کد خبر : 101009
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۴۰
-

برنامه‌های رئیس جدید پژوهشگاه فضایی در توسعه فناوری‌ها و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان

برنامه‌های رئیس جدید پژوهشگاه فضایی در توسعه فناوری‌ها و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسین صمیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه فضایی با بیان اینکه امروزه صنعت فضایی، تجلی‌گاه پیشرفت‌های علمی و اقتدار ملی هر کشور محسوب می‌شود، افزود: در کشور ما هم علی‌رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها و با تکیه بر توان متخصصان و نخبگان داخلی دستاوردهای درخشانی به دست آمده

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسین صمیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه فضایی با بیان اینکه امروزه صنعت فضایی، تجلی‌گاه پیشرفت‌های علمی و اقتدار ملی هر کشور محسوب می‌شود، افزود: در کشور ما هم علی‌رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها و با تکیه بر توان متخصصان و نخبگان داخلی دستاوردهای درخشانی به دست آمده است، به نحوی که نام کشور به عنوان یکی از قدرت‌های نوظهور این حوزه مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در این چرخه پژوهشگاه فضایی نیز به عنوان یک پژوهشگاه محصول‌محور فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده و برای تداوم این فعالیت‌ها نیاز به انسجام کاری دارد.

صمیمی با تاکید بر اینکه تداوم این فعالیت‌ها نیازمند انسجام کارها است، خاطرنشان کرد: این انسجام کارها، نگاشت‌های مختلفی در داخل پژوهشگاه دارد که از جمله آن می‌توان به نگاشت در داخل وزارت ارتباطات و در خارج از حوزه وزارت اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه پژوهشگاه فضایی ترکیبی از مولفه‌های مختلف است، اظهار کرد: هر کدام از این مولفه‌ها در حوزه‌های مختلف دارای تجربیات با ارزشی هستند و موضوعی که در این حوزه مهم است، این است که این مولفه‌ها زیر پرچم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از این رو همه فعالیت‌های ما در چارچوب برنامه‌های راهبردی وزارت ارتباطات تنظیم خواهد شد و نسبت به این برنامه‌ریزی‌ها نیز پایبند هستیم.

صمیمی، سازمان فضایی را یک نهاد سیاست‌گذار توصیف کرد و یادآور شد: با حضور دکتر براری در سازمان فضایی برنامه‌ها و رویکردهای جدیدی در این سازمان ایجاد شده است که لازمه تحقق این سیاست‌ها در سایه همکاری امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران اضافه کرد: بر این اساس اعلام می‌کنیم این پژوهشگاه نسبت به سیاست‌های سازمان فضایی وفادار است و همگام با این سازمان حرکت خواهد کرد و از همه همکاران در این پژوهشگاه نیز تقاضا داریم که بر اساس این رویکردها، فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: چرا که موفقیت ما، موفقیت وزارت ارتباطات و در نهایت موفقیت کل کشور است.

صمیمی، نگاشت دیگر را شورای عالی فضایی عنوان کرد و ادامه داد: با تحرکات خوبی که در وزارت ارتباطات و سازمان فضایی صورت گرفت، پیش‌نویس برنامه‌ها و اقدامات در بخش فضایی به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی پژوهشگاه فضایی در کل زنجیره‌های ارزش فضایی کشور، اظهار کرد: همه پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشگاه فضایی بر طراحی و ساخت ماهواره‌ها و کسب دانش فنی متمرکز شده است؛ ولی این فعالیت‌ها زمانی که با زندگی و اقتصاد کشور گره بخورند، می‌توانند موثر واقع شوند که این امر در گرو ایجاد کسب و کارهای فضاپایه در کشور است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین بر لزوم بازنگری ماموریت‌ها و وظایف این پژوهشگاه تاکید کرد و یادآور شد: ماموریت‌های این پژوهشگاه باید مورد بازنگری قرار گیرد تا این پژوهشگاه بتواند در حوزه‌های ماموریتی خود نقش موثری را ایفا کند.

وی استفاده از توان حداکثری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را از مهم‌ترین مولفه‌ها در این حوزه عنوان کرد و گفت: برای این منظور در سال جاری در برنامه و وجوه اداره شده وزارت ارتباطات دو ردیف برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و توسعه کسب و کارهای فضایی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 10 =