کد خبر : 100362
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
-

استاندار تهران: حفظ اعتماد و امید در جامعه از وظایف احزاب است

استاندار تهران: حفظ اعتماد و امید در جامعه از وظایف احزاب است

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین مقیمی در نشست هم‌اندیشی شاخه جوانان احزاب استان تهران که امروز با حضور استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی برخورد خوب وی با جوانان بود. شهید بهشتی از کسانی بود

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین مقیمی در نشست هم‌اندیشی شاخه جوانان احزاب استان تهران که امروز با حضور استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی برخورد خوب وی با جوانان بود. شهید بهشتی از کسانی بود که در موضوع جوانان سازمان‌یافته کار کرد و در شکل‌گیری نخستین حزب فراگیر یعنی حزب جمهوری اسلامی حضور موثری داشت. شهید بهشتی در تقویت روحیه مذهبی و روحیه تشکیلاتی جوانان نقش بسزایی داشت.

وی افزود: امروز احزاب زیادی شکل گرفته اما فراگیر نیستند. در دوره‌ای که در وزارت کشور فعالیت می‌کردم هیچ درخواستی برای تشکیل حزب وجود نداشت که به آن مجوز نداده باشیم. همچنین خانه احزاب را فعال کردیم تا زمینه تعامل بیشتر احزاب فراهم شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در حال حاضر احزاب زیادی در کشور فعال هستند، افزود: پاسخگویی افرادی که از جریان حزبی به قدرت می‌رسند یک اصل است. برای اداره بهتر کشور نیازمند حزب هستیم. آموزش، نظارت، شفاف‌سازی و پاسخگویی از وظایف احزاب است. دولت برآمده از یک حزب مجبور است درخصوص مسائل داخلی و خارجی کشور پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: برای ورود به فعالیت‌های اجرایی و تصدی پست‌های مدیریتی باید افراد انتخاب شوند و امروز به دلیل حجم زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیروهای انسانی در ادارات و دستگاه‌های دولتی امکان جذب افراد غیر از مسیر قوانین استخدامی وجود ندارد.

مقیمی با مقایسه نحوه انتخاب مدیران دولتی در سال‌های ابتدای انقلاب با امروز گفت: در آن دوران داشتن تحصیلات و تجربه ملاک نبود اما با گذشت زمان مدرک تحصیلی و سابقه خدمت برای تصدی مدیریت ملاک قرار گرفته است. از به‌کارگیری جوانان در پست‌های مختلف استقبال می‌کنیم اما طبق قانون باید رابطه استخدامی با دولت داشته باشند و برای اینکه کارمند دولت شوند باید در فراخوان جذب نیرو شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در دوران دولت نهم و دهم تعداد زیادی نیروی انسانی با برگزاری فراخوان در دستگاه‌های دولتی جذب شدند و اکنون با حجم زیاد نیروی انسانی در دستگاه‌ها مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: از میان شاخه جوانان احزاب کسانی که رابطه استخدامی و قراردادی با دولت دارند را می‌توانیم به کار بگیریم و برای اینکه از سایر جوانان استفاده کنیم نیازمند مجوز هستیم.

استاندار تهران راه‌اندازی مجمع مشاوران جوان در استانداری تهران را یکی از راهکارهای شناسایی جوانان مستعد در اداره امور کشور خواند و افزود: بسیاری از مشکلات جامعه می‌تواند با پیشنهادات و راهکارهای جوانان رفع شود. بی‌تردید همگرایی یکی از ملزومات احزاب فراگیر است. مشکلاتی که در سه ماهه اخیر در اقتصاد کشور شاهد هستیم ناشی از جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان است. تا پیش از این مشکلات اقتصادی وجود نداشت و دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی را از منفی ۶.۸ درصد به مثبت ۵ درصد رساند. اما دشمنان تفاهم کردند که مقابل این رشد اقتصادی بایستند.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش خود را به کار گرفته تا اقتصاد کشور را مورد هجمه قرار دهد اما ما محکم از مواضع جمهوری اسلامی حمایت خواهیم کرد و مقابل آنها خواهیم ایستاد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کارکرد مهم مجمع مشاوران و حضور نماینده احزاب در جلسات این مجمع اشاره کرد و افزود: نظرات مشورتی احزاب را طبق قانون در استان تهران به کار می‌گیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 15 =