کد خبر : 100598
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
-

گزینه ترامپ از نامزدی ریاست آژانس مهاجرت سازمان ملل کنار گذاشته شد

گزینه ترامپ از نامزدی ریاست آژانس مهاجرت سازمان ملل کنار گذاشته شد

به گزارش قائم آنلاین، آژانس مهاجرت سازمان ملل نامزدی گزینه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست بر این سازمان را رد کرد. به نوشته آسوشیتدپرس، «آنتونیو ویتورینو»، سیاستمدار پرتغالی و کمیسیونر سابق اتحادیه اروپا با کنار زدن رقیبانش در انتخابات برای تصدی سمت ریاست «سازمان بین‌المللی مهاجرت» به پیروزی رسید. «ویتورینو» ۶۱ ساله دومین دبیر

به گزارش قائم آنلاین، آژانس مهاجرت سازمان ملل نامزدی گزینه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست بر این سازمان را رد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، «آنتونیو ویتورینو»، سیاستمدار پرتغالی و کمیسیونر سابق اتحادیه اروپا با کنار زدن رقیبانش در انتخابات برای تصدی سمت ریاست «سازمان بین‌المللی مهاجرت» به پیروزی رسید.

«ویتورینو» ۶۱ ساله دومین دبیر کل غیرآمریکایی «سازمان بین‌المللی مهاجرت» از زمان تأسیس آن خواهد بود. «کن ایساکس» آمریکایی در مراحل اولیه رأی‌گیری کنار گذاشته شد.

آسوشیتدپرس این رخداد را طرد کاندید آمریکایی، در شرایطی دانسته که دولت ترامپ آمریکا را از سازمان‌های بین‌المللی خارج کرده و یا آنها را هدف انتقادهایی تند قرار داده است.

او در ماه جاری میلادی ایالات متحده را از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج کرد و اخیراً هم به انتقاد از «سازمان تجارت جهانی» پرداخته و رفتار آن را با آمریکا غیرمنصفانه توصیف کرد.

«کیث هارپر»، نماینده سابق آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در توئیتی درباره پایان سلطه آمریکا بر سازمان بین‌المللی مهاجرت نوشت: «این هم نشانه‌ای دیگر از اینکه فدرت و نفوذ آمریکا از بین رفته است.»

برخی از سیاست‌های بحث‌انگیز ترامپ در زمینه مهاجرت، مانند فرمان منع مسافرت به آمریکا برای اتباع چند کشور مسلمان و جداسازی خانواده‌های مهاجران هم بر نامزدی «کن ایساکس» سایه افکنده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + هفده =