کد خبر : 100682
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
-

آزادسازی ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ساحلی تنکابن

آزادسازی ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ساحلی تنکابن

به گزارش قائم آنلاین، نبی‌الله محسنی بندپی در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در اسلام قضاوت طبق آیات قران کریم مختص خداوند متعال است و این امر به ائمه و پیامبران محول شد و ایشان پس از رسالت خویش در هدایت مردم، قضاوت و احیای حق در جامعه را یکی

به گزارش قائم آنلاین، نبی‌الله محسنی بندپی در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در اسلام قضاوت طبق آیات قران کریم مختص خداوند متعال است و این امر به ائمه و پیامبران محول شد و ایشان پس از رسالت خویش در هدایت مردم، قضاوت و احیای حق در جامعه را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خود معرفی کردند.

وی در ادامه به بیان عملکرد خود در سال ۹۶ و سه‌ماهه سال ۹۷ پرداخت و گفت: در بخش دادسرای عمومی در سال ۹۶ هشت هزار و ۳۳ پرونده وارد و هشت هزار و ۱۷۶ پرونده مختوم شد و در سه‌ماهه سال ۹۷ هزار و ۶۱۴ پرونده وارد و هزار و ۴۰۷ تا مختوم شد و هزار و ۸۳۲ پرونده موجود است.

رئیس دادگستری تنکابن با بیان اینکه در بخش محاکم و شعب حقوقی دادگستری تنکابن در سال گذشته ۵ هزار و ۳۳۸ پرونده وارد و ۵ هزار و ۲۹۹ مختومه شد، عنوان کرد: در سه‌ماهه سال جدید هزار و ۱۷۴ پرونده وارد و ۹۵۹ عدد مختومه شد که آخرین موجودی این بخش ۲ هزار و ۶۱۶ فقره است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شعبه جزایی تنکابن، ۳ هزار و ۷۲۰ پرونده در سال ۹۶ وارد و ۳ هزار و ۶۸۲ مختوم شد، گفت: آخرین تعداد موجودی این قسمت ۴۷۰ فقره است.

محسنی بندپی اضافه کرد: در دادگاه انقلاب غرب استان به مرکزیت شهرستان تنکابن در سال ۹۶، ۱۶۵۳ پرونده وارد و ۲۱۵۱ پرونده مختومه شد که این آمار در سه‌ماهه جدید به ترتیب ۲۷۸ و ۳۵۸ است.

وی ادامه داد: در بخش کیفری یک غرب استان نیز در سال گذشته ۳۴۳ پرونده وارد و ۳۶۱ مختوم شد و در سه‌ماهه جدید ۵۹ وارد و ۶۲ پرونده مختوم شد و ۲۹ باقی‌مانده است.

رئیس دادگستری تنکابن در خصوص اجرای احکام کیفری متذکر شد: ۲ هزار و ۶۰۴ پرونده وارد و ۲ هزار و ۶۲۹ پرونده در سال قبل مختوم شد و در سال جدید ۵۹۶ وارد و ۴۹۰ مورد خاتمه پیدا کرد.

این مسئول درباره‌ی اجرای احکام مدنی افزود: هزار و ۵۰۲ فقره پرونده وارد و هزار و ۴۵۶ مختومه برای سال ۹۶، و ۳۴۷ وارد و ۲۷۱ مختوم برای سه‌ماهه ۹۷ داشتیم.

محسنی بندپی با قدردانی از زحمات شورای حل اختلاف یادآور شد: سال گذشته ۶ هزار و ۱۶۶ پرونده وارد و ۵ هزار و ۷۱۲ مختومه شد و در سه‌ماهه نخست امسال هزار و ۶۱۰ وارد و دو هزار و ۴۶۶ مورد مختومه شد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر نظام اختلاف خانوادگی در این شهرستان افزایش داشته، گفت: ۵۵۶ فقره پرونده در سال ۹۶ به دادگاه تنکابن وارد و ۴۸۹ مورد مختومه شد.

رئیس دادگستری تنکابن همچنین ضمن قدردانی از ضابطین قضایی عنوان کرد: ۲۱۴ هزار و ۶۰۷ گرم کشفیات انواع مواد مخدر سال ۹۶ داشتیم که در این زمینه ۸۹ خرده‌فروش و ۱۷ عمده‌فروش دستگیر شدند و در سه‌ماهه نخست نیز ۱۸ هزار و ۵۵۶ گرم مواد کشف و ۱۴ خرده‌فروش و پنج عمده‌فروش دستگیر شدند و ۳۱۹ معتاد جهت ترک و درمان بستری شدند.

این مسئول درباره اراضی ملی خاطرنشان کرد: از ۵۷ هزار و ۵۷۱ مترمربع از اراضی ملی، رفع تصرف و خلع ید شد.

محسنی افزود: ۱۸ هزار و ۸۷۷ متر از اراضی ساحلی نیز برای حفظ حریم ۶۰ متر دریا آزاد شد.

رئیس دادگستری تنکابن تصریح کرد: ۴۲ هزار مترمربع از اراضی که به‌صورت غیرمجاز تفکیک و دیوارکشی شده بود، طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ اراضی و باغات اعاده شد و به شکل سابق بازگشت.

محسنی در پایان با اشاره به اینکه برای کلیه اشخاص مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی ثبت در سامانه ثنا الزامیست، گفت: با این شیوه علی‌رغم صرفه‌جویی در کاغذ و حفظ حرمت اشخاص، از اطاله‌ی دادرسی جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 17 =