کد خبر : 100417
تاریخ انتشار : جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۱۵
-

سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا ملکشاهی‌راد در جلسه مجمع نمایندگان استان با فعالان بخش خصوصی به بیان واقعیت‌های اقتصادی کشور پرداخت و گفت: دولت امسال تعهد ایجاد اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزار داده  و این در حالی است که سهمی برای اشتغال در تولید در نظر نگرفته است. وی، سیاست‌های اقتصاد دولت در حوزه اقتصادی

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا ملکشاهی‌راد در جلسه مجمع نمایندگان استان با فعالان بخش خصوصی به بیان واقعیت‌های اقتصادی کشور پرداخت و گفت: دولت امسال تعهد ایجاد اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزار داده  و این در حالی است که سهمی برای اشتغال در تولید در نظر نگرفته است.

وی، سیاست‌های اقتصاد دولت در حوزه اقتصادی و بودجه‌ریزی را غلط دانست و مطرح کرد: دولت بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی داشته و این در حالی بوده که کل بودجه عمرانی دولت ۶۵ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه دولت در صورت برنامه‌ریزی در حوزه تولید می‌تواند موفق باشد، عنوان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ تریلیون تومان پول نقد در دست مردم است که برای استفاده از آن در حوزه تولید برنامه‌ای نیست.

ملکشاهی‌راد با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی به‌ گونه‌ای می‌شد که این پول به حوزه تولید بیاید مشکلات موجود کاهش پیدا می‌کرد، عنوان کرد: مدیران ما نگاه درستی به حوزه تولید ندارند که دلیل آن یا درک نادرست آن‌ها از این حوزه و یا غرض‌ورزی است.

وی متذکر شد: در بودجه امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد از مابه‌التفاوت فروش ارز پیش‌بینی‌شده است که این نکات شائبه‌های تعمدی بودن اخلال در بازار ارز را نشان می‌دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه در لرستان ۳۶۰ میلیارد تومان به اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده که فقط ۲۰ میلیارد تومان پرداخت‌ شده است، تشریح کرد: بانک‌ها همکاری لازم در اجرای این طرح‌ها را ندارند، در دنیا به ازای هر یک بازنشسته ۷ نیروی شاغل باید وجود داشته باشد که در ایران این میزان به یک‌به‌یک می‌رسد و با این تفاسیر در آینده شاهد بحران بازنشستگی در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که ۴ میلیارد دلار آن مربوط به پوشاک است، تأکید کرد: یکی از ضربات مهلکی که دولت به کشور زد، این بود که هیچ‌گاه از سرمایه مردم حمایت نکرد و دیدیم که مؤسسه‌های مالی ضربه مهلکی در این زمینه به اعتماد مردم وارد کردند.

ملکشاهی راد در ادامه با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد جلب کرد تا بتوان سرمایه آن‌ها را به حوزه تولید آورد، ادامه داد: تولیدکنندگان باید در تدوین قوانین به نمایندگان مجلس کمک کنند و بسیاری از مدیریت‌ها سیاسی هستند و ما بیشترین ضربه را از ناکارآمدی مدیریت‌ها می‌خوریم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بودجه سال ۹۷ دولت مکلف است که اوراق قرضه را به‌ عنوان تضمین و وثیقه قبول کند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نجات کشور این است که اقتصاد را از سیاسیون خارج کنیم، چراکه سیاسیون از اقتصاد برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + دوازده =