کد خبر : 100667
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

مردم انتظار برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی را دارند

مردم انتظار برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی را دارند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت جوانان کشورمان در میادین ورزشی شانیت و شخصیت خود را نشان دادند. وی افزود: در پیام مقام معظم رهبری هم ایشان فرمودند شما پیروز و سرافراز برگشتید. امام‌ جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه هدف مقام

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت جوانان کشورمان در میادین ورزشی شانیت و شخصیت خود را نشان دادند.

وی افزود: در پیام مقام معظم رهبری هم ایشان فرمودند شما پیروز و سرافراز برگشتید.

امام‌ جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه هدف مقام معظم رهبری از این پیام جدیت، ماندن درصحنه، جنگیدن و تلاش ورزشکاران عزیزمان بود، تصریح کرد: امروز ۴۰ سال است که در برابر قدرت سلطه‌گر دنیا ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: از مجموعه تربیت و بدنی شهرستان انتظار تربیت نیروهای ورزشی را داریم.

یوسفی با بیان اینکه توطئه آمریکا مربوط به امروز نیست و حدود چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد هیچ‌گاه استکبار جهانی برای ضربه زدن به ایران متوقف نبود، اظهار کرد: آمریکا از قبل از انقلاب تا به امروز جنایت‌آفرینی کرد.

وی افزود: در ماه شوال جنگ احزاب را داشتیم، جنگی که ابوسفیان به همراه یهودیان، مشرکین و چهره‌های پیدا و پنهان مخالف اسلام که برای محو اسلام آمده بودند.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه امروز هم همان جنگ احزاب را داریم، تصریح کرد: دیروز این جنگ را در لباس جنگ ایران و عراق دیدیم و امروز این جنگ را در چهره مبارزه اقتصادی و جنگ اقتصادی می‌بینیم.

یوسفی با بیان اینکه آمریکا و همه متعهدانش هیچ تعهدی به هیچ قطع‌نامه و معاهده‌ای ندارند، تأکید کرد: وظیفه مردم ما حفظ وحدت و اتحاد و وظیفه مسؤولان ما داشتن گوش شنوا و عمل به قول‌هایشان است.

وی افزود: امروز هر سه قوه در برابر این مردم مسؤول هستند.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه این مردم با حضور در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها به دهان دشمن می‌زنند نه سلاح و تجهیزات، اظهار کرد: قوه قضاییه، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور دقت کنند.

یوسفی گفت: با چهار سال زندان مشکل حل نمی‌شود و مردم انتظار دارند با اخلالگران اقتصادی برخورد قاطع صورت گیرد.

بازخورد عملکرد تمام دستگاه‌ها باید کاهش جرائم باشد

رئیس دادگستری سیمرغ نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه بازخورد عملکرد مثبت هر یک از ادارات، ارگان‌ها و نهادها باید کاهش جرائم باشد، گفت: باید این آسیب‌ها در همه حوزه‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی مناسب کاهش جرائم را داشته باشیم.

اکبر عمونیا اظهار کرد: عمده وظیفه قوه قضاییه و دستگاه قضایی کل کشور در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طول کلی بیان‌شده است.

وی افزود: دستگاه قضا به‌عنوان یک شاخه تنومند از این نظام که ریشه آن شما مردم هستید در کنار قوای دیگر قصد برقراری امنیت در جامعه را دارد.

رئیس دادگستری شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه امنیتی که امروز در سطح کشور، استان و شهرستان داریم زحمات و هزینه‌های زیادی برای آن صرف شده است، تصریح کرد: در بحث رسیدگی به دعاوی در سطح کشور ۱۶ میلیون فقره پرونده داشتیم که نسبت به سال گذشته یک‌میلیون فقره افزایش پیداکرده است.

وی ادامه داد: در سطح استان حدود ۹۰۰ هزار فقره پرونده بوده و در سطح شهرستان سیمرغ هم‌سال گذشته حدود ۵ هزار فقره پرونده داشتیم که در سال جاری ۶ هزار فقره پرونده ورودی داشتیم که از این مقدار ۴ هزار فقره منجر به صدور حکم و ۲ هزار فقره هم با تلاش کارکنان دستگاه قضا و اعضای شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

عمونیا بابیان اینکه در حوزه کیفری عمده پرونده ما در درجه اول توهین، فحاشی و تهدید بوده در درجه دوم اعتیاد به مواد مخدر بوده است، اظهار کرد: سیمرغ از جمله شهرستان‌های پاک در حوزه مواد مخدر است و معتاد متجاهر و عمده‌فروش نداریم.

