کد خبر : 101200
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

کشف ۲۶۰۰ فقره اطلاعات حساب بانکی سرقتی در مازندران

کشف ۲۶۰۰ فقره اطلاعات حساب بانکی سرقتی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو  گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی مبنی بر سرقت بیش از ۲۳ میلیون ریال وجه نقد به صورت اینترنتی از حساب بانکی اش توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو  گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی مبنی بر سرقت بیش از ۲۳ میلیون ریال وجه نقد به صورت اینترنتی از حساب بانکی اش توسط افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، این فرد در شبکه های اجتماعی تلگرام با خرید اینترنتی یک نرم افزار و نصب آن روز دستگاه تلفن همراه پس از مدتی متوجه شد، اطلاعات حساب بانکی اش به سرقت رفته و از وی کلاهبرداری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، اظهار داشت: با دریافت این اطلاعات، کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی رد سارقان اینترنتی را در یکی از استان های همجوار شناسایی کردند.

مفخمی، افزود: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی و اخذ نیابت در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، دو متهم اصلی این پرونده به نام ها ” شيدا و سجاد – س” را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: دربازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه گوشي تلفن همراه، سيستم رايانه به همراه تعدادي سيم کارت خطوط تلفن همراه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند با تبليغ نرم افزارهاي موبایلی تحت عنوان ماهواره اندرويد، ماهواره جيبي، دوربين لخت کن در شبکه هاي اجتماعي اقدام به اغفال افراد و سرقت اطلاعات حساب آنان در سطح استان های مختلف کشور می کردند.

مفخمی اضافه کرد: در بررسي های فنی صورت گرفته از تجهیزات توقيف شده متهمان ، تاکنون ۲ هزار و ۶۱۰ فقره اطلاعات حساب بانکي افراد کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از ارائه اطلاعات حساب بانکی خود جدا خودداری کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =