشته باشند، بهترین هدیه است.

مدیرعامل شبکه موضوعی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب ادامه داد: هریک از برنامه‌ها مشتمل بر عناوینی چون شرح برنامه، مخاطبان، هدف، ضرورت اجرای برنامه، فعالیت‌های مرحله به مرحله، روش مبسوط اجرای برنامه، مدت زمان اجرا، مجری و مشارکت کننده‌ها است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که با اعمال قانون نسبت به مراعات حجاب در کشور مسئله دارند می‌گویند باید در زمینه حجاب کار اثباتی کرد؛ ده‌ها قالب برنامه فرهنگی که براساس پیشرفته‌ترین مدل برنامه‌ریزی فرهنگی تهیه شده در این مجلد آمده و اگر پشتیبانی صورت بگیرد قابل تبدیل به یک کار اثرگذار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی افزود: اندیشه تعداد قابل توجهی از اندیشه‌ورزان مطرح کشور طی مصاحبه‌های تفصیلی، تجمیع سخنرانی‌ها و اظهارات قابل دسترسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راهکارهای مقابله با بدپوششی و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب با روش گفتارپژوهی بخش سوم این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: خروجی تحلیل‌ها ۳۳ برنامه به عنوان برنامه‌های کاربردی تعالی فرهنگ عفاف و حجاب از مجموعه نظرات کارشناسان استخراج است که در بخش سوم مجموعه قابل استفاده علاقه مندان است.

مدیرعامل شبکه موضوعی جبهه فرهنگی عفاف و حجاب دومین پروژه به ثمر نشسته این جبهه را پایگاه خبری جبهه فرهنگی عفاف و حجاب برشمرد و بیان داشت: این پایگاه خبری به عنوان حلقه وصل جبهه بعد از یک سال کار متمرکز برنامه‌نویسی به ثمر نشست و در آستانه ۲۱ تیرماه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی ادامه داد: جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با آگاهی از هدف رسانه‌ای خود به عنوان جامع‌ترین شبکه مردمی عفاف و حجاب این پرتال را افتتاح کرد که فعالان عرصه عفاف و حجاب از طریق عضویت عادی و ویژه می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: بخش‌های متعددی همچون عناوین خبری، بولتنهای تخصصی عفاف و حجاب، فصلنامه تخصصی عین (مخفف عفاف، عزت، عشق) به منظور شبکه سازی و فعالیت منسجم مجازی در این سایت قابل دسترسی است و در این سایت محصولات اندیشه محور عفاف و حجاب نیز معرفی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با بیان اینکه پروژه رصدنمای عین و سندس از طریق این پرتال قابل دسترسی هستند، گفت: این پایگاه خبری با آدرس efafhijab.com قابل دسترسی است و امیدواریم بتواند تمام فعالان و موسسات عضو جبهه فرهنگی عفاف و حجاب را دور هم جمع کند و در بخش عفاف و حجاب موثر واقع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 14 =