کد خبر : 102538
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
-

باشگاه نساجی و بدهی‌های سهمگین/ آیا صنیعی‌فر می‌ماند؟

باشگاه نساجی و بدهی‌های سهمگین/ آیا صنیعی‌فر می‌ماند؟

به گزارش قائم آنلاین، در حالی سال گذشته باشگاه نساجی مازندران از سوی مهدی پرهام مالک سابق باشگاه به فرهاد صنیعی‌فر مالک جدید هبه شد که نساجی بیش از ۸ میلیارد تومان از حدود ۱۰ سال گذشته، بدهی‌هایی به اشخاص حقیقی و حقوقی به بار آورده بود. صنیعی‌فر که به‌دلیل واضح نبودن سازمانِ مشخص و

به گزارش قائم آنلاین، در حالی سال گذشته باشگاه نساجی مازندران از سوی مهدی پرهام مالک سابق باشگاه به فرهاد صنیعی‌فر مالک جدید هبه شد که نساجی بیش از ۸ میلیارد تومان از حدود ۱۰ سال گذشته، بدهی‌هایی به اشخاص حقیقی و حقوقی به بار آورده بود.

صنیعی‌فر که به‌دلیل واضح نبودن سازمانِ مشخص و حساب و کتاب‌های باشگاه، از حجم رقم بدهی‌ها آگاه نبود، به‌نوعی چندین‌بار پس از صعود نساجی به لیگ برتر، قصد فروش و پاپس‌کشیدن از این باشگاه را داشت اما باز هم نخواست دل موج عظیم هواداران این باشگاه را بشکند و قصد مدیریت کردن این بدهی‌ها و تسویه آنها را داشت.

اما طبق خبرهایی که از گوشه و کنار باشگاه شنیده می‌شود، بعضی از افراد که در میان مردم، چهره‌های محبوب هواداران به‌شمار می‌روند و به‌نوعی نساجی سکوی پرتاب و عامل اصلی پیشرفت آنها بوده، حتی حاضر به گذشتِ ریالی از طلبکاری‌های خود نیستند و این مسئله شرایط را برای صنیعی‌فر سخت‌تر از قبل و ناامیدانه‌تر کرده است.

ضمن آن که تهدیداتی از جانب طلبکاران به گوش می‌رسد که اگر طلب‌های ما تمام و کمال تسویه نشود، AFC  وارد عمل شده و ضمن کسر امتیاز، منجر به سقوط نساجی به دسته پایین‌تر می‌شود.

صنیعی‌فر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار غیربومی در یک فصل و نیم از حضورش در مصدر باشگاه نساجی مازندران، برای صعود این باشگاه به لیگ برتر بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده و همچنین بیش از یک میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته باشگاه را نیز پرداخت کرده است.

ضمناً حقیقتی که از سمع و نظر هواداران نساجی مغفول مانده این است که بدهی‌های باشگاه نساجی به افراد حقیقی و حقوقی چیزی بیش از ۳ برابر آن لیست‌های منتشره بوده و به مبلغ بیش از ۷ میلیارد تومان می‌رسد.

این رقمِ بیش از ۷ میلیارد تومان، مربوط به بدهی‌هایی‌ست که به رأی فدراسیون رسیده، بسیاری از بدهی‌ها در آستانه رسیدن به رأی بوده و برخی از طلبکاران با لطفی که داشتند نیز حاضر به شکایت از باشگاه و پیگیری مطالبات خود نشده‌اند؛ فدراسیون نیز برای عقد قراردادهای بازیکنان در ابتدا باشگاه نساجی را ملزم به تسویه همان لیست منتشره و رقم ۲ میلیارد تومانی کرده است.

حال با هزینه‌های سرسام‌آور باشگاه نساجی در لیگ برتر که طی برآوردی به ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان در فصل آتی خواهد رسید و بدهی‌های پیش‌رو، چه آینده‌ای را برای این باشگاه می‌توان متصور شد؟

زحمات و حق و حقوق طلبکاران را کتمان نخواهیم کرد اما ضمن در نظر گرفتن شرایط سال‌های اخیر باشگاه نساجی که حتی می‌توانست آینده باشگاه به‌گونه‌ای رقم بخورد که آنها هم مثل طلبکاران تیم‌هایی چون صبا، نفت و دیگر تیم‌های منحله، هیچ‌گاه به حق خود نرسند، حداقل انتظار این است برای انگیزه‌بخشی به صنیعی‌فر که با اراده‌ای روشن قصد تسویه بدهی‌ها را دارد، از بخش قابل توجهی از طلب‌شان بگذرند تا ضمن شراکت در بقای باشگاه نساجی، نام نیکی در میان هواداران از خود برجای گذارند.

در این میان برای حفظ سرمایه‌گذار و کمک به باشگاه نساجی و ایجاد امید میان مردم فوتبالدوست مازندران، دولت باید به کمک این باشگاه بیاید، هرچند استاندار مازندران برای حمایت از بخش خصوصی، مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان را نسبت به پرداخت بخشی از این بدهی‌ها مکلف کرده اما وقتی پول و اعتباری موجود نباشد، این مکلف‌سازی‌ها، گره‌گشای مشکلات نخواهد بود.

گزارش از سجاد پیروزپیمان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 20 =