وی افزود: مواد مخدر در مدارس شهرستان نداریم و معتاد زن هم در شهرستان وجود ندارد.

رئیس دادگستری سیمرغ با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه مواد مخدر ۲۶۲ فقره پرونده قضایی تشکیل و به دادسرای عمومی انقلاب صادر شده است، تصریح کرد: سرقت و تصادف رتبه‌های سوم و چهارم پرونده‌های حوزه کیفری را تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: عمده دعاوی حقوقی شهرستان مطالبه طلب، اعسار از پرداخت دین و طلاق است.

عمونیا با بیان اینکه با ریشه‌یابی انجام‌شده در خصوص این پرونده‌ها چهار عامل عمده عدم تقید به ارزش‌های اخلاقی و دینی، فقر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی و عدم آشنایی به قوانین و مقررات است، اظهار کرد: اگر به اصل عدم تقید به ارزش‌های دینی و اخلاقی اعتقاد داشته باشیم بسیاری از آمارهایی که در دستگاه قضایی وجود دارد کم خواهد شد.

وی افزود: ۶۰ درصد از علل تشکیل پرونده‌های کیفری فقر اقتصادی است که باید در حوزه اقتصادی تلاش بسیاری انجام دهیم.

رئیس دادگستری سیمرغ با اشاره به اینکه فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی سومین عامل تشکیل پرونده‌های ما هستند، تصریح کرد: فضای مجازی بستر خوبی است که باید از آن استفاده کنیم اما در این بستر زمین‌های ارتکاب جرم هم فراهم است.

وی ادامه داد: منشأ و ریشه بسیاری از پرونده‌های اخلاقی و منکراتی از فضای مجازی است.

عمونیا با بیان اینکه در بیشتر قراردادهایی که افراد منعقد می‌کنند قوانین و مقررات رعایت نمی‌شود که همین عامل موجب تشکیل پرونده‌ها می‌شود، اظهار کرد: باید ریشه‌ها را بشناسیم.

وی افزود: سال گذشته از همین تریبون اعلام کردیم که ۱۵ میلیون فقره پرونده در سطح کشور داشتیم که در سال جاری این عدد به ۱۶ میلیون رسید که نشان می‌دهد در برنامه‌ریزی ضعف داریم.

رئیس دادگستری سیمرغ با اشاره به اینکه بازخورد عملکرد مثبت هر یک از ادارات، ارگان‌ها و نهادها باید کاهش جرائم باشد اما شاهد کاهش جرائم نیستیم، تأکید کرد: باید این آسیب‌ها در همه حوزه‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی مناسب کاهش جرائم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار شهرستان سیمرغ جز امن‌ترین شهرستان‌ها از لحاظ کاهش نرخ جرائم و جز بهترین دادگستری‌ها سطح استان و کشور است.

عمونیا بابیان اینکه ۹۹٫۷۸ از آرای ما تأییدشده که نشان‌دهنده کیفیت کار ماست، تصریح کرد: در سال جدید با همین قوت و اقتدار دستگاه قضایی به برنامه خود ادامه خواهد داد و نقاط ضعف را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: بابت نواقصی که در دستگاه قضا وجود دارد عذرخواهی می‌کنم اما تلاش ما در دستگاه قضایی این است که کمترین نقص و بیشترین خدمت را داشته باشیم.

جمعیت پویا جامعه در معرض خطر است

فرماندار سیمرغ نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های شهرستان سیمرغ اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث اعتیاد است که در سال جاری هم معظم له از اعتیاد به‌عنوان اولین آسیب اجتماعی نام بردند و وظیفه‌ای برای متولیان این بحث طرح کردند.

مجتبی حبیب‌نژاد افزود: بخشی از ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی سطح جامعه به اعتیاد و مواد مخدر برمی‌گردد.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه پارامترهای مختلفی در بحث اعتیاد دخیل هستند که نباید آن را فراموش کنیم، تصریح کرد: زمانی فراهم می‌رسد که جامعه از حالت هنجار خارج می‌شود و سبب شیوع هنجارشکنی در سطح کشور می‌شود، این سیاستی است که همواره بلوک غرب برای به‌زانو درآوردن کشورهای درحال‌توسعه و جهان سوم به کار می‌بندد.

