کد خبر : 102400
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
-

انقلابی‌گری مؤلفه مهم شخصیت امام صادق (ع) بود

انقلابی‌گری مؤلفه مهم شخصیت امام صادق (ع) بود

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو در شاهرود در سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: سالروز شهادت آن حضرت را اول به امام زمان (عج) و بعد باید به مقام معظم رهبری، ملت ایران و شیعیان جهان تسلیت عرض کرد؛ چراکه پیروان واقعی ایشان هستند. سعیدی با اشاره به اینکه شخصیت

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو در شاهرود در سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: سالروز شهادت آن حضرت را اول به امام زمان (عج) و بعد باید به مقام معظم رهبری، ملت ایران و شیعیان جهان تسلیت عرض کرد؛ چراکه پیروان واقعی ایشان هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه شخصیت امام صادق (ع) ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: ایشان رئیس مکتب شیعه جعفری هستند و مردم خودشان را شیعه آن حضرت می‌دانند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه باید به سیره و سنت امام صادق (ع) توجه شود، اضافه کرد: شیعیان امروز باید درس‌ها و عبرت‌های شخصیتی امام صادق (ع) را در عمل به کار ببرند و مورد عنایت قرار دهند.

سعیدی با تأکید بر اینکه علما خودشان را شاگردان مکتب جعفری می‌دانند، تصریح کرد: قطعاً توقع این است که شیعیان به آنچه در سیره و سنت، روش و برنامه امام صادق (ع) بوده، عمل کنند.

وی انقلابی‌گری را از ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) دانست و اضافه کرد: ایشان اهل مبارزه و جهاد بود؛ منتها جهاد در هر زمانی شکل و شمایل خودش را دارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه از اشتباهات زیدیه در زمان امام صادق (ع) این بود که می‌گفتند او اعتقادی به جهاد ندارد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند «به والله اعتقاد به جهاد دارم و جهاد بنده متفاوت است».

سعیدی با تأکید بر اینکه اصل مبارزه شیعیان نرم‌افزاری است، اظهار کرد: گاهی مبارزه به شیوه سخت‌افزاری تبدیل می‌شود؛ ولی اساس جهاد، همان مبازره نرم‌افزاری است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =