کد خبر : 101007
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۳۵
-

هیچ شکایتی از کنکور ۹۷ دریافت نکرده‌ایم

هیچ شکایتی از کنکور ۹۷ دریافت نکرده‌ایم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو ضمن اعلام این مطلب با تکذیب لو رفتن سئوالات کنکور ۹۷، اظهار کرد: خوشبختانه آزمون سراسری امسال با نظم، امنیت و کیفیت بسیار بالایی طی دو روز متوالی در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در حوزه‌های امتحانی برگزار شد و تاکنون هیچ شکایتی از خطا یا تخلف در برگزاری

به گزارش قائم آنلاین، دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو ضمن اعلام این مطلب با تکذیب لو رفتن سئوالات کنکور ۹۷، اظهار کرد: خوشبختانه آزمون سراسری امسال با نظم، امنیت و کیفیت بسیار بالایی طی دو روز متوالی در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در حوزه‌های امتحانی برگزار شد و تاکنون هیچ شکایتی از خطا یا تخلف در برگزاری روند آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور گزارش نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سئوالات آزمون سراسری ۲/۵ ساعت بعد از برگزاری امتحان روی سایت سنجش آموزش کشور قرار گرفت و تصاویری که از سئوالات دست به دست می‌شود پس از پایان آزمون سراسری گرفته شده است.

دکتر خدایی همچنین سازمان سنجش آموزش کشور را یکی از مورد اعتمادترین سازمان ها در بین مردم توصیف کرد و گفت: هدف از حاشیه سازی در خصوص آزمون‌های این سازمان تخریب و تضعیف وجهه اجتماعی سازمان سنجش در بین مردم است. چرا که تجربه نشان می‌دهد هر جا سیستمی درست کار  کند تلاش برای ایجاد بد بینی نسبت به آن سیستم نیز بیشتر می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اگر تخلفی از حوزه‌های امتحانی کنکور به این سازمان ارسال شود،‌ تیم حفاظت آزمون به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند و گاهی این افراد متناسب با نوع تخلف به هیات رسیدگی بدوی ارجاع داده می‌شوند که ممکن است مجازاتی همچون محرومیت یک تا چند ساله از شرکت در آزمون سراسری برای آنها به همراه داشته باشد.

وی همچنین در خصوص تخلف در برگزاری کنکور حوزه امتحانی قم (دبیرستان هدایتی) نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه امتحانی تعداد ۵۰۰ دانش آموز دختر برای گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۵۰ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند که بنابر گزارش داوطلبان شرکت کننده، مجریان برگزاری آزمون  ۱۰ دقیقه زودتر از موعد قانونی اقدام به جمع آوری پاسخ نامه دفترچه آزمون کردند که البته مجریان این زمان را ۷ دقیقه اعلام کردند.

دکتر خدایی با تاکید بر اینکه اعتراض داوطلبان حوزه امتحانی قم به اقدام غیرقانونی مجریان آزمون به حق است، افزود: سازمان سنجش این اشتباه رخ داده از سوی مراقبان را می‌پذیرد و اعتراض دانش آموزان نیز کاملا به حق است به همین دلیل این سازمان برای اینکه حق داوطلبان ضایع نشود، با استفاده از روش‌های آماری و علمی در نمره دهی این تاخیر زمانی را لحاظ کرده و حداکثر مساعدت را در نمره‌دهی به آنها را اعمال خواهیم کرد. بنابراین داوطلبان این حوزه امتحانی نگران این موضوع نباشند.

به گزارش ایسنا، آزمون سراسری امسال با شرکت بیش از یک میلیون و ۱۱ هزار داوطلب در در ۳۷۵ شهرستان و  ۴۷۹ حوزه امتحانی طی روزهای هفتم و هشتم تیر ماه برای پنچ گروه آزمایشی طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − یازده =