کد خبر : 101087
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
-

وزیر کشور آلمان، به دلیل اختلاف با «مرکل» استعفا می‌کند

وزیر کشور آلمان، به دلیل اختلاف با «مرکل» استعفا می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش داده‌اند «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان به دلیل اختلاف با «آنگل مرکل»، صدراعظم این کشور از سمتش استعفا می‌کند. «زیهوفر» یکشنبه شب از توافق مهاجرتی که «آنگلا مرکل» هفته گذشته با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آن دست یافت انتقاد کرد و آن را «غیرموثر»

به گزارش قائم آنلاین، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش داده‌اند «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان به دلیل اختلاف با «آنگل مرکل»، صدراعظم این کشور از سمتش استعفا می‌کند.

«زیهوفر» یکشنبه شب از توافق مهاجرتی که «آنگلا مرکل» هفته گذشته با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آن دست یافت انتقاد کرد و آن را «غیرموثر» ارزیابی کرد.

این مقام آلمانی که رهبر حزب آلمانی «Christlich-Soziale Union» (به معنی اتحادیه سوسیال-مسیحی یا CSU» است روز یکشنبه همچنین گفت که اکنون چاره‌ای دیگر غیر از بازگرداندن برخی از مهاجران از مرزهای آلمان را ندارد.

وی که یکی از بزرگترین رقبای سیاسی مرکل محسوب می‌شود گفت که این توافق مهاجرتی اعتبارش در جایگاه رهبر حزب را زیر سوال برده است.

آنگلا مرکل بعد از نشست دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که روز جمعه در بروکسل پایان یافت در نامه‌ای به سران احزاب ائتلافی سوسیال دموکرات و  CSU مدعی شده بود موافقت طرف‌های اروپایی را با طرحش در زمینه مهاجرت جلب کرده است.

مرکل شنبه شب دیداری دو ساعته با وزیر کشور آلمان داشت، اما این دیدار، «غیرموثر» توصیف شد و بعد از آن دو نفر در برلین و مونیخ با اعضای حزب خود دیدار کردند.

خبرگزاری آلمان گفته که خانم مرکل در گفت‌وگو با هیئت اجرایی حزب خود وضعیت را «بسیار جدی» توصیف کرده است. این خبرگزاری نوشت در صورتی که «زیهوفر» مجاب نشود، ممکن است تهدیدهایش درباره بستن مرزهای آلمان را عملی کند. این موضوع مرکل را به اخراج او وادار خواهد کرد و ائتلاف شکننده دولت را در وضعیتی ناپایدارتر از گذشته قرار خواهد داد.

چنین رویدادی ممکن است به برگزاری انتخابات تازه منجر شود که این نیز به نوبه خود با جسور کردن جریان‌های راست‌ افراطی می‌تواند آلمان و اروپا را وارد بحران‌های تازه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 20 =