کد خبر : 101851
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
-

پیام سردار سلیمانی یعنی حرکت جامعه اسلامی رو به جلو است

پیام سردار سلیمانی یعنی حرکت جامعه اسلامی رو به جلو است

به گزارش قائم آنلاین، سیدعباس صالحی در مراسم یادواره شهید عبدالوهاب قاسمی با اشاره به اینکه شهید قاسمی از لحاظ سیاسی و عرفانی شخصیتی جذاب است، اظهار کرد: این شهید یک طلبه علوم دینی بود و یک دهه عمرش در مشهد گذراند و از روحیه‌ی شهادت طلبانه برخوردار بود. وی با اشاره به اینکه جایگاه

به گزارش قائم آنلاین، سیدعباس صالحی در مراسم یادواره شهید عبدالوهاب قاسمی با اشاره به اینکه شهید قاسمی از لحاظ سیاسی و عرفانی شخصیتی جذاب است، اظهار کرد: این شهید یک طلبه علوم دینی بود و یک دهه عمرش در مشهد گذراند و از روحیه‌ی شهادت طلبانه برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه شهید قاسمی در حوزه تبلیغ، واعظی برجسته بود و سخنران توانمندی در دوره خود شناخته می‌شد، افزود: استاد شهید مطهری درباره أین شهید با اشاره به اینکه ملاحت صوت و جذابیت سخن در جذب مستمعین بسیار بالا و در حوزه ترویج دارای جاذبه کلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: این شهید نقش موثر در انقلاب اسلامی داشت و از ابتدای نهضت امام در سال ۴۱ به تفکر امام تعلق‌خاطر داشت و تا آخر جان به این بیعت وفادار بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تعبیر جالب درباره این شهید بکار برد فریاد خروش شهید قاسمی هر روز همچنان در گوشم است که نشان از اهمیت حضور این عالم مجاهد در زمان انقلاب است.

صالحی یادآور شد: شهید قاسمی روحانی شجاع که پا در رکاب امام قرار داد و حتی به زندان افتاد و بیعتی بست با امام که تا پای جان ماند، بسیاری از افراد در سال ۴۲ بعیت با امام بستند اما باز هم دست امام را رها کردند در حالی که شهید قاسمی بعیت با امام را تا پای جان ادامه دادند.

وی بیان کرد: ویژگی دیگر أین شهید اخلاقش بود که می‌توان این موارد را در خانواده‌اش شاهد باشیم زیرا در خانواده وی علاوه بر خودش فرزندش هم شهید شد و این نشان می‌دهد که شهادت را در اخلاقشان شاهد بودیم، همچنین به نظر می‌رسد بزرگداشت افرادی همچون شهید قاسمی و تجلیل از این افراد، یادآوری تکلیفی برای خودمان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: رهبری‌هایی که به خداوند وصل نباشد پیروزی مقطعی و ظاهری به دست می‌آید و آنچه که جامعه اسلامی را پیش برد آن بود که عده‌ای با محوریت اسلامی اقدام کردند و آنچه که در نهضت امام منجر به پیروزی شد این بود که چنین افرادی همراه امام بودند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه اسلامی جامعه‌ای که در درونش مالامال از محبت و از کینه و دشمنی دور است، افزود: اگر جامعه ما که امروز شرایط سختی دارد دشمنان انقلاب اسلامی توطئه‌های خود را داشته و دارند و اگر جامعه ما هم در برابر دشمن پیروز شود باید عزت خود را در مقابل دشمن از دست ندهد، دشمن در درونمان طمع کرد و اما ما در درونمان نباید طوری نشان دهیم که وحدت و مهربانیمان را از دست دهیم.

صالحی تصریح کرد: هر رفتار و صحبتی در شرایط سخت اگر منافات داشته باشد با مهر و وحدت این با پیام پیروزی ناسازگار است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی شرایط دشواری دارد هر چند این شرایط همیشه بوده اما نباید خود را در برابر دشمن ضعیف نشان دهیم بلکه باید وحدت خود را حفظ کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: با توجه به مواضعی که رئیس جمهور کشورمان در کشور سوئیس و اتریش اظهار کرده بود و پیام سردار سلیمانی داد اینها می‌تواند علامت این باشد که جامعه اسلامی همراه و همدل در مسیر هموار در حال پیش رفتن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =