کد خبر : 101882
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
-

معجزه «علمی» با ایجاد مرکز «شیشه‌ای» نوآوری

معجزه «علمی» با ایجاد مرکز «شیشه‌ای» نوآوری

به گزارش قائم آنلاین، رئیس دانشکده برق و مکانیک دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی با بیان اینکه با جابجایی فضای کتابخانه دانشکده، مرکز نوآوری راه‌اندازی خواهیم کرد، اظهار داشت: این مرکز نوآوری در فضایی نزدیک به ۵۰۰ متر مربع ساخته می‌شود که در جریان ساخت آن به جای دیوار از

به گزارش قائم آنلاین، رئیس دانشکده برق و مکانیک دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی با بیان اینکه با جابجایی فضای کتابخانه دانشکده، مرکز نوآوری راه‌اندازی خواهیم کرد، اظهار داشت: این مرکز نوآوری در فضایی نزدیک به ۵۰۰ متر مربع ساخته می‌شود که در جریان ساخت آن به جای دیوار از شیشه‌ استفاده خواهیم کرد تا درون آن برای دیگران نمایان باشد.

وی افزود: اگر پروژه‌ها و ایده‌هایی که دانشجویان ارائه می‌دهند، از دید سرمایه‌گذاران دارای قابلیت‌های تجاری‌سازی باشند، در این مرکز شروع به کار خواهند کرد؛ پروژه‌های های‌تک در این مرکز نوآوری از امکاناتی نظیر فضای کار، کارگاه مجهز، دسترسی به آزمایشگاه‌ها برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشکده برق و مکانیک دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند، در این مرکز نگهداری و سرویس‌دهی‌می‌شوند، گفت: از نظر سرمایه‌گذاران ایده هایی که به ثروت‌آفرینی نزدیک باشند، باقی خواهند ماند اما پروژه‌های ضعیف‌تر باید جای خود را به ایده‌ها و پروژه‌های قوی‌تر بدهند.

وی گفت: در این مرکز نوآوری، فضای کاملا رقابتی و حرفه‌ای بر پروژه‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی حاکم خواهد بود؛ این مرکز به تجهیزات پیشرفته و جدید مجهز خواهد شد.

نیلی احمدآبادی، تأکید کرد: دانشجویان از بیرون شیشه‌ شاهد فعالیت‌های تیم‌های تحقیقاتی خواهند بود؛ این مرکز هم‌اکنون در دست ساخت و تجهیز قرار دارد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه اگر در داخل کشور جاذبه‌ و امکانات مناسب برای عملیاتی کردن ایده‌های دانشجویان وجود نداشته باشند، قطعا خارج را به داخل ترجیح می‌دهند، گفت: مجموعه فعالیتی را در این دانشکده انجام می‌دهیم تا دانشجویان امکان کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌ داشته باشند.

رئیس دانشکده برق و مکانیک دانشگاه تهران تأکید کرد: این مرکز نوآوری از دانشکده برق و کامپیوتر آغاز و تا سطح کل دانشگاه تهران گسترش خواهد یافت؛ فضایی که ایجاد شده امکان حضور سرمایه‌گذاران هوشمند را برای انتخاب پروژه‌های با قابلیت تجاری‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بسیاری در کشور داریم که الزاما سرمایه‌گذار هوشمند نیستند، گفت: گلوگاه جدی عدم وجود سرمایه‌گذاران هوشمند و آشنا به بازار است که به ارتقای سطح شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

نیلی احمد آبادی معتقد است که مراکز نوآوری ملی باید به مراکز نوآوری بین‌المللی اتصال داشته باشند تا انتقال تجربیات سرمایه‌گذاران هوشمند با سرمایه‌گذاران داخلی تسهیل شود.

وی در عین حال تأکید کرد: کاملا می‌دانیم که امکان دارد برخی شرکت‌ها و پروژه‌ها احتمالا به خارج از کشور منتقل شده و آنجا سود ده شوند اما در گام اول ایجاد امیدواری و حس توانستن در دانشجویان مرکز نوآوری دارای اهمیت و یک ضرورت است.

رئیس دانشکده برق و مکانیک دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشجویان ما باید بدانند که صرفا مهاجرت به خارج از کشور متضمن موفقیت آنان نیست، تصریح کرد: دانشجویان باید با ارائه پروژه‌ها و ایده‌های خود در مسیر ثروت‌افرینی برای خود و سایرین گام بردارند و قطعا ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم این اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + یک =