کد خبر : 102570
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
-

سرمایه‌گذاری هند در میدان گازی فرزاد در ابهام است

سرمایه‌گذاری هند در میدان گازی فرزاد در ابهام است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ماینینگ ویکلی؛ یک مقام ارشد دولت هند گفت: قرار است هندی‌ها طی نشستی دوجانبه با آمریکا موضوع خرید نفت و سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران را مورد بحث قرار دهند اما تا آن زمان سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری هند در طرح توسعه میدان گازی (فرزاد ب) در هاله‌ای از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ماینینگ ویکلی؛ یک مقام ارشد دولت هند گفت: قرار است هندی‌ها طی نشستی دوجانبه با آمریکا موضوع خرید نفت و سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران را مورد بحث قرار دهند اما تا آن زمان سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری هند در طرح توسعه میدان گازی (فرزاد ب) در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی گفت: قرار است در مذاکرات پیش روی دوجانبه بین هند و آمریکا موضوع واردات نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در طرح توسعه (فرزاد ب) با آمریکایی‌ها مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

هندی‌ها که هم‌اکنون در آستانه امضای قرارداد نهایی توسعه (فرزاد ب) با ایران قرار دارند قرار است در نخستین فاز، ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند که در نهایت سرمایه‌گذاری در این میدان به ۱۱ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

مذاکرات هندی‌ها با آمریکایی‌ها تاکنون ۲ بار به تعویق افتاده است و نمایندگان هند بارها تلاش کرده‌اند تا با هماهنگ کردن طرف آمریکایی این مذاکرات هرچه زودتر برگزار شود.

این مقام دولتی هند گفت: در این مذاکرات موسوم به ۲+۲ هر زمانی که برگزار شود موضوعات مختلفی بین هند و آمریکا مطرح خواهد شد که از جمله آنها واردات نفت ایران توسط هند خواهد بود که احتمال دارد در این زمینه هند بتواند به واردات نفت ایران ادامه دهد اما احتمال مستثنی شدن شرکت‌های هندی از سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران ضعیف است.

منابع آگاه اعلام کردند که فشارهای آمریکا هند را در شرایط سختی قرار داده است چرا که این کشور نمی‌تواند واردات نفت از ایران را به صفر برساند.

هندی‌ها همچنین می‌خواهند طرح توسعه میدان گازی (فرزاد ب) را با رضایت آمریکایی‌ها اجرایی کنند.

پیشتر مقامات هندی گفته بودند که تنها به تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورها پایبند خواهند بود اما علیرغم این موضع‌گیری دولت هند به پالایشگاه‌های این کشور اعلام کرده است که خود را برای کاهش واردات نفت از ایران آماده کنند.

میدان گازی (فرزاد ب) پیشتر توسط خود هندی‌ها در ایران کشف شده بود.

حتی اگر هندی‌ها اجازه اجرای طرح توسعه (فرزاد ب) را به دست آورند احتمالاً در اجرای آن با مشکل مواجه خواهند بود چرا که اکثر شرکت‌های خدمات میادین نفتی و گازی غربی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 5 =