کد خبر : 101015
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
-

علاقه‌مندی لبنانی‌ها به یادگیری زبان فارسی

علاقه‌مندی لبنانی‌ها به یادگیری زبان فارسی

به گزارش قائم آنلاین، حسن عطوی در گفت‌وگو اظهار کرد: برخی از لبنانی‌ها که قصد دارند در دانشگاه‌های مختلف ایران تحصیل کنند، دوست دارند در لبنان زبان فارسی را یاد بگیرند تا پس از آن برای خواندن رشته مورد علاقه خود در ایران راحت‌تر باشند. او اضافه کرد: برخی از لبنانی‌ها تاجر هستند و به‌خاطر

به گزارش قائم آنلاین، حسن عطوی در گفت‌وگو اظهار کرد: برخی از لبنانی‌ها که قصد دارند در دانشگاه‌های مختلف ایران تحصیل کنند، دوست دارند در لبنان زبان فارسی را یاد بگیرند تا پس از آن برای خواندن رشته مورد علاقه خود در ایران راحت‌تر باشند.

او اضافه کرد: برخی از لبنانی‌ها تاجر هستند و به‌خاطر ارتباطی که با ایران دارند زبان فارسی را می‌آموزند. همچنین بعضی از آنان کاروان‌های زیارتی دارند و به ایران سفر می‌کنند و برخی نیز به صورت شخصی به یادگیری زبان فارسی یا زبان‌های دیگر علاقه دارند.

مدیر مرکز آموزش زبان فارسی فردوسی در لبنان اظهار کرد: می‌توان گفت تقریبا پذیرش زبان‌آموز در مرکز آموزش زبان فارسی فردوسی به صورت آزاد است، زیرا برخی دانشجو هستند و برخی نه، بعضی قصد تحصیل در ایران را دارند و… . بنابراین می‌توان گفت پذیرش آزاد است.

او ادامه داد: تمام دوره‌ آموزشی به مدت یک سال و دو ماه و تقریباً معادل دو یا سه روز در هفته است. لبنانی‌ها زبان فارسی را سریع یاد می‌گیرند زیرا زبان اصلی آن‌ها عربی است و زبان فارسی برایشان بسیار آسان است.

عطوی درباره فعالیت‌های آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی فردوسی در لبنان بیان کرد: تدریس شش جلد کتاب‌ آموزش نوین زبان فارسی تالیف دکتر احسان قبول، برگزاری دوره‌های گفت‌وگو، برنامه‌های تابستانی با دانشگاه فردوسی، تربیت مدرس و… بخشی از فعالیت‌های مرکز آموزش زبان فارسی در لبنان است.

او در ادامه گفت: در مجموع حدود ۱۵۰ نفر در این مرکز آموزش دیده‌ و در حال آموزش هستند. مرکز آموزش زبان فارسی در لبنان دو شعبه دارد؛ یک شعبه در بیروت پایتخت لبنان و دیگری در جنوب لبنان در شهر نبتیه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =