کد خبر : 100645
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

کارت های بازی پوتین در دیدار ۱۵ جولای با ترامپ چه خواهند بود؟

کارت های بازی پوتین در دیدار ۱۵ جولای با ترامپ چه خواهند بود؟

به گزارش قائم آنلاین، روز گذشته، جان بولتون به دنبال دیدار با پوتین به خبرنگاران گفت سفرش به مسکو به درخواست ترامپ صورت گرفته که می‌خواست احتمال برپایی نشست را بررسی کند. در همین زمینه، پایگاه آمریکایی «نیویورک مگزین» در تحلیلی به دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه پرداخته  و نوشت: پوتین در این دیدار

به گزارش قائم آنلاین، روز گذشته، جان بولتون به دنبال دیدار با پوتین به خبرنگاران گفت سفرش به مسکو به درخواست ترامپ صورت گرفته که می‌خواست احتمال برپایی نشست را بررسی کند.

در همین زمینه، پایگاه آمریکایی «نیویورک مگزین» در تحلیلی به دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه پرداخته  و نوشت: پوتین در این دیدار به دنبال حفظ تمام کارت های بازی خود در برابر ترامپ است. در ادامه این مطلب آمده است:

نشست برنامه ریزی شده رئیس جمهور دونالد ترامپ با  ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، در روز ۱۵ ژوئیه، به عنوان فرصتی برای کاهش تنش های دیپلماتیک، ترمیم روابط و پرداختن به تعدادی از مسائل بین المللی از جمله ایران، سوریه و اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. مسکو اکنون انتظارات را مدیریت می کند و می گوید آنها امیدوارند جلسۀ گفتگو بین دو دولت دوباره برقرار شود اما انتظار نمی رود پیشرفت زیادی حاصل شود.

به نظر می رسد پوتین در این دیدار فهرستی از درخواست های خود را مطرح خواهد کرد و ترامپ نیز به دنبال راه اندازی مذاکراتی با پوتین در مورد پرونده های مختلف از جمله سوریه و ایران است.

روی کاغذ، ترامپ ظاهرا همان سیاست های سخت گیرانه باراک اوباما در قبال روسیه از جمله تحریم های اعمال شده در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین و الحاق کریمه را در پیش گرفته است؛ با این حال هیچ رهبر جهانی تاکنون به اندازه پوتین از تحسین های ترامپ در مورد خود منفعت نبرده است. ترامپ حتی به صورت متملقانه ای پیروزی پوتین در انتخابات ماه مارس را به او تبریک گفت.

کارت های بازی پوتین در دیدار 15 جولای با ترامپ چه خواهند بود؟

پوتین احتمالا در هیلسینکی، کاهش یا قطع کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، رفع تحریم های علیه روسیه و باز گذاشتن دست مسکو در سوریه را از ترامپ خواهد خواست. به نظر می رسد این مورد آخر بیشتر مورد توجه ترامپ قرار خواهد گرفت؛ کما اینکه ترامپ در دیدار اخیرخود با عبدالله دوم پادشاه اردن به عقب نشینی نظامیان آمریکا از سوریه اشاره کرده است. با این حال، ممکن است توافقی میان آن ها برای خروج نیروهای ایران از سوریه نیز به دست آید.

بدتر اینکه این دیدار بلافاصله پس از نشست ناتو در بروکسل و سفر رسمی ترامپ به لندن برنامه ریزی شده است که می تواند به عنوان دور جدیدی از کج خلقی های او در برابر متحدان آمریکا قلمداد شود و شکاف میان او و متحدانش را دوچندان می‌کند‌.

ترامپ پیش از این گفته بود که به این دلیل که همه در کریمه به زبان روسی صحبت می کنند، کریمه احتمالا متعلق به روسیه است؛ لذا دور از انتظار نیست که در این دیدار ترامپ حاکمیت روسیه بر کریمه را به رسمیت بشناسد و سپس زمینه های بازگرداندن روسیه به گروه ۷ را نیز فراهم کند. در همین زمان او به طور فعال در تلاش برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا و تشویق بازیگران کلیدی آن به ترک این اتحادیه است. به مانند روسیه که به دنبال تضعیف یا نابودی آن است.

آیا پوتین نوعی سازش یا نفوذ شخصی را بر ترامپ اعمال خواهد کرد؟ یا اینکه آن ها برای دور انداختن نظم لیبرال فراآتلانتیکی توافق خواهد کرد؟ به نظر می رسد پوتین هم اکنون تمایلات ترامپ را به خوبی شناخته است و قصد دارد نفوذ خود را بر او اعمال کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هشت =