وی ادامه داد: شرایطی در کشور فراهم کردند که بتوانند جامعه فعال، تأثیرگذار و پویا در سطح کشور را به حالت رکود و یاس درآوردند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وظیفه‌ای را تعریف کردند که به این بحث به خاطر اهمیت ویژه آن توجه شود، اظهار کرد: نیاز است همه سازمان‌ها، نهادها و آحاد مردم به مبارزه با اعتیاد بپردازند چراکه این موضوع صرفاً دولتی و مربوط به نهاد خاصی نیست.

وی افزود: زمانی می‌توان بحث اعتیاد را ریشه‌کن کرد که آحاد مردم در این بحث دخیل شوند.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه امروز قبح اعتیاد در کشور شکسته شده و در رده‌های مختلف سنی بحث اعتیاد راداریم، تصریح کرد: در حال حاضر بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد دلار درآمد سوداگران اعتیاد در دنیا است و کشورهای قدرتمند برای به‌زانو درآوردن کشورهای درحال‌توسعه و جهان سوم از اهرم اعتیاد استفاده می‌کنند که باید در این حوزه هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: آهنگ سریع و فزاینده رشد اعتیاد و توزیع مواد مخدر را در جهان داریم به‌گونه‌ای که کشور افغانستان در همسایگی ما رشد بیش از ۳۰۰ درصدی تولیدات تریاک را داشته و ۸۴ درصد تولیدات تریاک جهان در کشور همسایه ما صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد خطر در بیخ گوش ما قرار دارد.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه دشمنان نظام بهترین فرصت را برای عرضه مواد مخدر در سطح کشور دارند، اظهار کرد: سال گذشته ۴۱ شهید در این عرصه برای دفاع از مهین و مرزهای کشور به خاطر اینکه مواد مخدر و تریاک وارد کشور نشود به شهادت رسیدند.

وی افزود: جامعه جهانی با توجه به رشد فزاینده مواد مخدر در سال ۲۰۱۴ بالغ‌بر ۲۴۷ میلیون نفر از جمعیت ۱۵ تا ۴۷ سال در بیش از ۱۷۰ کشور جهان حداقل یک‌بارمصرف مواد مخدر داشتند و طی ۱۰ سال اخیر رشد ۱۹ درصدی تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در سطح جهان را داشتیم.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه شاهد رشد فزاینده تقاضا و عرضه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را در سطح جهان هستیم، تصریح کرد: رشد ۳۲۲ درصدی انواع مواد مخدر در سطح جهان را داشتیم که این خانه‌برانداز است و در صورت ادامه این رشد سبب نابودی مردم و کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: روان‌گردان‌های جدید در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۴ به‌شدت در حال افزایش است که این مواد به‌عنوان یک ابزار سیاسی و اقتصادی کشورهای سلطه‌گر در سطح جهان محسوب می‌شود که به نحو احسن از این ابزار در حال استفاده هستند.

این مسئول افزود: پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در دنیا و در کشور شاهد آن هستیم که از آسیب‌های این حوزه است.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه به‌شدت در حال سوق دادن جامعه به سمت اعتیاد هستند، تصریح کرد: خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های صنعتی از اهداف سلطه‌گران و سوداگران مواد مخدر برای اشاعه مصرف مواد مخدر است که در حال اجرای برنامه‌هایی در این حوزه هستند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه باید هوشیار باشیم، اظهار کرد: تهاجم فرهنگی و اجتماعی، عوامل ساختاری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی، عوامل سیاسی، عوامل روان‌شناختی، عوامل فرهنگی، عوامل محیطی و عوامل خانوادگی از پارامترهای مؤثر در بحث اعتیاد است.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه جمعیت پویا و فعال جامعه در معرض خطر است، تصریح کرد: اقدامات دولت در بحث اشتغال می‌تواند کمک‌کار باشد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دستور فرمودند از صندوق توسعه ملی بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار در اختیار توسعه روستایی قرار گیرد و برای شهرستان هم حدود ۳۰ میلیارد تومان هم در ۲۴ ماه گذشته در اختیار صاحبان صنعت، مشاغل و فعالین عرصه اقتصادی قرارگرفته است.

وی گفت: بنا داریم بحث اشتغال را گسترش دهیم اما این بخشی از قضیه است و در سایر موارد هم باید حاضر شویم تا بهانه‌ای شود که جوان ما به سمت اعتیاد رفته و جامعه را با بحران مواجه سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =